Nekromanti Let's play - Terror from the deep

Sodivra

Champion
Re: På Zukovs kontor

Paxen said:
Paxen hade ingen lust att slippa ett uppdrag, då han helst ville ha en chans att se Persson göra ifrån sig ute på uppdrag, men order är order, speciellt när man är under vatten.

Zukovs kontor är väldigt spartanskt inrett. Förutom ett bord med en stol på vardera sida så har en monitor, som enligt ryktet ska kunna visa HD-filmer. På vardera vägg så finns en tavlor på faluröda stugor, och vid dörren så finns en plansch på Britney Speras, sugande på en klubba. Paxen väntade tills Zukov tog orda.
"Sätt dig ner" sa Zukov och pekade mot den ena stolen. Lädret knarrade när han drog upp en fjärrkontroll ur sin innerficka. Varje gång Zukov tryckte på knappen så rullade en ny bild på Persson fram på monitorn.
Klick.

Persson som ger en av nykomlingarna en gnuggis...
Klick.

Persson som misshandlar en av fångarna med en arm från obduktionsbordet...
Klick.

Persson som tvålar in Murderfuck...

"Behöver jag visa mer? Persson är en man som styrs av impulser, inte lagar. En sådan man är farlig. Han är en tickande bomb som kommer explodera i katastrof - Det enda vi kan göra nu är att se till att smällen skadar så få som möjligt.

Paxen, jag behöver någonting från dig. Du måste vara min kraft som försiktigt puttar Persson mot katastrofens brant, så att han faller över den vid skonsammast möjliga tillfälle. Ett förnedrande misstag bara, något som får laget att tappa tron på Persson istället för att inspireras av honom. Skulle han överleva så kommer han pensioneras eller förflyttas till en plats där han inte kan göra mer skada... Det är för hela lagets skull, som du förstår.

Kan du göra det här för laget? Det skulle ju också innebära en ny öppning i, 'The Trolls Gone Dragons' skulle behöva en ny ledare. Eller..."
Klick.

Rödmålade torp fyller monitorn.

"Eller ska jag säga Team Kalvträsk?"

Sodivra

Champion

Sodomwater under konstruktion.

Debriefing. Grattis, mannar!
Starkt jobbat av hjk att bli befodrad, trots att han inte åstadkom något under uppdraget. Han skjöt dock inte ett enda skott, trots att kräken pressade honom över förnuftets rand, det är ganska jäkla strongt.

Översikt över våra mannar. Vilka är frivilliga för nästa uppdrag? Får bara plats 10 aquanauts i Tritonen.

Nu har vi köldförlamande granater. Vem vill bära? Jag tror på någon som är bra på att träffa. (m)

Nu ska vi ha reda på vad de där bruna mansliknande sakerna var för något egentligen!

Sodivra

Champion
Re: Strid 5

krank said:
Molecular Control. Jahaja, helvete. Nu är det dags att börja göra smarta val, här.

Ska vi vålda upp vår egen MC-förmåga är det forskning som fan som gäller, har jag för mig.

Annars måste vi börja ha decoys eller typ börja släppa våra vapen i slutet av varje runda...
Jag gjorde som Mahlex och stängde av det. För billiga attacker som kan göra för mycket skada, för bägge sidor.

Jag antar att man fortfarande kan använda MC för att dra ner moralen på fienden, bara inte ta över dem...

Feuflux

omjonasson.se
Arvidos said:
Vilka är frivilliga för nästa uppdrag?
Hell yes jag är frivillig, sa Feuflux och ställde sig upp!
- Aj, jag ställde mig upp för fort... jag ska bara sätta mig ner en stund så kan vi åka sen. Ok?

Köldgranater lät kul. Jag har för mig att jag var bra på att kasta saker. På tal om det, är det nån som sett mina kängor?...

tull

Hero
Persson vaknar kallsvettandes upp ur sin sängslaf. Han sover alltid överst eftersom han uppskattar känslan av att se ned på de andra soldaterna. Efter att ha dragit av sig täcket så sätter han sig upp, tittar ned på underslafen och ser en sött sovandes Murderfuck och med en sömndrucken min ler han åt den sovande bossen för att sedan vandra naken ut ur baracken.

En stund senare så står Persson i Zukos sovrum och tittar ned på den nyligen väckta aristokraten.
"Zuku, jag vill ut och kriga igen. Vi vet båda att du inte är man nog att säga nej till min vilja. Jag tar Kräkla med mig. Han behöver det. En förebild. Mig. "

Ond bråd död

Swashbuckler
HJK belönas för allt dumt han inte gör. Tyvärr har den nya upphöjda positionen stigit honom åt huvudet och han blir allt drygare. De som fortfarande bara är seamen får det tufft när han vill hävda sig. Lillhitler kallas han bakom ryggen.

