Nekromanti Let's play - Terror from the deep

Re: Strid 8 (I vilket Perssons går loss)

tactical_455.png

Forskare, prao, Pilzeman och kräkla tar position för att svepa däcket, medans Avidyasattva avancerar ner för trapporna igen, blodtörstigt jagar han igenom hytterna efter färsk fisk.

tactical_450.png

Tanken skyddar Persson, Morsans och Murderfucks framryckning. (Som en enda stor familj)

tactical_451.png

BZAAAAAANG
tactical_452.png

En gill man försöker ta skydd i en av hytterna.

tactical_458.png

"Åh nej du!" mamma Persson skjuter sönder väggen. "Där är han, lillen!"

tactical_460.png

KRZZZZZZZZVVVVRR

tactical_462.png

"LILLEN! Mamma behöver lite hjälp, det är en fisk i duschen!"

tactical_464.png

Vart fan tog han vägen?

tactical_467.png

Där!

"Be din sista bön, knullmuffin! Ingen jävlas med Perssons!"

tactical_468.png

Blam blam blam blam
 
Re: Strid 8

tactical_461.png

hjk och Despoten rensar babord däck. För att de känner för det, de känner sig inte hotade av Morsan eller så.

tactical_473.png

Forskare 25 blåser upp ett hål i väggen med sonic blasta. "Utmärkt genomsprängningsförmåga."

tactical_479.png

kräkla, Forskare 25 och Praon avancerar in i matsalen, medans Pilzeman städar upp på yttre däck. Forskare 25 blåser bort en gillman bakom bardisken "Mer än adekvat stridsanpassning"

tactical_482.png

tactical_486.png

Eftersom utrustning som inte plockats upp går förlorad i tvåparts-uppdrag så får Dragons i uppgift att plundra liken. En utav dem har en ännu större borr än Persson.

tactical_489.png

Pilzeman får visuell på en Deep One på övre däck, men missar.

Positioner:
tactical_490.png

Alldeles under denna Deep One och några meter akterut så har vi Pilzeman på utedäcket, samt forskare 25, Kräkla och Praon i matsalen.

tactical_492.png

På babords sida sveper hjk och Despoten i en perfekt harmoni av mordlystnad och disciplin.

tactical_493.png

På undre däck, babord, sveper Perssons och Murderfuck, samt Avidyasattva som arbetar sig framåt från styrbord akterut.

Hur avancerar vi nu? Hur plockar vi bäst ner vår Deep One? (Även om Deep Ones aldrig riktigt imponerat på mig, så det är nog ingen fara där) Kommentarer, önskemål, tillägg?
 
Re: Strid 8

Jag tycker despoten öppnar alla dörrar och rusar planlöst in i alla rum. Sen går HJK efter och skjuter aliens och bättrar på sina kills. :gremsmile:
 
Re: Strid 8

hjk said:
Jag tycker despoten öppnar alla dörrar och rusar planlöst in i alla rum. Sen går HJK efter och skjuter aliens och bättrar på sina kills. :gremsmile:

hjk kanske ska paxa att få peppra Deep One:n iallafall, med Despoten som täcker? :gremsmile:

Antalet kills står som en siffra i slutet på era soldatnamn, vilket innebär att hjk har... eh... 1 kill. :gremsmile:

Jag kan posta soldatlistan igen efter det här uppdraget så att ni får lite översikt på era stats. Vill ni se dem i detalj, eller räcker det med bokstavskoderna och antal kills?
 
Re: Strid 8

Antal kill räcker nog för mig. Men om man levlar vore det kul att se vad man blir bättre på. Eller det kanske inte är kopplat till rang, utan ökar lite hela tiden?

Och, är de lättdödade så är han förstås på, den fegisen. :gremsmile:
 
Re: Strid 8

Bakom kameran: Kan inte praon göra en självmordsbombning på the deep one?
---------------------------------------------

Persson tittar på morsan med ett fånigt leende, han har fiskslem över ansiktet som droppar ned över läpparna.

"Bwahahahahahahaa, du är en förintare Morsan! Må vi snart finna kempetorsken och borra den till ett myggnät!"

