Re: La Suède? C’est moi!
1. Harem. Man kan aldrig ha för många harem.
2. Införande av ett område bakom stationsbyggnaden på flygplatser dit man tar passagerare som applåderade i landningen och skjuter dem.
3. Retrodesign på bilar. Stora jäkla monster inspirerade av 50-talets jänkare, med gigantiska V8-or utan katalysator och jetmotorer på fenorna.
4. Avrätta Herr Nils. Inte för att jag ogillar honom, men jag har spelat Junta med honom och vet att det gäller att förekomma honom.
5. Grunda ett hem för rabiessmittade illrar i en nudistkoloni, till vilken jag skulle befordra misshagliga personer till en position som illerskötare.
6. Anlita en stab som håller mina datorer fungerande. Jag börjar få så mycket att det alltid är något som behöver fixas.
7. Inrätta ett ministerium för att skriva trollande inlägg på internetforum.
8. Deklarera att endast sådant som innehåller kolsyra ska få kallas dryck.
9. Slå Kim Jong Il's golfrekord med 18 stycken hole in one på raken. Or else...
10. Skippa biltullarna och dra breda genomfartsleder rätt genom Stockholm. Man kan inte dimensionera en modern huvudstad efter en tid när man hade häst och vagn.
11. Göra pannkaka med sylt och grädde till nationalrätt.
12. Ge Mordechai Vanunu asyl, och hämta ut honom från sin husarrest with extreme prejudice.
13. Deklarera att det bara får finnas två färger på kläder: svart och den andra färgen (som innefattar allt ickesvart).
14. Invadera Norge. Jag menar, hur fan kan de ge Al Gore fredspriset? Vad fan har den token gjort för fred? Det heter fredspriset, inte flumma-runt-kring-diffust-braiga-frågor-priset.
15. Starta upp Barsebäck. Vi har massor av kärnkraftverk längre bort från Danmark som vi kan stänga.
16. Utnämna Gunde Svan till ärkeförrädare och nationens fiende.
17. Skaffa en sån där ful fransk bil med delfinansiktesliknande front, göra ett hål i taket och montera en pump så att den kan spruta vatten.
18. Göra Rising till barnprogramsledare.
19. Förbjuda d20 och tvinga alla avslöjade utövare att bära en stor jävla sombrero med texten "d20" på.
20. Åkgräsklippare åt folket.
21. Ålägga SMHI att göra något åt vintern. 25 grader varmt dygnet runt och bara regna mellan tre och fyra på natten, annars...
22. Skaffa flest monitorer i heeeeeela världen (om jag inte har det redan).
23. Avskaffa monarkin, nacka kungafamiljen, riva slottet och bygga ett riktigt jäkla palats där istället.
24. Spela fiol på balkongen i mitt palats medan Stockholm brinner. Sedan flyttar jag till ett stort jävla palats vid en sjö som ligger så att solen går ner på andra sidan.
25. I FNs säkerhetsråd, förorda att man, av rättviseskäl, ska samla ihop hela världens kärnvapenarsenal i en pott och sedan fördela den jämnt på alla världens länder.
26. Köra en massiv utrotningskampanj mot mygg.
27. Skaffa en ny mustasch. Som diktator måste man ha en schysst mustasch. Just nu lutar det i så fall åt en
Vanzetti.
28. Omstrukturera försvaret så att det är bättre lämpat för att hantera en zombie-epidemi. Införa regler för att säkra offentliga byggnader i händelse av sådan.
29. Göra voodoo till officiell statsreligion (heck, kan Haiti så kan jag).
30. Göra dischordianismen till inofficiell statsreligion.
31. Förbjuda vinterdäck. De behövs inte längre, se punkt 21.
32. Modifiera öresundsbron till en öresundsdamm. Pumpa ut vattnet, och annektera den nya marken. Det skulle antagligen lösa problemet med ryska ubåtar också.
33. Bjuda in påven på statsbesök, råka ha en orgie när han kommer in och peka och skratta åt honom för att han inte får vara med.
34. Byta ut flaggan mot en egenhändigt ritad streckkrokodil på en drake (dvs kite, inte dragon).
35. Göra det straffbelagt att inte förolämpa bönder.
36. Införa lag på att barn på allmän plats måste ha munkorg och munkavle. Detta gäller upp till 18 år.
37. Jag bestämmer modet, och gissa om det kvinnliga modet kommer att vara kallt på vintern (inte för att vi har någon vinter, se 21).
38. Avskaffa bilprovningen och omplacera de anställda, se 5.
39. Instifta ett statligt stöd för porr på internet.
40. Anlita någon som klipper gräsmattan.
41. Ändra reglerna i vasaloppet så att de blir mer realistiska. Arga danskar jagar de tävlande med medeltida tillhyggen. Borde ge bättre tider.
42. Införa TPB-day som nationell helgdag, ungefär som engelsmännen har 5 nov. Den firas genom att man stoppar en effige av Bodström full med fyrverkerier och fjuttar fyr på den.
43. Starta ett program för att berika svenskt djurliv genom import av tex strutsar, kängurus, noshörningar, pingviner, koalas och kameler, samt kloning av dinosaurier.
44. Beordra Volvo och SAAB att göra roligare bilar, annars...
45. Utöka det befintliga vattenledningsnätet med ett cola-nät, ett pilsner-när och ett ketchup-nät.
46. Ge Krille i uppdrag att bygga en rymdflotta för att försvara oss mot rymdinvasion. I Lego.
48. Förbjuda siffran 47.
49. Införa minimihastighet på vägarna.
50. Riva traditionella byggnader och införa en byggkod inspirerad av
Burning Man-arkitektur.
51. Avskaffa kvällspressen. På ett smärtsamt sätt.
52. Ogiltigförklara vårt fredsfördrag med San Marino.
53. Kräva att äventyrsbad har minst en haj och tre krokodiler i bassängerna.
54. Kräva, inte bara att MS ska släppa sina prylar under GPL3 om de ska sälja dem i Sverige, utan även att Bill Gates ska göra alla offentliga framträdanden med rumpan bar.
55. Tillsätta en komission för att utreda förutsättningarna för en T21.
56. Förbjuda ynkliga tutor. En tuta ska låta "BWAAH! BWAAH!", inte "meep meep".
57. Napalm skulle godkännas som medel mot ohyra i trädgården.
58. Konstsim är ingen sport.
59. Gyttjebrottning är.
60. Stavningen "mejl" beläggs med dödsstraff.
61. Viktiga poster tillsätts genom tävlingar i Limbo.
62. Anlita finnar för att sköta försvaret, de är tuffa.
Det vanliga stuffet, med andra ord.
Vilka stöttar mig i en revolution för att ta makten?