Jag tror jag skall ta och sparka ut en boll som ni kan suga på:
Det är jag som är väktaren, och jag skyddade mig själv.
Vad fasen avslöjar du allt det för Empis?! Jo, för att det med tanke på spelupplägget är lägligt för mig att kliva fram och droppa roll så det skakas om lite. Och för att så fort jag kliver fram så vet Ulvarna vem jag skyddade eftersom jag inte dog. Sparar jag det en runda till så är risken stor att min hemlighet dör med mig, och då har byn ingen nytta av det. Om inte Ulvarna köpt sönder väktarförmågan så har jag fortfarande förmågan att vakta mig själv denna runda också, och då finns det ingen som Ulvarna vet att jag inte kan vakta.
Alternativet att ulvarna är 4 och har valt bort nattmord finns inte helt på min världsbild, jag tror inte att Mäster Ulv skulle valt så utan velat haft nattmord.
En sak jag undrar över är då varför team Ulv skulle vilja nattmörda mig, när det finns bättre spelare i spel?
Alternativ 1: Jag var inne på något under runda 1 och ulvarna vill ha bort mig för det. Då är Halo77 och Basse toppscum.
Alternativ 2: Jag var inte väldigt misstänkt runda 1, och inte toppspelare, så jag var ett säkert nattmord.
Nu under runda 2 så vet ju ulvarna (om de har nattmord) att jag inte dog, hur påverkar det då deras spel? De vet ju att det kommer komma fram att jag blev skyddad, kommer de då våga driva case mot mig ändå eller hålla fingrarna ifrån mig för att inte få stänk på sig av association.