Undertiteln låter oss tala om olika utgåvor och jämföra den utan att behöva använda oss av referenser till utgivningsår eller versionnummer som ingen kan komma överens om hur de ska appliceras.Gurgeh;n104947 said:Varför behövs det ens en undertitel? Det är ju inte så att det finns ett annat spel som heter Kult som man måste särskilja sig från?
(Egentligen kan jag se sunda argument för en undertitel, men det känns lite slumpmässigt. Och alla kommer ändå att kalla spelet för Kult, antar jag.)
Det finns ju tidigare utgåvor av rollspelet Kult. Jag tycker en undertitel kan vara på sin plats för att skilja versionerna åt. Det är mer stämningsfullt med en undertitel än Kult 1, Kult 2, Kult 3 osv. Särskilt om det ska stå på omslaget för att man ska slippa leta efter versionen bland de första sidorna i boken.Gurgeh;n104947 said:Varför behövs det ens en undertitel? Det är ju inte så att det finns ett annat spel som heter Kult som man måste särskilja sig från?
Absolut. Men Divinity lost är liksom ännu mer grundläggande på nåt vis.CapnZapp;n105014 said:Men det gör väl Beyond the veil med...?