Nekromanti Let's play - Terror from the deep

Är det en fungerande strategi att utrusta alla med semi-portabelt artilleri och applicera övervåld på allt man ser, eller är det för kostsamt?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Max Raven said:
Väggar är fanskap och ska sprängas bort.
Inte på terror sites. Där finns det ju civilister man kan råka träffa.

Big Marco

Läskig
krank said:
Max Raven said:
Väggar är fanskap och ska sprängas bort.
Inte på terror sites. Där finns det ju civilister man kan råka träffa.
Kollateral skada är att förvänta sig. Det är ju GOD DAMN aliens som anfaller Jorden!!!

Despoten vill vara täckande sniper - gå lite snett bakom huvudgruppen men alltid med TU kvar för skott.

krank

Den Upplyste Despoten said:
Kollateral skada är att förvänta sig. Det är ju GOD DAMN aliens som anfaller Jorden!!!
Vi kan tycka vad vi vill om det, men dör för många civilister så kommer våra finansiärer att dra sig ur - kanske till och med sluta en allians med utomjordingarna!

Och det vill vi inte.

Eller åtminstone inte jag.

Även enstaka civilister döda är dåligt; ju sämre det går desto mindre pengar får vi.

Kräkla

Veteran
Re: Strid 4

Jag vill kasta en granat på den gröna kötthögen, detser han ut att förtjäna.

Kanske blir vi antingen av med träden då också ellerså börjar dom brinna såatt vi ser bättre.

Eller är dethär spelet förgammalt för sånt?

Max Raven

T12-kultist
Då har vi bara ett val.

*från inne i sin glastub*
Vi måste få stopp på de slemma utomjordingarna!

Värva fem tonåringar med attityd!

(Iofs kan man kompromissa och använda detektorn för att se om man ska spränga eller inte. Om man nu vill dra ner på offren då.)

Pilzefrau

hon/henne

Jag håller mig långt fram, så långt fram jag vågar med mina stats. Jag har en röresledetektor. Här ska dödas aliens.

Synd för övrigt att Pendragon dog, vi var rätt nära att kunna skapa en squad med bara folk på P - Pendragon, Pilzeman, Paxen och en praoelev.

Max Raven

T12-kultist

Pilzeman said:
Jag håller mig långt fram, så långt fram jag vågar med mina stats. Jag har en röresledetektor. Här ska dödas aliens.

Synd för övrigt att Pendragon dog, vi var rätt nära att kunna skapa en squad med bara folk på P - Pendragon, Pilzeman, Paxen och en praoelev.
Motionerar för att Praoelev blir namn på en gruppmedlem. :gremsmile:

Sodivra

Champion

Granater iväg! (Kräkla: Det går att tända eld på träden om man bara använder fosforgranater. :gremsmile: )

Dö!

Nej för fan Murderfuck! Han har en gisslan!! Hold fire!

Det gick visst vägen iallafall.

Persson rekar huset, vi börjar avancera mot ost.

I nordväst domineras kartan av en stor, stor villa.

Bortom Perssons villa ser vi bara civilister. Det verkar vara lugnt.

Vad fan gör han här?! Dö!

Till vänster har vi Pilzeman, som avancerar nedåt och läser av rörelsedetektorn.

Inga utslag förutom krank. Bra, då vet vi att den funkar.

Sodivra

Champion

Ett flertal utomjordingar tas ner med kall effektivitet.

En gröning kommer plötsligt ut på balkongen och öppnar eld. Persson klarar sig, men Paxen faller. Fienden tar sig in i skydd på övervåningen.

+ RIP PAXEN +

Tre aquanauts försöker spränga bort huset och fienden, de lyckas till hälften. Persson och Kräkla avancerar in i byggnaden i skydd av röken.

Jag har ingen aning om vad som hände här. Feuflux, hjk, Pilzeman och tank stod och bara mölade ut skott på det här aset, som lobbar runt handgranater på slump. Till slut så dog han.

