Grisodlar'n
Hero
Ja, då kan man andas ut nu då, Marco. Ni kan ju alltid släppa de där censurerade bilderna som ett ark klistermärken, så att man kan klistra över PK-bilderna på Bobo och gnuttarna med lite ûbertrash. Släpp dem som gnuggisar.
Men låt er nästa kickstarter bli Prison Bitch - the rpg. Licensinnehavaren kommer inte att ha några synpunkter på produktens Entartete Kunst, tro mig.
?
När jag pratade om USA vs Sverige så menade jag den allmänna företagskulturen och dess serviceanda. Men det har såklart att göra med att amerikanska företag kan bli stämda på miljonbelopp om någon fastnar med förhuden i blixtlåset inne på deras toaletter. Vad vet jag? Det kommer säkert någon expert och rättar mig.
Kickstarter har jag inte ett hum om hur det är tänkt att funka men att kallt räkna med minst ett års försening på alla prylar man backar låter ju lite konstigt.
Vad jag minns så blev inte Modiphius Conan-rollspel försenat med flera år, det var väl typ ett halvår? Jag tyckte iallafall att det gick fort.
Det finns för övrigt duktigt folk där ute i etern. Jag har ingen anledning att misstro att det finns folk som både skriver snabbare och bättre än de på Helmgast AB. Det finns alltid folk som bättre på saker än vad du själv är. Ofta rör det sig om en liten asiatisk flicka på Youtube.
Men låt er nästa kickstarter bli Prison Bitch - the rpg. Licensinnehavaren kommer inte att ha några synpunkter på produktens Entartete Kunst, tro mig.
?
Jag missförstod dig helt och skrev ett svar rörande mina egna eventuella kickstarterprojekt där jag raljerade rörande möjligheten att köpa rättigheterna till spelet Prison Bitch. Shit happens. Men nu ser jag din fråga tydligare. Du frågar hur många rollspel jag har backat? ZERO. Jag köper när rollspelen kommer ut. Mestadels pdf, eftersom min läsplatta är smidigare att ha i knät när jag sitter och skiter än en tung bok. Plus att jag kan zooma text och annat.anth;n286344 said:@Grisodlar'n
Jag har ett par ärligt nyfikna frågor till dig:
Hur många rollspel har du kickstartart?
Hur stor andel av dessa var amerikanska spel.
Hur stor andel av de svenska respektive amerikanska spelen levererades i tid?
Själv har jag kickstartat ett par saker.
När jag kickstartar förväntar jag mig minst ett års försening - för det är så nästan alla kickstarters fungerar.
Och det är definitivt inte bättre service på amerikanska kickstarters än svenska.
.
När jag pratade om USA vs Sverige så menade jag den allmänna företagskulturen och dess serviceanda. Men det har såklart att göra med att amerikanska företag kan bli stämda på miljonbelopp om någon fastnar med förhuden i blixtlåset inne på deras toaletter. Vad vet jag? Det kommer säkert någon expert och rättar mig.
Kickstarter har jag inte ett hum om hur det är tänkt att funka men att kallt räkna med minst ett års försening på alla prylar man backar låter ju lite konstigt.
Vad jag minns så blev inte Modiphius Conan-rollspel försenat med flera år, det var väl typ ett halvår? Jag tyckte iallafall att det gick fort.
Ja, har man så lite tid över på grund av jobb och familj så kanske man ska tänka efter innan man desperat börjar bolla stora kickstarterprojekt med jobb, öl med polarna, dagishämtningar, hockeyträningar och lördagssamlag med frugan? För övrigt, när slutar rollspelsprojekt att betraktas som en sidosyssla? Hur många miljoner måste man få in på t ex en Kickstarterkampanj för att sidosysslan ska bli ett karriärval?anth;n286344 said:Sedan är det alltid lika fascinerande att se random backers jämföra sig själva med de som genomför projektet:
- "Jag har minsann XX antal fria timmar i veckan." - så är du också arbetslös och saknar familj att ta hand om.
- "Jag kan minsann producera en text på XX timmar." - och kvaliteten på din text skulle inte ens duga som ett första utkast till den text som kommer att finnas i den slutliga produkten..
Det finns för övrigt duktigt folk där ute i etern. Jag har ingen anledning att misstro att det finns folk som både skriver snabbare och bättre än de på Helmgast AB. Det finns alltid folk som bättre på saker än vad du själv är. Ofta rör det sig om en liten asiatisk flicka på Youtube.