Han tar sedan borrvapnet och borrar vilt i luften, njutandes av vibrationerna i kroppen.

"kom nu, lets kill em kosher stile"
 
Re: Strid 8

hjk said:
Antal kill räcker nog för mig. Men om man levlar vore det kul att se vad man blir bättre på. Eller det kanske inte är kopplat till rang, utan ökar lite hela tiden?

Och, är de lättdödade så är han förstås på, den fegisen. :gremsmile:

Hehe. Så här funkar erfarenhet i X-COM:

Growth: Try to always take a couple of rookies along to give them
experience to boost their stats. In XCOM, you learn by doing. Below
are activities that will improve traits:

Time Units Survive, Kills
Strength Carry heavy stuff
Energy Survive, Kills
Throwing Accuracy Throw more!
Firing Accuracy Shoot more!
Bravery fixed? get panicked more???
Health Survive, Kills
Reactions fixed? Make more reaction shots???
MC Ability fixed
MC Skills Use more MC attacks

Soldiers with kills gain more than those without kills. on the other
hand, grenade and missile kills do not count, only HTH and gun kills
count in improvements.

Try not to let SWS get a kill since you will lose a chance to let a
soldier improve, so leave the easy shots (against panicked aliens, for
example) to the rookies.

MC skill also improves with use. (MC Abl does not increase though)

Promotion: Ensigns come from able seamen, and able seamen come from
Seamen who survived a mission and gotten at least one kill. You just
need to HIRE some more soldiers, then when some of them got
promotions, you sack the low-ranks. For exact numbers of soldiers to
get promotions, see the manual.

The advantage of having officers? They decrease morale lost when
someone is killed. Of course, when officers get killed, those of lower
rank are even MORE devastated.

Befodring är beroende av hur många soldater man har. Ju fler soldater, desto fler befodringar och desto högre rang låser man upp, och så plockas de lämpligaste soldaterna till detta. (De med högst stats, gissar jag)
 
Re: Strid 8

Avidyasattva, eller "Arge sattva" som någon i hans insatsgrupp så fint uttryckte det, springer fram genom korridorerna nere under däck med så klampande steg att antagligen bara de mest lomhörda av fisknyllen inte osäkrar sina ultraljudskanoner. Som om inte klampandet var nog går han dessutom och fräser och spottar kring sig i en kakofoni av hat.

"Kom an bara, era glosögda bottenslamkrypare! Visa era spolformade trynen och jag gör kosmisk Sashimi av er. SLUTA GÖMMA ER! GRRRRR!"
 
Re: Strid 8

hjk said:
Jag tycker despoten öppnar alla dörrar och rusar planlöst in i alla rum. Sen går HJK efter och skjuter aliens och bättrar på sina kills. :gremsmile:

Jag undrar vad det är för en liten röd punkt i nacken på hjk?
 
Re: Strid 8

tactical_496.png

Pilze kollar rörelsedetektorn

tactical_494.png

Holy shit! Det kryllar av dom! Svårt att avgöra vilka som är X-COM och vilka våningar det rör sig om, men, det tycks finnas kräk en våning upp, i mitten av skeppet.

tactical_504.png

Avidyasattva dödar ett kräk i köket som blivit osynligt (?!) för ett ögonblick. Cloak technology eller klonpsykos?

tactical_505.png

Forskare, Prao och Kräkla har svept matsalen, och avancerar uppåt. Med hjälp av Pilzemans intel och hjk från andra hållet så gör de processen kort med övre däck.

tactical_508.png

Tuut tuut! Nu är det jag som är kapten!

tactical_510.png

Perssons och Avidyasattva bunkrar upp (oooh, ordvits) i köket.

tactical_512.png

Avidyasattva håller sin trofé med stolthet, och Sodomwater är faktiskt något imponerad. Ivrig efter fler troféer så beger sig Avidyasattva mot frysrummet.

Kräk!!!

tactical_514.png

Avidyasattva skjuts ner på ett flottigt kakelgolv.

+RIP AVIDYASATTVA II+

tactical_516.png

HÄÄÄÄÄMND!

tactical_518.png

AVIDYASATTVA! DU VAR EN HELT OKEJ KILLE! vrålar Persson, men borrens vrål och knastret av ben som pulveriseras dränker hans röst.
 
