Nekromanti Let's play - Terror from the deep

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Strid 1: Andra försöket

Arvidos said:
Vad vi har här är gevär, granater, lysgranat och rökgranat åt alla. Vi har också sidopistoler, en kanon och en autokanon som kan ta olika sorters ammunition, och en torpedbazooka. Hur ska vi utrusta våra aquanauts?
Låt de två starkaste ta varsitt tungt vapen (förslagsvis autocannon och torbetbazooka). De ska vara i varsinn 4-grupp enligt tidigare. Låt dock tanken scouta före; den ser bra OCH tål mer spö om vi skulle bli upptäckta.

//Krank, som minns att han läste TFTD-manualen religiöst när det begav sig, och minns råd som att "fienderna kommer att kolla vart du scoutar och gå dit och skjuta dig i ryggen, så öh, var försiktig" och "om dina gubbar går i tajt formation kommer fienderna garanterat att lobba granater på dig"

Feuflux

omjonasson.se
Lägg in en Feuflux också om du har några lediga rekryter i behov av namn. Jag ger dig fria händer med färdigheter eftersom jag inte vet vad som är bra och dåligt.

Pendragon

Swashbuckler

Jag vill inte bära några tunga vapen som hindrar mig från... öh... springa och hämta hjälp.

/Joel

Sodivra

Champion

Eftersom jag håller med dig och vill spela, så kör vi på det.

Därute finns bara havets tystnad.

Vi har landat i vänsterkanten av kartan, och vi har mer terräng åt norr än åt söder.

krank leder en grupp bestående av hjk, Pendragon, praoelev och Persson på supportvapen söderut för att få det avbetat, medans Murderfuck Fistboots leder Max Raven, Pilzeman, en annan praoelev och Kräkla på supportvapen, försiktigt mot norr. Vår undervattenstank kommer reka.

Karta.

Här finns ingenting utom gamla vrak... Det är tyst som i graven.

FRÄMMANDE LIVSFORM!!!

Hela team syd står perfekt uppradade för att peppra ner kräket, men det går inte att peppra ner de här väggarna med våra töntiga harpungevär. Illa.

Haha. Tanks äger!

Öh?? Vi klarade visst uppdraget, det fanns bara en utomjordisk överlevare. Sweet.

krank

Arvidos said:
Öh?? Vi klarade visst uppdraget, det fanns bara en utomjordisk överlevare. Sweet.
Fett! Gratis exp!

Sodivra

Champion
TFTD

Bra länk om man vill läsa om de saker som dyker upp i spelet. Kolla vad ni vill ha framforskat härnäst, till exempel:
http://www.xcomufo.com/usopaedia/index.html

Vi välkommnar våra nya rekryter, Paxen och Feuflux. XComUtil föreslår Feuflux som scout, och Paxen ser ut att vara en bra vakt - Höga reactions.

Jag tog och började bygga en till Living Quarters. Vi har massa plats över i verkstaden och laboratoriet som vi kan fylla med mer folk, om de bara får någonstans att bo. Inte mycket pengar kvar nu, dock... (Vi får in nya stålar varje månadsskifte, men det går också att sälja saker man tillverkat eller länsat utomjordingarna ifrån)

Vi kan nu tillverka och använda Gauss Pistols.

Vad ger vi oss på härnäst? Jag gillar både medikits och rörelsedetektorer, men man kan ju också satsa på gauss och skaffa riktiga vapen, dvs gevär. Samtidigt är jag lite nyfiken på vad det var vi hade ihjäl därute egentligen... Labråttorna kallar den för "Aquatoid" och säger att de kan göra en obducering...

(Det är fritt fram att rollspela sin aquanaut i tråden, för övrigt :gremsmile: Jag kommer naturligtvis spela Murderfuck Fistboots.)

krank

Re: TFTD

Arvidos said:
Vad ger vi oss på härnäst? Jag gillar både medikits och rörelsedetektorer, men man kan ju också satsa på gauss och skaffa riktiga vapen, dvs gevär. Samtidigt är jag lite nyfiken på vad det var vi hade ihjäl därute egentligen... Labråttorna kallar den för "Aquatoid" och säger att de kan göra en obducering...
Jag föreslår nog rörelsedetaktorer; de brukar gå snabbt och är kukarns bra sen på båtbanorna och de stora baserna.

