Nekromanti Låt spelet börja:

Rising

Vila i frid
Öh:

Och vi kör till Tisdag: 18:00.

Anledningen att vi bytt till 18:00 är för att jag är upptagen efter det. Så så. Sätt igång och fråga ut varandra, nu!

Lindenius

Swashbuckler
Nej, dra mig baklänges!

Det här var lite av ett antiklimax förstås, ety där sprack min konspirationsteori. Vad gör vi nu? Några idéer någon? *ser sig förbryllat omkring*

Coffe_Kanon

Swordsman
Re: Nej, dra mig baklänges!

Jag vet varken ut eller in just nu. Jag måste kontemplera över detta i botten på sorgens whiskeyglas.

Nu finns det ingen karismatisk ledare, då är ALLA misstänkta! Jag måste analysera läget...

Big Marco

Läskig
Re: ...och så börjar Dag 2:

...ett sista minne far genom... "Jag säger detta då jag misstänker att jag kommer att få strupen uppsliten i kväll pga min öppenhet. Om en väktare ser detta så ber jag om hjälp. Om nu ingen annan anser sig behöva skydd i natt bättre?"

.^.^.^.^.^.^.^.^.^

.^.^.^.^.^.^.^

.^.^

.^---.^---

--------------------

Flurtis

Hero
Dags att lägga korten på bordet!

Ja nu när Marco dött så har jag förlorat min fördel. Ja just det jag och Marco var frimurarna. Vilket också betyder att jag och Marco stod för hälften av rösterna på Basse.

Om nu varulvarna har röstat på samma person, vilket dom förmodligen har. Har vi dom redan i en liten ask. Möjligheter:

A. Lindenius och Nightowl röstade bägge på Basse. Detta innebär att antingen så är båda varulvar eller ingen av dom. Lösning häng en utav dom.

B. Övriga möjliga varulvar är: (Som röstat på samma alltså) Johan K, Joohoo, och Coffe Cannon.

Mitt förslag. Vi röstar bor antingen Nightowl eller lindenius. Ifall den hängde är människa så är den andra fri från misstankar. Då har vi bara tre misstänkta kvar.

//Flurtis

Lindenius

Swashbuckler
Re: Dags att lägga korten på bordet!

A. Lindenius och Nightowl röstade bägge på Basse. Detta innebär att antingen så är båda varulvar eller ingen av dom. Lösning häng en utav dom.
Öh? Eller så har både jag Nightowl rätt och Basse ÄR en varulv. Fortfarande. Han hade ju tur som klarade sig förra gången, bara för att Herr Nils skulle spela hjälte.

Jag tror Basse och hans vampyrkompis bet någon av oss som röstade på honom. Jag säger därför, fortsätt på det inslagna spåret och så får väktaren skydda antingen mig, nightowl eller Flurtis. Fast Flurtis kanske är minst i riskzoonen nu när du outat dig som amputerad frimurare.

Såvida du inte ljuger förstås.

johoohno

Warrior

Mellan skammens tårar och vredens näve kan jag inte annat än hålla med. Men även om jag tycker det du säger är förnuftigt, finner jag det fortfarande förskräckligt.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Nej, dra mig baklänges!

Well, kalrt att alla är misstänkta..
Ska bli klart intressant att se vad som händer nu. Man får väll ta mod i barm & hoppas att man uinte blir ihjältuggad av nån varulv. Är trotts allt rädd om mitt liv.

Johan K

Gammal & dryg

Well, är ju inte helt omöjligt att Nightowl eller Lindenius är varulvar.. Men å´andra sidan så säger du atrt du är frimurare, vilket omelebumms känns som du förösker säkra en röst här. Vilket käns som du kan vara en möjlig varulv..

/ Johan K,som håler ett öga på flurtis

Coffe_Kanon

Swordsman

Nu är sorgen har lagt sig så måste jag säga att jag instämmer. Det är just en sådan ploj en listig varulv skulle kunna utföra, att komma ut som frimurare. Vi ödmjuka bybor kan ju omöjligen avgöra att du talar sanning om detta inte sant?

Flurtis

Hero

Jaha ja, efter att ha sänt en person i galjen redan pga utav paranoia skall vi sända en till?? :gremsmile:

Jaha gör som ni vill, men jag säger som HerrNils: Kom ihåg mina ord när jag dinglar i galgen!!

Att utge mig för att vara frimurare på låtsas skulle enbart vara idiotiskt av mig. Det ger ju mig 2 automatiska röster från dom "Riktiga frimurarna". Dvs två personer i spelet skulle då veta att jag är varulv.

Nej riktig så dum är jag inte.

//Flurtis

Johan K

Gammal & dryg

Nej riktig så dum är jag inte.
Inte ??
Jag skulle vilja säga att det är klipskt som tusan, att göra som du gör !!
Varulvar är smartare än vad man tror !!

johoohno

Warrior
Upprop bland byborna

Jag tycker det är mycket tyst från Basenanji och Nightowl, är det så att de kanske är i skogen och konfererar vid sitt ulvagryt? Halva dagen har ju redan gått.

Coffe_Kanon

Swordsman

Att utge mig för att vara frimurare på låtsas skulle enbart vara idiotiskt av mig. Det ger ju mig 2 automatiska röster från dom "Riktiga frimurarna". Dvs två personer i spelet skulle då veta att jag är varulv.
Vilken tur att jag faktiskt kollar undersidan på undersidan. Om du automatisk får två röster från de riktiga frimurarna så ser ju dessa två som röstar TÄMLIGEN misstänkta ut, då de agerar så unisont. Med andra ord kan de istället bli utpekade som varulvarna, och allt medan misstankarna riktas bort från dig som egentligen är den ludne.

