Nekromanti Let's play - Terror from the deep

Sodivra

Champion
Re: Strid 7

De är överallt!

Er självdestruktionssekvens slår tillbaka på er själva, kräk!

Hallen efter eldstrid med en hjärna i burk. Vissa tunnor är lättantändliga istället för explosiva.

Gaaaah!

Max slänger en rörelsekänslig granat och kastar sig ned på våningen under.

Sjöhästen är fimpad, men var är hjärnan?

Inte ens praoeleven kan hitta den

Helveteeeeeeeeeee ta skydd

Sodivra

Champion

Seriöst, sjunker inte det här skeppet snart?

X-COM avancerar på bägge sidor.

Perfekt positionering. Alla utvägar är täckta, och soldaterna har TUs för reaction fire.

X-COM får vända och genomsöka däcket en gång till, och råkar i eldstrid i korridoren.

Max Raven blir beskjuten och faller ihop i en katatonisk hög.

Pendragon hoppar till undsättning, släpper sin rökgranat på platsen och drar upp medi-kit med sin nu lediga hand.

Max Raven kvicknar till, hostar av röken och svimmar igen. Gad damnit...

Slut på ohyran till slut.

Det här måste ha varit den största utmaning X-COM stått inför hittills. Aliens i drivor, fyra civilister strök med som kollateral skada, och förutom Feuflux så föll även Avidyasattva i kaoset. Det är svårt att pussla ihop minnesbilderna i kaoset, men en sak är säker: Han skyddade Max Raven när han föll.

Det var en fruktansvärd utmaning det här. De som överlevde kan sannerligen betraktas som väldrillade soldater. Kanske inte så mycket på grund av "lill-Hitler" som sov under största delen av uppdraget. Men ändå!

Inga befodringar utdelade. Skandal, om ni frågar mig.

X-COMs insatsstyrka behövs fylla på. Vi tar emot nya rollpersoner, och ja, det är okej att klona sig själv!

Avidyasattva, stärkt av god karma för att ha skyddat sin kamrat från slem och explosioner med sitt eget lekamen, stiger upp i Bardo en stund. Sedan inser han hur mycket det sög, fylls av hämndbegär och söker snarast att reinkarneras. Givetvis råkar denna reinkarnation senare växa upp till en stark och av vredmod fylld ny rekryt hos X-Com. Ingen fältskär denna gång, nu vill Avidyasattva krossa sina motståndare genom tungt övervåld!

Sodivra

Champion

Sodomwater har upptäckt ett USO! Döda!

Kom undan igen! Herrejesus. Vi behöver bättre teknik för detektion och jakt.

Gentlemen, we have sonics.

Jag har spenderat pengarna på att öka upp vårt antal forskare till 100. Och nu måste jag kolla vad de här hjärnorna i burkar handlar om egentligen!

God damn. Vad är det för fel på de här rymdvarelserna?

WHY DOES IT ALWAYS HAVE TO BE AN ABOMINATION WITH YOU GUYS

Just nu håller jag på att forska Ion-Beam Accelerator, låter som något som kan förbättra våra skepp. Vilka forskningsprojekt ska vi satsa på härnäst?

Sonic Cannon, Sonic Pistol, Sonic Pulser, Alien Learning Arrays, Heavy Gauss Cannon, Thermic Lance, Aquatoid Technician, Gill Man Squad Leader, Gill Man Soldier, Tasoth Squad Leader, Tasoth Soldier, Deep One Terrorist.

Jag tror inte att vi behöver Gausskanonen, då är Sonic-vapen bättre tunga vapen. Thermic Lance gör mer skada än vibro blade, men tar dubbelt så många TUs att använda, så jag ser faktiskt inte hur den skulle vara bättre. (Med Vibro Blade kan man borra två gånger istället) Sonic Pulser är en fetgrym ljudgranat.

Sodivra

Champion
På psykologens kontor

"Frun har alltså kommit hit för att ta värvning i X-COMs insatsstyrka? Ni ska vara medveten om att det är en av de hårdaste väpnade tjänsterna på jorden..."

"Hör du mister, jag är ingens fru längre. Och ja, jag vill få skjuta de där invaderande kräken. Var är mitt gevär?"

Kvinnan var ett burr av rött hår, en uppenbarelse av plirande rynkiga ögon nedklämd i sjukt tajta läderbyxor och stövlar. Lädret knarrade när hon satte ett ben över det andra, fiskade upp ett cigarettpaket ur en handväska och frambringade en cigarett med en rutin som skulle kunna ge mindervärdeskomplex åt basens regerande mästare i att demontera och montera sitt gaussgevär. Över den generösa uringning hängde guldbokstäverna COUGAR i ett halsband.

"Ursäkta mig, rökning är förbjuden här..."