Re: Strid 8

Teamet beger sig ner i lastrummet.

Okej, what the shit.

Spelet TOG just all ammunition från Sonicvapnen, trots att alla hade ett ammopack i reserv. Vad fan är det? Det är andra saker som saknas också. Vem är det som snattar?!

tactical_520.png

Det är fullt med kräk.

tactical_523.png

Dom dör. (Notera att det finns två gill men på bilden, den andra ligger på undervåningen, bredvid den mer synliga)

tactical_531.png

Den här gången fanns det bara en utgång, upp på övervåningen och genom dörren, men kräkla spränger upp en ny utgång.

tactical_532.png

Pilze plockar upp rörelse.

tactical_533.png

Ingen visuell kontakt, dock.

tactical_537.png

Gah! Vad fan gör de i hallen?

tactical_539.png

Persson hoppar ner en våning.

tactical_540.png

BYTE!!!

tactical_542.png

VRRRRRRRRRRR ZZZZKZBRCHT

tactical_546.png

MWAHAHAHAHAHA!
 
Re: Strid 8

"Vid Abrahams knäskål Arvidsattvaya var min vän!!!!" Ryter Persson när han förvandlar den onda fisksaken till ett durkslag.
 
Re: Strid 8

tactical_547.png

Kräkla hämnas granatkastandet genom att aptera och kasta sin egen tunga sprängladdning.

tactical_551.png

Döda dom allihopa!

Förutom att mitthallen är ett brinnande inferno så ser det ganska lugnt ut just nu. Hur organiserar vi vår framtida framryckning? Det här är positionerna:

Undre plan
tactical_555-1.png


Övre plan
tactical_556-1.png


Praon, Despoten, hjk och Forskare 25 har ingen ammunition (!!) men hjk har en granat och Praon är på läkartjänstgöring. Murderfuck tog en ganska äcklig träff...
 
Re: Strid 8

Kan vi försöka samla oss teamvis eller, om det är närmare, däckvis, och dela med oss av ammunition på ett menginsfullt sätt? Finns det för lite ammo i omlopp får de skottlösa iställät granata eller hålla sig undan.
 
Re: Strid 8

Pilzeman said:
Kan vi försöka samla oss teamvis eller, om det är närmare, däckvis, och dela med oss av ammunition på ett menginsfullt sätt? Finns det för lite ammo i omlopp får de skottlösa iställät granata eller hålla sig undan.

Det är så jävligt att det inte verkar finnas några sonic blasta förutom de våra hjältar har. Utomjordingarna går runt med Sonic Cannons, men det har vi inte lärt oss använda än. (WTF, tryck på avtryckaren, liksom!)

Men jag ska se vad jag kan göra.

Vilka håll/vilket däck tänker du att vi ska ta grupperna? En uppe, en nere?
 
Re: Strid 8

Kräkla rycker tag i en till granat. "Jasså ni trodde att ni kunde komma undan, va!"
Han rycker ur sprinten med tänderna, egentligen går det inte men Kräkla har sett till att XCOM-läkarna har satt in förstärkta titantänder med särskilda sprintskåror. "Ni trodde att det skulle stoppa mig att man inte blir bättre lika mycket om man använder granater?"
Han tar en till granat i andra handen och apterar den med, sedan slänger han bägge två åt varsitt håll. "Granater är motsatsen till bildning!"

Kräkla är väldigt duktig på att rulla med tryckvågor.
 
Re: Strid 8

Arvidos said:
Teamet beger sig ner i lastrummet.

Okej, what the shit.

Spelet TOG just all ammunition från Sonicvapnen, trots att alla hade ett ammopack i reserv. Vad fan är det? Det är andra saker som saknas också. Vem är det som snattar?!

Jag har för mig att spelet bara "kommer ihåg" ett visst antal prylar från del ett till del två av en mission. (Kan vara 110 st kanske.) Dessutom på ett väldigt oslugt sätt, typ de första 110 i ordning så att man om man har otur kan ha hordvis med vapen men ingen ammo. Pga detta bör man vara försiktig med att loota i del ett av tvåstegarna, typ bara några enstaka saker man verkligen behöver.