Därefter gauss rifle (heavy gauss skaffar jag mycket sällan) och sen utomjordingen.

Sodivra

Champion

krank said:
Arvidos said:
Jag föreslår nog rörelsedetaktorer; de brukar gå snabbt och är kukarns bra sen på båtbanorna och de stora baserna.

Därefter gauss rifle (heavy gauss skaffar jag mycket sällan) och sen utomjordingen.
Hmm, du tänker att det räcker med pistoler istället för gevär, alltså? Interesting. Borde vi inte skaffa gevär först, då? Alltid bra att ha rörelsedetektorer snabbt, de kan man producera i verkstaden och sedan sälja.

Med-kits är ju bra om man vill att ens aquanaut ska överleva, men vi har så töntiga rustningar just nu så vi dör nog på en träff ändå. :gremlaugh:

Några fler förslag?

krank

Arvidos said:
Hmm, du tänker att det räcker med pistoler istället för gevär, alltså? Interesting. Borde vi inte skaffa gevär först, då?
Behövs det verkligen i det här läget? Det kommer väl mest vara aquatoider ett bra tag nu?

Arvidos said:
Med-kits är ju bra om man vill att ens aquanaut ska överleva, men vi har så töntiga rustningar just nu så vi dör nog på en träff ändå. :gremlaugh:
Ja, exakt. Medkits tycker jag blir relevanta så snart vi fått första rustningen, typ.

Sodivra

Champion

krank said:
Arvidos said:
Hmm, du tänker att det räcker med pistoler istället för gevär, alltså? Interesting. Borde vi inte skaffa gevär först, då?
Behövs det verkligen i det här läget? Det kommer väl mest vara aquatoider ett bra tag nu?

Arvidos said:
Ja, exakt. Medkits tycker jag blir relevanta så snart vi fått första rustningen, typ.
Dude, jag har bara spelat UFO. Jag är ute på djupt vatten här. :gremsmile:

krank

Arvidos said:
Dude, jag har bara spelat UFO. Jag är ute på djupt vatten här. :gremsmile:
Exakt samma spel, mannen. Andra namn på fienderna, typ. Aquatoider är som greys; om 2-4 uppdrag kanske vi dyker på lite tuffare jävlar... =)

Sodivra

Champion
TFTD

Helskotta, utomjordsubåt... Nej förlåt, jag vet verkligen inte vad jag ska kalla dom. Jag känner inte för en nattfight, så jag väntar ut den.

Den hinner ge sig av. Barracuda, dispatch!

Den kommer undan.

Det här kommer säkert synas på min rapport...

Vi har rörelsedetektorer!

Något för grabbarna i verkstaden.

Sergeant Murderfuck Fistboot kräver Gauss Rifles härnäst, och lägger dessutom in en privat specialorder. (Termal Tazers är spelets enda närstridsvapen)

Våra facilities är färdiga, nu kan vi hyra fler forskare och grabbar till verkstaden... Om vi hade några pengar alltså. Och det är bara i mitten av månaden! Fasen...

Fiendemål! TRITON DISPATCH!

Få höra nu, vilka vill bära på rörelsedetektorerna? :gremsmile: Jag lägger ut dom lite på slump så länge.

Despoten, du kan betrakta dig som rekryterad så fort vi har pengar att betala din lön!

Sodivra

Champion
Strid 2

Det första som händer när vi stiger ut ur en av dom där blåa freaksen igen. Aquatoid kallas dom... Tanken sätter ett skott rakt i den, och den står fortfarande. Fy i helvete, det där får mig att må riktigt queesy...

Pendragon, hjk, krank och Persson skjuter vilt men... missar. Samtliga. Vad fan?! He's standing right there!

