Min analys
Ok, nu gäller det att tänka ordentligt här.
Du verkar ha koll på läget, faktiskt flurtis.
Jag misstänker fortfarande Nightowl. Lindenius då?
Indicie 1:
Kolla här:
i den här tråden är det en diskussion mellan flurtis och Marco. Jag tycker att det i den tråden är uppenbart att Marco och flurtis verkar ha snackat med varandra, men också vill hjälpa andra bybor på traven. Kolla hur flurtis svarar. För grejjen är att, de behöver ju inte prata med varandra i tråden när de är frimurare. Däremot verkar det som att flurtis vill hjälpa Marco med något som Marco inte fick sagt.
Indicie 2:
Nightowl (tack för stödet kompis, men det här är ett grymt varulvsspel!) har aldrig sagt att han INTE är varulv. Han slingrar sig med att "han inte är luden" mm men vad betyder det? Jag tror att han har svårt för att ljuga oss rätt upp i bildskärmen...
Ok, då letar vi indicier hos Lindenius.
Så här skriver han:
om att han misstänker mig bla.
Problemet är bara att det är jag som är siaren!
Någon kanske vägrar att tro mig, men jag litar på byborna. Jag är, som Marco sa, på tok FÖR galen för att vara varulv.
Jag gjorde en värdelös spådom genom att vilja granska Marco, till ingen nytta. Vill ni hjälpa mig med vem jag borde sia om, så skriv. Tack.
Att Lindenius försöker rikta spårljuset mot mig, förstår jag är misstänksamt.
När Lindenius
skriver så här blir jag yttermera förvissad om att han är skum.
Alltså, seriöst, i ett varulvsspel kan man ju inte be om hjälp på det där sättet. Det är som att skrika ut att "hallå, jag är varulv, vad vet ni andra bybor om mig och min kompis? Hur långt har ni kommit?" Det är som att ringa till polisen och fråga om de "...har fått fast den där seriemördaren som står och ringer i regnet i en telefonkiosk mittemot polisstationen?".
Istället får man ju lansera sin egen teori, eller haka på någon annans. Suck! amatörmässigt!!
Och så har vi den
här! Ojdå. Jag tror att vi anar ett misstag redan där. Är du nöjd Lindenius, nu när Herr Nils dinglar i trädet?
Lägg märke till att när Herr Nils går i polemik, så svarar Lindenius med att rösta på mig!
Nåja. Det mesta är ju indicier och eftersom jag siade så kasst senast så tänker jag försöka vara lite mer ödmjuk i fortsättningen. Men...
Det sista indiciet är att
jag inte kan hitta en enda ordväxling mellan Nightowl och Lindenius! Inte vid ett enda tillfälle har de herrarna skrivit till, eller kommenterat varandra. Varför? De föredrar PM. De har råd att använda den smidiga lyxen. För de är inte bara ludna, de nyttjar stol med hål för svans och kommer äta någon inatt! De är varulvar.
Jag misstänker Nightowl. Och Lindenius.
Nu kan det ju dessutom finnas ytterligare en varulv, men jag röstar på att vi gör som flurtis föreslog. Antingen får Nightowl eller Lindenius göra Herr Nils sällskap.
Innan jag glömmer det- kan väktaren skydda mig inatt?
/Basse