Se där, det var viss jagsom var dålig...Lupus Maximus;n111586 said:Vi har redan hunnit få en recension på S03E02
Krank: Du skall alltså inte titta på kattfilmer på Youtube
Se där, det var viss jagsom var dålig...Lupus Maximus;n111586 said:Vi har redan hunnit få en recension på S03E02
Lupus Maximus;n111583 said:Så... Efter att ha stirrat väldigt länge på en grå vägg, så känns en beige vägg som en färgupplevelse? :wink:
Har de etablerat honom alls innan? Förklarat nåt av det där? Eller är det tänkt att man ska räkna ut det själv?Mundo;n111637 said:Ok, små saker. Ungtuppen som missar pilen är Edmure Tully, son till Hoster Tully (som ligger död på båten).
Han är de facto nu Lord av Tully/Riverlands och därmed en ledare för en av de största adelsfamiljerna i Westeros, helt i klass med Starks eller Lannisters eller Greyjoys. Han är också bror till Cat.
Det hade nog varit det bästa som hänt i serien.Mundo;n111637 said:För övrigt, såhär tror jag Krank hade gillat scenen mer:
Nä, det är inte etablerat i tv-serien. Tror minsann Mundo läst böckerna och berättar lite backstory därifrån.krank;n111639 said:Har de etablerat honom alls innan? Förklarat nåt av det där? Eller är det tänkt att man ska räkna ut det själv?
Jag minns inte, han har ju en karisma som en gråsten och ett superanonymt ansikte.
Det är ju bästa scenen i hela GoT. "prat prat prat... OCH NU HAR JAG HONOM HÄR I EN LÅDA!"krank;n111801 said:Tyrion träffar Spindeln. Här har vi återigen ett sånt där tillfälle där nånting planteras precis nån minut innan det skördas - tafflig berättarteknik som ger intrycket av att författarna liksom bara hittat på allteftersom. Han berättar nämligen om när han blev av med snoppen; det var en ond magiker som gjorde't vilket också tydligen var hans huvudanledning att hjälpa Tyrion mot den röda prästinnan. Hursomhelst visar det sig i SAMMA SCEN att han fått en låda som innehåller magikern som brände av honom snoppen. Hade inte det här varit mycket mer effektivt om han fått berätta storyn om magikern tidigare, och lådan med magikern dykt upp senare? Eller är det bara jag som föredrar när saker planteras först och skördas senare?
Jocke;n111808 said:Det är ju bästa scenen i hela GoT. "prat prat prat... OCH NU HAR JAG HONOM HÄR I EN LÅDA!"
Hahaha, jag satt och hoppade och tjoade och skrattade maniskt iförd enbart kalsonger, så... ja. Det var nog lika bra att det inte filmades.Mundo;n111811 said:Det var det här avsnittet jag ville du skulle filma, specifikt de sista fem minuterna. Så jääääävla badass.
Men jag var rädd för att se hur... exhalterad du kanske skulle bli >.>
Så det var nog bäst vi inte filmade när draken bara SWOOOOSH! och soldaterna bara HACKA HACKA HACKA SWING SWING SWING!
"This GOT-sceptic half naked guy watches GOT S3E4 but you'll never guess what happens next! *see-no-evil-ap-emoji+chockad-katt-emoji*"krank;n111815 said:Hahaha, jag satt och hoppade och tjoade och skrattade maniskt iförd enbart kalsonger, så... ja. Det var nog lika bra att det inte filmades.
Men vem vet, det kanske blivit en viral hit...
Nja. Karaktären har varit med i en kort scen i s1, men då var det en annan skådis. Om man inte är extremt bra på att minnas namn, eller har läst böckerna, behöver man nog få det förklarat. Kommer förklaring i nästa avsnitt om jag minns rätt.krank;n111801 said:Iaf så ska den infångade hunden få slåss mot deras enögde ledare, som jag undrar om det är tänkt att man ska känna igen.
Det hela är rätt förvirrande upplagt, I agree. Misstänker att syftet är att tittarna skall känna sig lika snurriga i huvet som Theon.krank;n111801 said:Greyjoy är en sån jävla klantröv. Det där med att han blev "räddad"? Mycket riktigt var det bara lurendrejeri. Snubben som "räddade" honom ledde honom i en cirkel tillbaks till hans systers (tydligen?) byggnad/torn/whatevs.
Jag personligen skulle ju inte ha något emot om detta går från ett "Krank ogilla GoT" till ett "Krank gillar GoT" tråd/projekt/story. Eftersom på ett sätt så skulle det ju ge en validering, från ett osannolikt håll, om min åsikt om att GoT är en av de... nej... är DEN... bästa Fantasy tv-serien som någonsin gjorts (med reservation att den kanske kommer bli nerslagen från sin pedistal i början av nästa år... *håller tummarna*... då Shannara tv-serien ska börja... även om det är MTV som ligger bakom den... den kanske till och med du skulle tycka om mer? Shannara first look video). Men det kanske du redan håller med om när det gäller GoT, även om du inte gillar denna typ av fantasy igentligen.krank;n111801 said:Alltså, nu får de ju skärpa sig. Annars kommer de här recensionerna att bli tråkiga, och då kommer ni att sluta like:a dem, och då kommer jag att tappa motivationen.