/Bjorn
 
Re: TFTD 1

krank said:
Arvidos said:
Okej. Nu har vi en nedskjuten ubåt, men vi har inte fått in vår undervattenstank än, och det är mitt i natten... Vad gör vi? Väntar tills dagen gryr och anfaller sedan? Väntar tills vår tank anländer? Jag tror att uppdraget har försvunnit tills dess, så då har vi låtit utomjordingarna komma undan...

Jag skulle inte vilja anfalla mitt i natten. Vi har inte ens köpt lysgranater än, så det skulle bli hårigt...

Eller så kan vi vara som rollspelare brukar vara: Vi ger oss in i mörkret, delar upp oss och letar efter ledtrådar! :gremsmile:


Jag är emot. Jag tycker att vi väntar; om det försvinner så försvinner det. Det är hårigt nog på spelets första uppdrag; utan lysgranater och utan gauss och mitt på natten - not fucking worth it, man.

Vi KAN fixa det om vi väntar tills dagen gryr, dock.

Min erfarenhet av TFTD är att jag faktiskt föredrar att slåss på natten. Det kräver dock att man har lysgranater och brandammunition. Ofta kan man genom att skjuta ut diverse brandammo i mörkret "backlight:a" utomjordlingarna och skjuta ihjäl dom innan dom är ett hot.

/Bjorn
 
Re: TFTD 1

Bjorn said:
krank said:
Arvidos said:
Okej. Nu har vi en nedskjuten ubåt, men vi har inte fått in vår undervattenstank än, och det är mitt i natten... Vad gör vi? Väntar tills dagen gryr och anfaller sedan? Väntar tills vår tank anländer? Jag tror att uppdraget har försvunnit tills dess, så då har vi låtit utomjordingarna komma undan...

Jag skulle inte vilja anfalla mitt i natten. Vi har inte ens köpt lysgranater än, så det skulle bli hårigt...

Eller så kan vi vara som rollspelare brukar vara: Vi ger oss in i mörkret, delar upp oss och letar efter ledtrådar! :gremsmile:


Jag är emot. Jag tycker att vi väntar; om det försvinner så försvinner det. Det är hårigt nog på spelets första uppdrag; utan lysgranater och utan gauss och mitt på natten - not fucking worth it, man.

Vi KAN fixa det om vi väntar tills dagen gryr, dock.

Min erfarenhet av TFTD är att jag faktiskt föredrar att slåss på natten. Det kräver dock att man har lysgranater och brandammunition. Ofta kan man genom att skjuta ut diverse brandammo i mörkret "backlight:a" utomjordlingarna och skjuta ihjäl dom innan dom är ett hot.

/Bjorn


Jag vill vara nattens borrninja!!!
 
Re: Strid 8

tactical_557.png

Morsan hittar ett övre däck, men för att inte sprida ut styrkan för mycket så positioneras hon nedanför trappan, med geväret riktat uppåt. Vi ger oss upp när nedre däck är rensat.

tactical_558.png

Forskare 25 hittar lite bränsleceller till Sonic Blasta. SEGER!

tactical_560.png

Pilze plockar upp multipla rörelsemönster.

tactical_561.png

En utav dem är Persson på undre plan, men det måste finnas minst två kräk i nästa maskinrum.

tactical_562.png

Kräkla, Murderfuck och Forskare avancerar i koordination. Kräkla fäller den första.

tactical_567.png

Pilze överaskas av en Deep One, och i chocken så missar han alla sina attacker. Nåja, jag har aldrig blivit hotad av en Deep One förut...

tactical_572.png

Mer mat åt borren

IT HUNGERS

ZZZZZZZZZRRRRRRRRRGRGRGRG

tactical_568.png

Kräkla skymtar något där nere i mörkret och ger eld.

Allting exploderar! En civilist stryker också med. Tråkigt, men så är det.

tactical_574.png

Det sista kräket röks ut ur sitt gömställe och nedgörs brutalt.

++ VICTORY ++
geoscape_211.png

Jävlar, vilken slakt! Det är mer döda fiskar efter X-COM än det var levande fiskar innan X-COM, om man ska tolka statistiken så!
 
Back
Top