Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hmm... Arya dödar Danny, tar hennes ansikte och hennes drakar...krank;n185183 said:Vad hon behöver, är en drake eller tolv. För att kunna bränna upp hela världen, alltså.
I can dig it.
Hmm... Arya dödar Danny, tar hennes ansikte och hennes drakar...krank;n185183 said:Vad hon behöver, är en drake eller tolv. För att kunna bränna upp hela världen, alltså.
Jag är mer inne på att hon både växt i storlek och muskelmassa markant från när Needle måttades ut. Det är ju inte som att det händer lite med kroppen mellan 14 och 19 års ålder.Rhodryn;n185181 said:Så nä... vapnet är det inget fel på... i rätt persons händer kan den där lilla stoppnålen vara förödande, oavsätt vad för rustning motståndaren må ha.
Nää... går inte... han rör ju inte på sig... han e dö...Mundo;n185182 said:Säg det till Meryn Fucking Trant!
Hon behöver inte tolv stycken... hon behöver bara en riktigt bra och stark en...krank;n185183 said:Vad hon behöver, är en drake eller tolv. För att kunna bränna upp hela världen, alltså.
När säsong 1 spelades in var Maisie Williams 13... och de flesta tjejerna är färdig vuxna runt ca 14. Så så pass stor längdskillnad är där nog inte mellan säsong 1 och 6 för Masie... det är ju mer utseendemässigt som hon har förändrats.Jocke;n185186 said:Jag är mer inne på att hon både växt i storlek och muskelmassa markant från när Needle måttades ut. Det är ju inte som att det händer lite med kroppen mellan 14 och 19 års ålder.
77.5cm är för kort (och snarare rätt längd om man är cirka 130). Om det var en värja anpassad till hennes längd borde den vara cirka 10-15cm längre (en värja bör ha en klinga som är lite längre än halva ens kroppslängd). Det är till och med för kort för en epée de cour.Rhodryn;n185197 said:Enligt internet är Maisie 155cm lång. Och en sida ("Valyrian Steel"), som säljer replikor av GoT vapen/mm, har en Needle som är ca 77,5cm långt, med ett blad på ca 57,2cm. Sen om det betyder att vapnet är för kort för henne eller inte, det kan väl diskuteras.
Eller regler som säger "Först till tre!"Arfert;n185222 said:Det kan kanske vara intressant att veta, för jämförelsens skull, att moderna värjor (och floretter) är 110 cm länga.
Fast det har ju inte så mycket med verklig strid att göra, det är sällan att man börjar i en position minst två meter rakt framför varandra, med klara vapen.
Bolongo;n185409 said:Needle ser mer ut som ett smallsword än en rapier.
Well, tidsmässigt håller extremt få fantasy-världar. Muren byggdes för drygt åttatusen år sedan och ändå har nattvakterna samma beväpning då som nu. Teknologiskt står den här fantasy-världen, precis som alla andra fantasy-världar med episkt stora tal på tidsperioder, totalt stilla. Vapen-skillnaden på åtta MILLENIUM är så extrem att det blir banalt att ens jämföra dem.Xhakhal;n185416 said:Håller med, även om det stör mig litet att de liksom skippat ett del i evolutionen i de vapen vi fått se.
Mundo;n185421 said:Well, tidsmässigt håller extremt få fantasy-världar. Muren byggdes för drygt åttatusen år sedan och ändå har nattvakterna samma beväpning då som nu. Teknologiskt står den här fantasy-världen, precis som alla andra fantasy-världar med episkt stora tal på tidsperioder, totalt stilla. Vapen-skillnaden på åtta MILLENIUM är så extrem att det blir banalt att ens jämföra dem.
Nej, nej. Det var mer jag som håll med dig och gav ett exempel på hur tidshoppande är i just Game of Thrones.Xhakhal;n185635 said:Ja, absolut. Nu är jag osäker på om du tror att jag inte uppfattat något av det här när jag läste bokserien, eller såg serien, eller läst annan fantasy... eller om du bara vill ge mer kontext till övriga som läser tråden? För att undvika missförstånd, låt mig förtydliga:
Vapenteknologin då Muren uppfördes var lite bakom den som vi ser nu i serien. Muren uppfördes av De Första Männen, som slogs med bronsvapen. Andalerna kom ett par tusen år senare (ospecificerat hur länge sedan - olika källor säger för 2000, 4000, och 6000 år sedan) och hade stålvapen.Mundo;n185421 said:Well, tidsmässigt håller extremt få fantasy-världar. Muren byggdes för drygt åttatusen år sedan och ändå har nattvakterna samma beväpning då som nu. Teknologiskt står den här fantasy-världen, precis som alla andra fantasy-världar med episkt stora tal på tidsperioder, totalt stilla. Vapen-skillnaden på åtta MILLENIUM är så extrem att det blir banalt att ens jämföra dem.