Alltså kan det vara MYCKET listigt att utge sig för att vara frimurare när man egentligen är luden bakom örat. Men MIG lurar du inte!

Nightowl

Champion
Re: Upprop bland byborna

Eller så är de på sina jobb ute på åkern och kan inte stå och svamla vid pumpen hela dagen som vissa andra!

(Dvs meta-spelande, vi kan inte sitta vid Internet hela dagen som vissa andra!)

Erik

Basenanji

Postd20modernist
Ska skriva mer snart (och smart)

...jag ska bara lägga mina barn och pussa min fru först.

Asch det var svårt den här gången. Vi är sju kvar, om en har blivit smittad av varulvarna, är det alltså kanske tre varulvar i byn just nu. Usch.

Jag kan bara upprepa: jag är inte varulv.

Men jag ska skärpa mig och bli mer seriös nu.
Nåt att fundera på: jag lever för att Herr Nils offrade sig för mig. Jag utgår från att varulvarna inte ville äta mig, då de insåg att byborna skulle ta hand om "problemet" Basse.

Så, helt plötsligt går slumpen in och ställer till det.
Fast skrattet fastnar i halsen, både Herr Nils och Marco behövdes. Var väl därför varulvarna ville åt dem.

Fråga nr 1: Så, vilka röstade på någon annan än mig? Vilka ville hänga Herr Nils?

Fråga nr 2: Frimurarna kan ju snacka med varandra via PM. Alltså blir deras diskussioner här lite annorlunda. De kanske aldrig blir förvånade, eftersom de kan diskutera saker sinsemellan. Vilka två bybor verkar ha diskuterat på det sättet? Typ sagt självklarheter till varandra?

Jag är inte varulv. Jag är inte heller en vanlig bybo. Jag har en skarp iakttagelseförmåga.

Ses snart.

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Jag tänkte just att...

...ni skulle bli misstänksamma när det inte skrivs något.

Men jag har ju mitt sabla lärarjobb. Idag hade vi samtal med en elev, jag och så rektor. Ytterligare ett sånt där förbannat "tja, men du måste ju känna efter vad du vill..."-samtal. Meningslöst. Låt ungarna knarka och supa istället, så kan de få komma till gymnasiet när de verkligen vill plugga.

Förlåt, jag ska hålla mig till ämnet. Jag har jobbat.
Helt enkelt.

/Basse

Basenanji

Postd20modernist
Min analys

Ok, nu gäller det att tänka ordentligt här.

Du verkar ha koll på läget, faktiskt flurtis.
Jag misstänker fortfarande Nightowl. Lindenius då?

Indicie 1:
Kolla här: i den här tråden är det en diskussion mellan flurtis och Marco. Jag tycker att det i den tråden är uppenbart att Marco och flurtis verkar ha snackat med varandra, men också vill hjälpa andra bybor på traven. Kolla hur flurtis svarar. För grejjen är att, de behöver ju inte prata med varandra i tråden när de är frimurare. Däremot verkar det som att flurtis vill hjälpa Marco med något som Marco inte fick sagt.

Indicie 2:
Nightowl (tack för stödet kompis, men det här är ett grymt varulvsspel!) har aldrig sagt att han INTE är varulv. Han slingrar sig med att "han inte är luden" mm men vad betyder det? Jag tror att han har svårt för att ljuga oss rätt upp i bildskärmen...

Ok, då letar vi indicier hos Lindenius.

Så här skriver han:
om att han misstänker mig bla.

Problemet är bara att det är jag som är siaren!

Någon kanske vägrar att tro mig, men jag litar på byborna. Jag är, som Marco sa, på tok FÖR galen för att vara varulv.

Jag gjorde en värdelös spådom genom att vilja granska Marco, till ingen nytta. Vill ni hjälpa mig med vem jag borde sia om, så skriv. Tack.

Att Lindenius försöker rikta spårljuset mot mig, förstår jag är misstänksamt.

När Lindenius skriver så här blir jag yttermera förvissad om att han är skum.

Alltså, seriöst, i ett varulvsspel kan man ju inte be om hjälp på det där sättet. Det är som att skrika ut att "hallå, jag är varulv, vad vet ni andra bybor om mig och min kompis? Hur långt har ni kommit?" Det är som att ringa till polisen och fråga om de "...har fått fast den där seriemördaren som står och ringer i regnet i en telefonkiosk mittemot polisstationen?".

Istället får man ju lansera sin egen teori, eller haka på någon annans. Suck! amatörmässigt!! :gremtongue:

Och så har vi den här! Ojdå. Jag tror att vi anar ett misstag redan där. Är du nöjd Lindenius, nu när Herr Nils dinglar i trädet?

Lägg märke till att när Herr Nils går i polemik, så svarar Lindenius med att rösta på mig!

Nåja. Det mesta är ju indicier och eftersom jag siade så kasst senast så tänker jag försöka vara lite mer ödmjuk i fortsättningen. Men...

Det sista indiciet är att jag inte kan hitta en enda ordväxling mellan Nightowl och Lindenius! Inte vid ett enda tillfälle har de herrarna skrivit till, eller kommenterat varandra. Varför? De föredrar PM. De har råd att använda den smidiga lyxen. För de är inte bara ludna, de nyttjar stol med hål för svans och kommer äta någon inatt! De är varulvar.

Jag misstänker Nightowl. Och Lindenius.

Nu kan det ju dessutom finnas ytterligare en varulv, men jag röstar på att vi gör som flurtis föreslog. Antingen får Nightowl eller Lindenius göra Herr Nils sällskap.

Innan jag glömmer det- kan väktaren skydda mig inatt?

/Basse