Kvinnan sköt iväg en blick som vanligtvis reserveras åt en gammal dregglande hund, vars fallerande ändtarmsmuskulatur över fina mattan just hade förtjänat den dess avlivning, oöverklagbart.

"Ähm..."

Dörren slogs upp. Det var Persson, här för sin obligatoriska stridslämplighetsutvärdering.

"Jag kom tidigt Doc, så jag slår mig väl bara ner här..." han avbröt sig själv, och hans ansikte översköljdes först av överraskning och lystes sedan upp av glädje. "Morsan!"

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos said:
Sonic Cannon, Sonic Pistol, Sonic Pulser, Alien Learning Arrays, Heavy Gauss Cannon, Thermic Lance, Aquatoid Technician, Gill Man Squad Leader, Gill Man Soldier, Tasoth Squad Leader, Tasoth Soldier, Deep One Terrorist.
Nu har jag dåligt med minne... Har vi aqua plastics redan? Plastic aqua armour? För om vi har armour och Ion Bean Accelerators så är det väl bara en Deep One Terrorist som krävs för Ion Armour?

Och sedan Magnetic Navigation för Magnetic Ion Armour.

I think our course is clear, commander.

EDIT: Den här länken om vi vill "tjuvkika" på techträdet

Men; OM vi har allt som krävs för Ion Armour UTOM Deep One Terrorist, så är det precis honom vi ska forska på. Basta.

Sodivra

Champion

Oooooh

krank said:
Arvidos said:
Nu har jag dåligt med minne... Har vi aqua plastics redan? Plastic aqua armour? För om vi har armour och Ion Bean Accelerators så är det väl bara en Deep One Terrorist som krävs för Ion Armour?

Och sedan Magnetic Navigation för Magnetic Ion Armour.

I think our course is clear, commander.
Vi har inte Magnetic Navigation än! Men en annan källa säger att med de saker vi forskat fram nu så borde det vara safe att forska på en levande Deep One. Vi testar...

Yay!

Så var det maj. Höh, vi gör visst ganska bra ifrån oss. Anledningen till att vi hittar så få USOs är kanske för att det inte finns så många. Vi kör ju på den lättaste svårighetsgraden, trots allt...

Ooooooooh

Den där lilla lila pärlan är ett fiendenäste. Det ska vi välta, mina vänner. Förslagsvis efter att vi har våra nya fina rustningar.

Tills dess, vad har vi för frivilliga till nästa uppdrag? Vi har också lite vakanser efter att ha klonat Avidyasattva. Feuflux, vill du ha en ny rollperson?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos said:
oooooh indeed!

Arvidos said:
Vi har inte Magnetic Navigation än! Men en annan källa säger att med de saker vi forskat fram nu så borde det vara safe att forska på en levande Deep One. Vi testar...
Ja, alltså, precis. Det är [Aqua Plastics Armour + Ion Beam Accelerator + Deep One Terrorist] ---> Ion Armour ---> Magnetic Navigation ---> Magnetic ion armour.

var väl det jag sa? =)

Arvidos said:
Ja. Forska utav helvete; vi behöver rustningar. jag utgår från att vi faktiskt springer runt med aqua plastics nu?

Arvidos said:
Den där lilla lila pärlan är ett fiendenäste. Det ska vi välta, mina vänner. Förslagsvis efter att vi har våra nya fina rustningar.

Tills dess, vad har vi för frivilliga till nästa uppdrag? Vi har också lite vakanser efter att ha klonat Avidyasattva. Feuflux, vill du ha en ny rollperson?
Jag avstår gärna frivilligt om man måste välja; jag vill inte riskera att dö innan stora fiendenästet.

tull

Hero
När Persson hör den där säregna signalen som kallar in soldaterna till hangaren för att anmäla sin vilja att gå ut i strid så lyser hans ögon upp och han ger ifrån sig ett drygt leende först till bossen sen till morsan.

"Morsan.. vill du döda fiskfejjor med mig?

Han tittar på morsan som tar cigaretten och släcker den mot sin egen tunga. Perssons morsa är hårdingen som lärt Persson allt han kan. Hon lärde han åka motorcykel, äta kosher, döda kattungar och mycket mer. Persson hoppades innerligt att det svar hon skulle yppa var ja.

Sodivra

Champion
Persson said:
När Persson hör den där säregna signalen som kallar in soldaterna till hangaren för att anmäla sin vilja att gå ut i strid så lyser hans ögon upp och han ger ifrån sig ett drygt leende först till bossen sen till morsan.

"Morsan.. vill du döda fiskfejjor med mig?

Han tittar på morsan som tar cigaretten och släcker den mot sin egen tunga. Perssons morsa är hårdingen som lärt Persson allt han kan. Hon lärde han åka motorcykel, äta kosher, döda kattungar och mycket mer. Persson hoppades innerligt att det svar hon skulle yppa var ja.
Sodomwater Persson drar upp munnen i snett leende och tittar på sin son med någon sorts kärlek.