Så de tre sista avsnitten är den bästa säsongen hittills? =)Minimoni;n185657 said:Jag lovar att det blir bättre när du sett hela säsongen! ;-) Nej helt ärligt, jag tycker det är den bästa säsongen hittills
Appappapp! Om du tittar lite nogrannare så ser du nog att Arya faktiskt roffar åt sig pengarna igen när hon går, till kaptenens besvikelse då han verkade vara inställd på att göra precis det både du och Arya misstänkte att han skulle göra.krank;n185654 said:Arya hyr sig en kabin på en båt som avgår mot Västerås. Eftersom hon är dum i huvudet lämnar hon pengarna hos kaptenen, som hon tydligen räknar med inte ska bara sno dem.
Jag tror du underskattar hur starkt hatet är hos den här =)Minimoni;n185657 said:Jag lovar att det blir bättre när du sett hela säsongen! ;-)
Engelsken är kass. Mace the Ace är Margarins pappa och Olenna är Mace the Ace's mamma.krank;n185654 said:Margarin läser reaktionär smörja och förvarnas av översteprästen att om Olenna inte skärper sig så kan hon hamna i fängelse. Jag som inte är helt blåst i bollen tänker ju att det här såklart är ett sätt för prällen att pröva om Margarin är så hjärntvättad som hon ger sken av. Givetvis varnar hon sin farmor eller mormor än vad det är (fy fan vilket värdelöst språk engelskan är på den här punkten), genom att dels be henne ge sig av och dels ge henne en lapp med en ros, som jag gissar betyder något speciellt som får Olenna att fatta att det är allvar.
Hurdå? Hans nunna såg väl inte att lappen lämnades över eller?krank;n185654 said:Jag tänker att översteprästen nu vet att han inte kan lita längre på Margarin än han kan kasta henne, men det borde han ju redan fattat. Därmed var hela övningen tämligen poänglös.
Ah, men varje var väl lika grym som tio? Så egentligen är det ju en rätt rejäl grupp soldater som de fick. Jag tycker Lady Mormont är cool som fan. Lady Mormont for Queen.krank;n185654 said:Jonte och Sansa åker runt och försöker övertyga folk att joina deras armé. Det går sådär. De får ett fåtal extra mannar.
Jag gillar inte Dany mer än du gör, men varför är det en dum plan? De är jagade av en farbror med mer soldater och mer skepp som vill mörda skiten ur dem. Är det inte bra att åka till någon då som kan mörda skiten tillbaka?krank;n185654 said:Reek och hans syster sitter på ett horhus. Denna bihandlings huvudsakliga funktion är att visa att systern gillar tjejer och att dra upp säsongens tuttratio en smula. Systern tvingar Reek att supa och försöker få honom tillbaks till att vara Theon. Det går sådär. Inget händer.
Eller OK, systern avslöjar en jättedum plan; de ska ta sig till Mereen och sluta en pakt med Danny.
Arya gick skitlänge i lönmördarskola. Och att inte vara förberedd på att något dåligt kan hända när du försöker fly från en lönmördarkult som kan byta ansikten... Då kan det vara farligt att sto och gnola på en bro och, jag vet inte, hälsa glatt på främlingar!krank;n185654 said:Arya hyr sig en kabin på en båt som avgår mot Västerås. Eftersom hon är dum i huvudet lämnar hon pengarna hos kaptenen, som hon tydligen räknar med inte ska bara sno dem. Sen kommer den där andra lärjungen och hugger henne några gånger med kniv, men hon där ju inte så inget händer här heller, egentligen. Sansa staplar nu runt i staden med huggsår i magen. Det finns ingen risk att hon dör överhuvudtaget. Gäsp.
Nej, men dels var hon så genomskinlig att man i princip kunde se bakgrunden genom henne, lappen prasslade rätt mycket, och dels ser de ju att Olenna faktiskt tar varningen på allvar trots att det faktiskt finns exakt noll anledning för henne att lyssna på det som faktiskt sades öppet. Det var ju bara en massa religiöst joller om att åka hem och be.Mundo;n185663 said:Hurdå? Hans nunna såg väl inte att lappen lämnades över eller?
För all del, men hon var ju knappt med.Mundo;n185663 said:Ah, men varje var väl lika grym som tio? Så egentligen är det ju en rätt rejäl grupp soldater som de fick. Jag tycker Lady Mormont är cool som fan. Lady Mormont for Queen.
Det är en dum idé eftersom de har noll att tillföra och det finns noll skäl att tro att Danny ens ska ta emot dem, än mindre lyssna.Mundo;n185663 said:Jag gillar inte Dany mer än du gör, men varför är det en dum plan? De är jagade av en farbror med mer soldater och mer skepp som vill mörda skiten ur dem. Är det inte bra att åka till någon då som kan mörda skiten tillbaka?
Gör det, er diskussion vad ju en biljon gånger mer intressant än det här avsnittet.Mundo;n185663 said:Nu återgår vi åt att prata om takhöjd och storleken på skedar i senmedeltida frankrike tills du kommer tillbaka...!