Naturligtvis ska HJK vara med i nästa insats.

Sodivra

Champion
Persson said:
Persson vaknar kallsvettandes upp ur sin sängslaf. Han sover alltid överst eftersom han uppskattar känslan av att se ned på de andra soldaterna. Efter att ha dragit av sig täcket så sätter han sig upp, tittar ned på underslafen och ser en sött sovandes Murderfuck och med en sömndrucken min ler han åt den sovande bossen för att sedan vandra naken ut ur baracken.

En stund senare så står Persson i Zukos sovrum och tittar ned på den nyligen väckta aristokraten.
"Zuku, jag vill ut och kriga igen. Vi vet båda att du inte är man nog att säga nej till min vilja. Jag tar Kräkla med mig. Han behöver det. En förebild. Mig. "
Zukovs små ögon stack upp ovanför täckte, och de smalnade av avsevärt. Länge tittade de på varandra så, två bestämda män. Plötsligt så la Persson märke till...

"Vad är det för något stort som sticker upp under ditt täcke?"

I en snabb rörelse så svepte han täcket av Zukov.

"Herregud" mumlade han, och hans ögon blev fuktiga "Du har gömt det här för mig så länge..."

Obtained Vibro Blade

BREEP! BREEP!

All personal till sina stationer! BREEP! BREEP!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Arvidos said:
Jag gjorde som Mahlex och stängde av det. För billiga attacker som kan göra för mycket skada, för bägge sidor.

Jag antar att man fortfarande kan använda MC för att dra ner moralen på fienden, bara inte ta över dem...
Men det står ju "is under molecular control" i din skärmdump!?

Sodivra

Champion

krank said:
Arvidos said:

Men det står ju "is under molecular control" i din skärmdump!?
Ja, men nu har jag stängt av det. En chans kunde de väl få. :gremsmile:

tull

Hero
"Till mig Zuko?" Persson ler ett barnsligt leende och tar tag i det vibrerande svärdet och vänder sig om för att springa till stationen men innan han lämnar Zukos sovrum så tittar han tillbaka på Zuko och blinkar med ögat.
"Tack sir. Jag har alltid vetat att ni uppskattat mitt arbete"

När Persson springer till stationen har han aktiverat vibratorn och hela hans kropp vibrerar av glädje.

"Till strid kamrater! Nu slaktar vi fiskynglen och visar dem att vi är den ras som uppfann bilen, brudarna och brännvinet!!!"

Ond bråd död

Swashbuckler
"Just det era slashasar! Rättning i ledet när Löjtnanten gör inspektion. För faan, ni ser ju ut som några jävla kärringar!! Sträck på er!!"

Sen går HJK och smörar in sig hos sin officerskollega.

Max Raven

T12-kultist
Efter en månad vandrar Max Ravens klon fortfarande runt i basen, ett fånigt leende på hans läppar och intet i hans blick.

Ett par forskare märker hans framfart medan de dissikerar ett utomjordingslik:
"Vad fan gör han här inne?"
"Inte en aning. Han kanske bara känner sig hemma här? De tappade av honom några dörrar ner har jag för mig."
"Han kan inte komma in i operationssalen väl? Det är kusligt hur han bara går runt så där. Helv-! Håll fast armen!"
"De säger att perstransplanten inte tog riktigt. De överväger att skicka med honom ut - sätt ett gevär i händerna på honom och se om allt faller på plats. Skalpell."
"Vill du lägga snittet här? Jag håller. Hellre det än att han vandrar runt i operationssalen. Ska han se ut sådär hela tiden så hoppas jag hellre han blir skjuten."
"Jo, det där leendet är ganska kusligt. Lysena på men ingen hemma liksom.

Nä, nog bäst vi tar paus. Kan inte koncentrera mig riktigt. Vilken box var det igen? 32?"
"33. Persson var inne och- ja, vi kan inte använda 32 längre.

Sådärja! Bjuder du på fika?"

Big Marco

Läskig

Despoten är grym! Despoten är jag! Crosshair Bullseye is my nick, and yours is Dead Alien Walking!

!Paxen

Swashbuckler

Arvidos said:
"Sätt dig ner" sa Zukov och pekade mot den ena stolen. Lädret knarrade när han drog upp en fjärrkontroll ur sin innerficka. Varje gång Zukov tryckte på knappen så rullade en ny bild på Persson fram på monitorn.
Klick.

Persson som ger en av nykomlingarna en gnuggis...
Klick.

Persson som misshandlar en av fångarna med en arm från obduktionsbordet...
Klick.