"Min lilla gosse. Trodde du verkligen att jag skulle släppa iväg dig bland de där utomjordsmissfostren alldeles ensam? Vad för sorts mamma skulle jag varit då, egentligen?"

"Mamma, vårtgården syns"

"Fan, bra att du såg det, lillen. Såja. (grymt) Hursomhelst så ska morsor och deras barn göra saker tillsammans. Var hämtar vi gevären?"

"Kom igen morsan, vi drar till barackerna. Där kan vi fixa lite schyssta leksaker till dig"

Sodomwater flinar och nyper sin son kärleksfullt i kinden. När de två slår upp portarna till baracken så utropar Persson med rösten full av stolthet:

"Hör ni allihopa, det här är min morsa!"

Sodivra

Champion
"Du får presentera dina vänner för mig, lillen. Vem är det här? Oooh, han har tränat. Vad säger du, vill du skjuta missfoster med mig, cowboy?"

Det är få förunnat att kunna leverera denna replik med sådan torrhet som Sodomwater just gjort.

tull

Hero
Arvidos said:
"Du får presentera dina vänner för mig, lillen. Vem är det här? Oooh, han har tränat. Vad säger du, vill du skjuta missfoster med mig, cowboy?"

Det är få förunnat att kunna leverera denna replik med sådan torrhet som Sodomwater just gjort.
Persson blir lite irriterad när han ser att morsan tittar på Zuko.

"öhh han heter Zuko, han är typ chef... Men killen till höger om han är häftigare, det är Arvidyasattva. Han var värsta fräsfjollan förr men nu har de rättat till genpolen. "

Den senaste klonen - eller inkarnationen som han så kryptiskt insisterar att det heter - av Avidyasattva är lite annorlunda. Den förr så sävlige men excentriske doktorn har genetiskt torktumlats om till en arg elaking som under lunchen gnagade i sig två levande flundror och drack saltvatten spetsat med något purpurfärgat snorgrejs han hittade på resterna av sin föregångares sargade dykardräkt.

När de sedan står i formation på däck och välkommnar Perssons mamma står han med ett par handgranater och roterar dem i handen som om de vore kinesiska meditationsbollar.

"Avid, inte Arvid. Etthundrafyrtiofyra helvetens demoner på de orättfärdiga och på de som uttalar namn felaktigt. Grrr."

Feuflux

omjonasson.se
Klona mig du. :gremsmile:

Tyvärr har jag ju noll koll på spelet och vad som är bra så jag känner inte att jag är så bidragande till tråden, men jag läser den med stor behållning.

Sodivra

Champion
Zukov är ett monument över torrheten. Fler Persson. Underbart. Hans lakej Paxen, som äntligen släppts ut från sjukan, tittar på Persson med gift i ögonen. Paxens tid kommer att komma...

Move out, aquanauts!

Med på resan följer också Forskare 25, som ska testa den nya sonicteknologin i fält. Det är en tunn ung kvinna med stål i blicken.

The Trolls Gone Dragons
Murderfuck
Persson
Morsan
kräkla
hjk

Intel team
Pilzeman
Avidyasattva
Paxen
Despoten
Forskare 25

Ond bråd död

Swashbuckler
"Hehe, smart av mig att spela död under hela uppdraget. Men vad är nu det här har de börjat ta in kärringar i armén? Och i min pluton? Det här kan jag inte acceptera. Det kommer att bli en arg insändare om det här, sanna mina ord!"

HJK sätter sig och skriver ett brev till Värnpliktsnytt under namnet En som vet.

Sodivra

Champion
Strid 8

BREEP! BREEP! Allt manskap till sina stationer!
"Kom igen, era slashasar! Grabba tag i era gevär, och gör er redo att rensa fisk! Sträck på dig för helvete! Och ni två kärringar, låtsas för guds skull att ni har ett par testiklar för ett ögonblick" gormar hjk medans hangaren vaknar till av liv.

"Forskare 25" tar med sig den främmande teknologin "Sonic Blasta" för fälttest, som hon också delar ut till Despoten och hjk.

Praon får bära frysgranaterna.

"Ett utmärkt tillfälle att testa det nya vapnets potential. Krypskytt, förinta den väggen!"

Teknologi är något underbart.

Pilzeman plockar inte upp något på sin rörelsedetektor, men underliga brummanden och skrik hörs från inne i skeppet...

"Vänta!" Utbrister forskaren. "Det är en gill man, vi har aldrig tagit en sådan levande. Prao, frys honom åt mig!"

For science!!!

tull

Hero
Re: Let's play - Terror from the deep [OT]

Persson hoppas att hjk blir morsans nya slyna