Ingen har tillräckligt med Time Units kvar. Jag sätter helt enkelt tanken ivägen, så får den ta smällen när Aquatoiden skjuter tillbaks.

Till slut så lyckas Pendragon mörda den. Hurra!

Team doofus får röra sig söderut, så följer resten av gruppen efter tanken, mot nordväst.

Läget.

Herregud, kräklas bazooka är enorm...

Jag hör dörrar som öppnas...

Det läskiga med det här uppdraget är att ubåten har tagit mark, inte blivit nedskjuten - Så alla utomjordingar smyger runt i sitt skepp...

VINST! En aquanaut dyker upp i fjärran, Team doofus ger fyr från skydd av Tritonen, och... Paxen sänker den! Wow! Team doofus har botgört för sitt usla skjutande.

Ond bråd död

Swashbuckler

Menig HJK anmäler sig!!!!

Hur såg min gubbe ut i statsen?
Jag måste veta för att kunna rollspela. Är Krank min truppledare eller var det bara på det uppdraget?

Sodivra

Champion
Re: Strid 2

Allra längst till vänster ser ni en liten vit prick bredvid berget, det var utomjordingen som Paxen (en av de oranga prickarna till höger) prickade.

Positioner:

Paxen, Pendragon, hjk, krank, sydvästra hörnet av skeppet.

Tanken, Murderfuck, Pilze, Kräkla

Fiendeskepp och aquanaut!

Den blå fläcken och den oranga konturen i nederkanten är fienden. De suddiga bruna fläckarna på ovansidan om skeppet och till höger-nedan om skeppet är våra två squads.

Vad är planen nu?

Sodivra

Champion

Äh, fuck it. Vi låter kräkla ta hand om miffot.

Ny torped, laddad och klar. Kolla vad nöjd han ser ut!

Den svarta (outforskade) skepnaden med orange kant är fiendeskeppet. Den vita pricken i mitten av en grå krater är vad som brukade vara en utomjording. De gula fläckarna är våra två squads, med den stora orange fläcken under fiendeskeppet som vår tank.

Clear that entry!

Max Raven gör processen kort med de fiender som väntar i ingången.

Pendragon, du tar ledningen.

Hoppsan.

+ PENDRAGON RIP +

Max Raven maxakrerar den sista fienden, och utkräver så hämnd över sin fallne kamrat.

Bra jobbat, ni som överlevde! Pendragon, du kan slå fram en ny rollperson nu. Något speciellt namn/stats/personlighetsdrag? :gremsmile:

Kräkla

Veteran

Jagvill också se mina nya stats gärna, jag tror att du hade dom redan en gång men photobucket vill inte låta mig se den bilden.

Iallafall så, skjut utomjordingen med dom vanligare vapnena, sen så spräng upp fronten på utomjordingarnas skepp med min bazooka eller tankens vapen, ifall det går. Så kan vi klampa rakt in sen.

Sodivra

Champion
::DEBRIEF::

Kräkla, du befodras för din ALIEN SCUM MASSIVE KILL FACTOR och är nu som ensign högst rankad i gruppen. Grattis! Max Raven, som nedgjorde tre fiender kommer jag inte befodra till ensign (???) men jag vill ändå framföra ledningens uppskattning för att ha gjort en så betydande insats i mänsklighetens tjänst.

Paxen och Max Raven är nu Able seamen (he he... seamen..)

Så, hjk. Vad jag förstått så har du hört dig för om ledarskapet i gruppen. Du tror att du har vad som krävs för att vara en ledare? Stämmer det? Jag kan sätta dig på en stark position nästa gång - Mitt i fronten. Ledare för din egen grupp under ett uppdrag. En farlig plats, men också en viktig plats. En plats där man kan bevisa sitt värde.

krank, vad säger du? Är du ledare för Team Doofus nästa gång också?

Re: ::DEBRIEF::

Har man plats med ett cplångt namn som mitt? Har medkitsen blivit framforskade än? Då anmäler jag mig frivillig som fältskär!