Mundo;n112268 said:Att muren var gjord av is har vi vetat sen avsnitt 2 säsong 1!
Ah. Då är det bara jag som glömt det under tiden =)
Mundo;n112268 said:Att muren var gjord av is har vi vetat sen avsnitt 2 säsong 1!
Ja, alltså, de tillhör ju båda sol/ljus/eld gudens prästerskap. Det kommer att poppa upp litet fler sådana i bakgrunden på andra kontinenten.krank;n112243 said:Sen kommer röda prästinnan och pratar högvaleriska med Thoros - de känner tydligen varandra, eller lyder iaf under samma högprälle. Hon snackar också med enöga, och chockeras över antal gånger han kommit tillbaks. Vi får lite sobstory kring Thoros, att han tappat tron när han kom till King's Landing och fejkat som präst, men att bönerna plötsligt funkade när enöga låg för döden.
Mjo, det har jag ju märkt, faktiskt. Och tycker att det lovar gott för framtiden, då magi som jag sagt ett par gånger är en av de där sakerna som kan göra fantasy tolerabelt, så länge det inte bara är eldbollar. Och magin i GoT, i de inkarnationer den varit med hittills, har känts relativt intressant. Ritualer, medfödda märkliga talanger, etc. Inte vancian direkt =)Bolongo;n112295 said:Men det väsentliga här är ju det underliggande temat [...]: att magi håller på att sippra tillbaks in i världen.
Hisskrank;n112309 said:Det här med screencaps förresten, hiss eller diss?
Um, jag tycker både hiss och diss låter rätt negativt (hiss är ju något man säger, eller väser, när någon lägger fram någon styggelse framför en. Men jag kan väl tycka att bilderna varken gör till eller från. Jobbigare när man ska läsa på mobilen, men trevliga när man läser på datorn antar jag.krank;n112309 said:Det här med screencaps förresten, hiss eller diss? Jag började fixa såna till de gamla recensionerna när jag lade upp dem på bloggen, för att det kändes lite trist med bara ren text, och sen började jag göra dem direkt här också. Jag tycker att det är lite roligt att jaga lustiga screencaps, men jag är nyfiken på om ni tycker att de tillför något.
Om du gör verb av dem så mejkar de nog mer sense. Man hissar eller dissar, liksom. Då blir ju hissa = nåt som flyttas uppåt. Inte ljudeffekten hiss, utan transportmedlet...Rymdhamster;n112368 said:Um, jag tycker både hiss och diss låter rätt negativt (hiss är ju något man säger, eller väser, när någon lägger fram någon styggelse framför en.
You bastard!krank;n112573 said:Nä, vet ni? Det här var alldeles för tråkigt. Jag slutar nog kolla nu.
Hah! Jag jäklas bara lite. Jag vet faktiskt vad nästa avsnitt är. Jag vet bara inte vilka det är som går åt. Jag ser faktiskt fram emot att få reda på det.
Alltså, ledarna, varav Sam dödade en, är de riktiga white walkers. Zombisarna är bara vad som händer när en walker kastar sin Animate Dead.krank;n112573 said:jag gillar att vi fick se en iszombie även om det var en som verkade återanvänd från den stora marschen. För visst var det här den som typ ledde white walkers tidigare? Och nu hade den inget bättre för sig än att gå och äta en unge.
Japp. Och utan att spoila JÄTTAMYCKET för det har framgått lite i serien än så länge men...Bolongo;n112662 said:Alltså, ledarna, varav Sam dödade en, är de riktiga white walkers. Zombisarna är bara vad som händer när en walker kastar sin Animate Dead.
Serien är inte jättebra på att förklara detta, men jag tycker ändå det framgår hyfsat väl av interaktionerna.
*skrockade lite*krank;n112573 said:Nä, vet ni? Det här var alldeles för tråkigt. Jag slutar nog kolla nu.
Hah! Jag jäklas bara lite. Jag vet faktiskt vad nästa avsnitt är. Jag vet bara inte vilka det är som går åt. Jag ser faktiskt fram emot att få reda på det.
Jo, den biten greppade jag.Mundo;n112682 said:Japp. Och utan att spoila JÄTTAMYCKET för det har framgått lite i serien än så länge men...
Craster har lämnat alla sina söner ute i skogen där NÅGOT(tm) kom och hämtade dem.
Nu kom det en white walker som uppenbarligen var mer intresserad i ungen än Sam och Gilly.
Japp!krank;n112732 said:Jo, den biten greppade jag.
Däremot har definitivt skillnaden mellan zombies och whities (jag skrev "shities" först av misstag...) gått mig förbi.
Har både iszombies och shite walkers blå ögon?