Persson som tvålar in Murderfuck...

"Behöver jag visa mer? Persson är en man som styrs av impulser, inte lagar. En sådan man är farlig. Han är en tickande bomb som kommer explodera i katastrof - Det enda vi kan göra nu är att se till att smällen skadar så få som möjligt.

Paxen, jag behöver någonting från dig. Du måste vara min kraft som försiktigt puttar Persson mot katastrofens brant, så att han faller över den vid skonsammast möjliga tillfälle. Ett förnedrande misstag bara, något som får laget att tappa tron på Persson istället för att inspireras av honom. Skulle han överleva så kommer han pensioneras eller förflyttas till en plats där han inte kan göra mer skada... Det är för hela lagets skull, som du förstår.

Kan du göra det här för laget? Det skulle ju också innebära en ny öppning i, 'The Trolls Gone Dragons' skulle behöva en ny ledare. Eller..."
Klick.

Rödmålade torp fyller monitorn.

"Eller ska jag säga Team Kalvträsk?"

Paxen var i närmast extas. Lyssnades på 90-talets barnpop så funderade han ut vad han skulle göra och kom till slut fram till den perfekta planen: Nästa gång så ska han se till att Persson gör fel. Han ska se till att Persson begår sitt livs misstag, ute på fält. Han skrattar lystet för sig själv, och just då stiger Persson in: "Hej din lile kämpe"" säger Paxen lågmält.

tull

Hero

Där står han Persson iförd röda sidenkalsonger. Han är nyduschad och tittar på Paxen med ett leende och svingar på huvudet fram och tillbaka så att det blonda våta håret slår mot vardera axel och slutligen landar bakåt likt en lejonman. När han tittar på Paxen hur han står där på Zukovs kontor så lyfter han frågande på ögonbrynen och kindmusklerna börjar att spännas. Den leende minen avslöjar hans breda vita tänder. Hans ansikte är nu inte längre frågande över vad Paxen gör där utan glad över upptäckten att Paxen var där. Under den högra överläppen ligger en framtidssnus som smakar konstgjord tobak och ger ifrån sig tillväxthormoner.

"Hej Paxen har du sett den nya hobexkatalogen?"

tull

Hero
Persson sitter i farkostmojängen som skall ta aquakrigarna till slagfältet och skriver i sin dagbok.

"22 mars.
Är på väg till en strid nu, det kommer bli roligt. Murderfuck skriker så högt när han dödar. Muderfuck vet vad han gör. Murderfuck och jag vi kommer samla medaljer tillsammans.

Jag mötte Paxen här om dagen också, han verkar vara en trevlig kille. Ja en man med förtroende rent av. Paxen det är en ärlig man det, en man som drar åt samma håll istället för att konspirera och förstöra. Det är Paxen det, en trevlig kille. Om jag dör i striden så ska alla veta det att Paxen han är en bra man."

Sedan placerar Persson dagboken i sin jackficka och slår på vibrosvärdet när han utanför fönsterrutan ser striden nalkas. Vibrationerna känns skönt ifrån topp till tå och han känner sig avslappnad, som om han skulle klara vad som helst. Persson ställer sig upp med borrvapnet i sin ena hand och lyfter det i skyn, tittandes på de andra som samlats i farkosten. Där och då utbrister han:

"H-h-u-u-u-u-z-z-a-a-h-h-h!!!!!"

Sodivra

Champion
Strid 6

Vad är det för ett mongo som glömt köpa nya granater? Vi får ransonera de fem vi har väl...

Kräkla tar tre, ni får de andra två.

Paxen utrustas med det nya frysvapnet.

H-h-u-u-u-u-z-z-a-a-h-h-h!!!!!

Lock and load, aquanauts!

Despoten öppnar genom att plocka en green genom att jävligt snitsigt först verka missa, men istället träffa några högexplosiva tunnor och sålunda ha ihjäl honom ändå. Fan, den killen planerar för att göra det lilla extra!

En på taket också!

Max Raven tumlar ut ur farkosten och försöker plocka honom, men skjuter istället Paxen - I huvudet no less!

Han försöker rädda situationen. Han vet vad som behövs göras i den här situationen.

Donk. Han kastar en med-kit på Paxen.

Det är fan illa med den grabben, alltså.

Despoten administrerar läkarvård till den groggy och förbannade Paxen.

Efter att hela Team Shoutbox öppnat eld så plockar till slut Avidyasattva jäveln.

Deep One!

The Dragons avancerar söderut tillsammans. Stämningen är på topp, med Murderfuck och Persson ivriga efter strid, med hjk som gläfser ut kommandon: "Du hörde Murderfuck, täck vår rygg, Paxen!"