Edmure Tully är lord Tully, Catelyn Starks bror och den som hade varit lord av Riverlands om han inte blivit avsatt av Freys och Lannisters. Vi såg honom senast på det Röda Bröllopet - det var han som gifte sig, med en av Walder Freys döttrar, och sedan blev tillfångatagen efter att ha sett sin syster, sin systerson, och många av sina mannar bli mördade.krank;n185057 said:Walder Frey skäller ut sina... söner? ...för att de blivit av med Riverrun. Han har blivit helt koko i bollen och "hör" hur "alla skrattar" åt honom. Sen visar det sig att han har... nån? ...som hans söner ska använda för att få svartfisken borta i Riverrun att ge sig. De lägger upp det cinematiskt som om man skulle känna igen snubben, men jag har faktiskt inte den blekaste aning om vem "Lord Edmure" kan tänkas vara. Något helt anonymt brölmacho från tidigare i serien? Jag vet inte, jag tycker att alla skäggiga män i den här serien ser likadana ut ändå.
Han är relativt dåligt brölmacho i jämförelse med andra. När de skulle vikingbegrava hans far och han skulle skjuta en eldpil på båten missade han en 2-3 gånger innan hans farbror Brynden "Blackfish" Tully tar bågen från honom och visar var skåpet ska stå.
Får vi inte se den unga snygga skådespelerskans behag inne i omklädningsrummet? Eller var det avsnittet innan?Tuttar, rumpor och muffar. Inte ett någe, faktiskt. Den här säsongen lever serien verkligen inte upp till sitt rykte.