Hägerstrand
Tror fortfarande på 7WA
Spelet=rundan då. Oklart av mig@Anthrox du hoppade av Fjodor efter att ha legat på honom under halva spelet,
Spelet=rundan då. Oklart av mig@Anthrox du hoppade av Fjodor efter att ha legat på honom under halva spelet,
Jag skrev det i tråden, men kan ta det igen.@Anthrox du hoppade av Fjodor efter att ha legat på honom under halva spelet, hur tänkte du där?
Varför mig? Vad drar du för slutsats av resultatet?@Skarpskytten siades bybo
Mi scusi? Du tycker att en bekräftad siarroll är värd det om den är ur spel?En idé är att ta ut Andersson nu, för att bekräfta siarrollen. Jag tar nog dock hellre ut LegoIvar, som jag känner gömmer sig bakom för många saker vid det här laget för att kunna vara bybo.
Fast här håller jag inte med alls, jag tycker snarare Andersson blivit grönare. Om vi har andra siare i spel är det nog hög tid för dem att komma ut NU, detta går dåligt. Iom att ingen gjort det, och naiv siare för 2p såg ut som en riktigt bra affär för ulveriet, så tror jag Andersson kan vara den enda, och naiva, siaren i byn.Känns som att MU drar sig för att inte berätta om förmågor som byn fått. Vilket förstås är rimligt. Att claima powerroller är enkelt när man vet vilka som finns i spel och inte. Ulvarna har helt säkert tänkt på detta och har ett par powerroller i bakfickan som de kan claima när någon av dem hotas.
Chansen att Andersson är ulv är iom detta sålunda hög, skulle jag säga.
Nja, någon bekräftad siarroll har vi inte. Vi har en claimad, och den kan likaväl claimats av en ulv (Se 2-ulvs scenariot ovan). Det enda sättet att med säkerhet veta att Andersson är grön siare är att rösta ut honom (eller om vi har en rollsiare, men jag misstänker att så inte är fallet). Det är ju dock troligtvis ingen brådska att rösta ut honom, eftersom det i nuläget nog spelar kvittar huruvida han är ulv eller bybo. Vi måste ändå hitta minst en till ulv ändå.Mi scusi? Du tycker att en bekräftad siarroll är värd det om den är ur spel?
Hur har han blivit grönare?Fast här håller jag inte med alls, jag tycker snarare Andersson blivit grönare. Om vi har andra siare i spel är det nog hög tid för dem att komma ut NU, detta går dåligt. Iom att ingen gjort det, och naiv siare för 2p såg ut som en riktigt bra affär för ulveriet, så tror jag Andersson kan vara den enda, och naiva, siaren i byn.
Det var ju det jag sa. Är det värt att få Anderssons potentiella siarskap bekräftat om vi på samma gång förlorar det?Nja, någon bekräftad siarroll har vi inte. Vi har en claimad, och den kan likaväl claimats av en ulv (Se 2-ulvs scenariot ovan). Det enda sättet att med säkerhet veta att Andersson är grön siare är att rösta ut honom (eller om vi har en rollsiare, men jag misstänker att så inte är fallet). Det är ju dock troligtvis ingen brådska att rösta ut honom, eftersom det i nuläget nog spelar kvittar huruvida han är ulv eller bybo. Vi måste ändå hitta minst en till ulv ändå.
Det har du ju helt rätt i! Fan, det här har jag helt missat!MU öppnar för att det kan vara 5 ulvar i spel. Jag tror mer på 3. Känns som en fint att lämna öppet för 5.
Men OM de nu är fem och har köpt ett extra nattmord, så kan detta vara sista rundan om jag tänker rätt. Inte så sannolikt kanske men risken finns.
Kanske tänker fel, men vi har nu haft två rundor med bara gröna som åkt, siare har kunnat göra två sianden, börjar det inte bli dags att outa? En nattmördad siare som inte öppnat käften är inte mycket värd för byn. KK och BB7 kan ha dött med powerroller också.Hur har han blivit grönare?
Om vi nu har flera siare, varför skulle de ha outat sig bara för att Andersson gjort det? Det finns ju plats för 3st siare. Och ulvarna vet exakt vilka som kan claimas. Nä, jag är övertygad om att de sparat en eller flera powerroller som livlinor. Det räddade ju bevisligen Andersson en runda att outa under galgen.
Om ingen mer siare kommer ut så grönar det honom, men det gör hans sianden värdelösa.Att Andersson talar sanning måste väl öka i trovärdighet när ingen mer siare kommer ut?
Tja lite. Men dels har inte de eventuella siarna haft någon anledning att komma ut ännu (det är väl först nu i R3 som de möjligen kan börja ha tillräckligt med intressant att komma med, som jag skrev i min typ första post). Och dels krävs det ju egentligen att TRE andra siare kliver fram för att vi ska vara säkra på att någon ljuger. Att en siare till outar sig säger inte så mycket, om inget mattesnille kan räkna ut att en viss kombination av förmågor är en omöjlighet.Att Andersson talar sanning måste väl öka i trovärdighet när ingen mer siare kommer ut?
Jag var i varje fall helt inne på att hoppa tillbaka till Andersson tills han påstod sig vara siare.Sen var det väl snarare du och Anthrox (och jag) som styrde över från Andersson till Fjodor. Ni två är inte speciellt högt på min lista över misstänka ulvar.
Precis, lite så jag tänker. Är ju inte 100% på något sätt att MU valt naiv siare, men alla var överens om att det var ett bra val. Vilket iofs MU vet och därför etc etc. Men det känns som den enkla lösningen iaf.Om ingen mer siare kommer ut så grönar det honom, men det gör hans sianden värdelösa.
Fjodor var grön och bad byn titta på dig.