Kräkla och Persson står på vakt vid trappan och likviderar fienden med reaktionseld när denne försöker ta sig ner.

Bara den stora villan i nordväst kvar, alltså. Samtliga aquanauts är redo att fokusera på denna. krank och Murderfuck har suttit i position och bevakat den de senaste rundorna.

Dags för taktiksnack! Hur tar vi huset?

Kräkla

Veteran

Menalltså isåfall, varför har inte jag några fosforgranater då?! >.<
:gremwink:

Sodivra

Champion

Jag har försökt tillfredställa samtliga önskemål i den här operationen - De tre S:en, så att säga: Självbevarelse, smyga, spränga.

Pendragon said:
Wattafack!? Hur hamnade jag först i ledet?

Jag vill överleva!
Haha, det bara blev så. Jag tyckte det var skitkul! "Gå in nu Pendragon, det kommer gå finfint, lovar!"

Kräkla said:
Menalltså isåfall, varför har inte jag några fosforgranater då?! >.<
:gremwink:
Du ska få det, promiss!

krank

Arvidos said:
Dags för taktiksnack! Hur tar vi huset?

Jävligt försiktigt.

Tyvärr är tanken värdelös om vi inte ska börja skjuta väggar, och det är en dålig idé (civilister...).

Vi går in på bottenvåningen och röjer rum för rum.Gå aldrig in i ett nytt rum som sista handling, bättre då att vakta utanför till nästa runda. Helst ska det alltid finnas TU's till att skjuta autosalva när man bruter turn.

Jag har för övrigt kommit fram till att jag eventuellt väntar med min UFO-kärning tills TFTD-körningen är klar. Så har vi roligt längre, och eventuell publik behöver inte försöka multitaska. Det är ju gamla DOS-spel vi snackar om, ingen multitask här inte!

tull

Hero

Jag tror vi bäst tar huset genom att jag sir Persson beväpnas medelst närstridsvapen eftersom jag både är blodtörstig, modig och stark! När jag fått min vibroaxe/lasersvärd/ghetto-kniv så kan jag göra solo showen.

krank

Persson said:
Jag tror vi bäst tar huset genom att jag sir Persson beväpnas medelst närstridsvapen eftersom jag både är blodtörstig, modig och stark! När jag fått min vibroaxe/lasersvärd/ghetto-kniv så kan jag göra solo showen.
Synd för dig att:

Arvidos said:
(Termal Tazers är spelets enda närstridsvapen)

Sodivra

Champion

krank said:
Persson said:
Synd för dig att:

Arvidos said:
(Termal Tazers är spelets enda närstridsvapen)
Ha ha... Det dyker upp några fler senare i spelet, verkar det som. :gremsmile:

http://www.ufopaedia.org/index.php?title=Weapons_(TFTD)#Melee_Weapons

Sodivra

Champion

Ett sista slemmo utomhus nedgörs.

"Du säger att du vill ta ner den här jäveln på det rätta sättet... Well, catch!"

*FLING*

"You're the man now, dog!"

Fi i sikte, han håller sig på tredje våningen

Feuflux kommer att täcka framryckningen genom denna ingången

Kontakt

Nu kan vi brassa på tills han dör. Eller så tar vi honom levande. Make him pay. Skickar in Persson med tazern.

Enda problemet är, han har säkert time units nog för att skjuta tillbaka på vägen fram till honom, så det är upp till vem som har högst Reactions av honom och Persson - Har han högst så kommer Persson äta plasma. Kanske kan vi distrahera honom, men det är fortfarande ett toppriskjobb. Så frågan är vad som är starkast - Perssons blodlust eller självbevarelsedrift.

krank

Arvidos said:
Nu kan vi brassa på tills han dör. Eller så tar vi honom levande.
Har vi Alien Containment Facility? Har vi det vore det awesome med en levande jäkel.

Men jag tycker att Persson ska få bestämma.

//Krank, som tycker att det är lite underligt att X-com slarvat bort alla UFO-crafts, laservapen och annat skoj sedan förra spelet