Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Kan inte alla göra en sådan där lista som Arvdios har gjort? Jag kommer att göra det. Tar inte så lång tid och ger en ganska bra bild av hur en tänker.

Deadline i natt? Alla är på va?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Väktar-Empis ska nog hålla igen bulltugget och inte göra listor. Nästa runda är en annan runda däremot och är han kvar då behöver vi hans analys av våra mödor.

Check.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lukas;n249316 said:
Varför har inte Kk röstat,
Ta tummen ur röven och rösta din kannalpaddlare.
Det är ju skitdåligt att inte lagt någon röst så här långt in i rundan
Min röst gör varken till eller från i de befintliga dreven. Är odörmögen att skapa ett case själv så jag väntar tills jag har fått en tillräckligt ulvig kandidat att lägga min röst på.

Basenanji

Postd20modernist
Okejrå KK, här är min lista.

.113 grön-gul
Basenanji grön vaniljglass
Empiricus
Halo77
Jocke
KK
LJS
Lukas
Mukwa
RasmusL
Sodivra
Vicotnik
xyas

Konrad Konvalj

Myrmidon
Btw Lukas. Det är ingen tell att jag inte röstar. Vart jag står ungefär är rätt tydligt utan röst i nuläget.

Basenanji

Postd20modernist
Hej vB5! Bara så att du vet så om du och jag springer in i varandra i en mörk gränd och ingen hör och ser så är det jävligt stor chans att det bara blir jag som går ut ur den där gränden efteråt. Visslandes glatt.

---

Jävla skitforum att krångla!

---

.113 grön med gula nyanser
Basenanji grön vaniljglass
Empiricus Grön väktare
Halo77 grön noob m lite gul potential
Jocke grön-gul pga inaktivitet och fegspel.
KK grön-gul. Fnuk funkar alltid på mig.
LJS gul-grön, för slickt spelat.
Lukas grön
Mukwa Grön. Trött men byboig. Ulvaran vill gärna se Mukwa utröstad av byn (+ulvhjälp).
RasmusL Grön
Sodivra gulgrön.
Vicotnik Grön-gul, men vänta nu, ligger väldigt lågt aight?
xyas gröngul ligger lågt men är stentuffe xyas annars.

I färg

Gröna
Rasmus
Basenanji
Lukas
Empiricus
Mukwa

Gröngul
.113
Halo 77
Jocke
KK
Xyas
Vicotnik

Gulgrön
LJS
Sodivra

Basenanji

Postd20modernist
RÖST: LJS

Han är den jag får mest ulvvibbar ifrån. Han är en bra spelare (och blir därför rekryterad). Om Empiricus är grön väktare så är han den spelare som tidigt i spelets start förmodligen är ulv (alltså: ulvlaget törs inte undvika tt spela under första dagen även om inte alla är med, vilken spelare tror jag är den som då dyker upp? Jo, LJS). Det verkade som att folk reagerade lite mer när LJS fick röster på sig och det vore intressant atts e vad som händer om han får det nu. Sodivra är stort fan av LJS.

Basenanji

Postd20modernist
Men jag börjar också tvivla på mitt fantastiska teoribygge där jag utmålar de bästa spelarna som det största hotet. Nähä, inte ens det fick jag imponera med.

För om Empiricus är grön väktare så har ulvteamet valt bort honom, vilket för mig ter sig tämligen obegripligt. Möjligen är det nån ny/halvny spelare som är Mäster ulv och som inte känner till Empiricus kvalitéer. Eller så drar Empan värsta superulvspelet och rockar bort byn med sitt väktarclaim, sticker ner på nån Medpub och dricker drinkar och skryter.

Ska jag behöva överge mina fina teorier och istället rota bland Xyas/Jocke/Halo77/Vicotnik/Lukas? Hm.

EMPIRICUS! Show us som excelmagixx! :D

Empiricus

Hero
Basse, jag fick besök och har inte riktigt haft tiden att hänga här och dra fram mina magiska excel-trolleritrix, kommer antingen under natten eller i morgon :)

Jocke

Man med skägg
här är min färgskala:

Grön
Jocke
Empiricus
Basse

färglös sörja
Mukwa
KK
Lukas
LJS
Xyas

Vagt fascist-färgad
Sordiva
Halo77

Röd
Vicotnick
113

Basenanji

Postd20modernist
KK! Sluttid är på måndag 22.00. Antingen är du en ulv som spelar okunnig eller så lägger du ner orimligt lite tid på det här spelet! Skärp sig!

---

Min analys av Lukas. Inser att jag måste gå den långa vägen och läsa allas poster ordentligt – post för post. Pust! Det tar ju skitmycket tid och ska jag analysera .113 eller nån anna aktiv deltagare kommer det bli väl drygt. Nåja, nu börjar jag med Lukas.

LUKAS

R1

#2 Lukas vill veta vad folk tror om Mästarulvens val av förmågor.

Jag tror att 2p är lagda på nattmord, (jag kan inte tänka mig någon ulv asom skulle vilja köra utan det), Sedan hade jag valt en till ulv, naiv siare och trasig väktar förmåga,
För det känns som det som skulle fucka med byborna mest.
Hur tror ni mäster ulven resonerat?
#4 Svarar Jocke. Tycker att siare är en potent roll, att en galen/naiv siare kan leda till blindspår att ulvarna vinner mer på att ta bort en siarroll och sedan claima den. “Vi kan alltså inte alls lita på någon som hävdar vara någon av power rollerna det här spelet” (? Blandar Lukas ihop en grön "potent" siare med en uppfuckad siare här?),

#47 Grönar Vic och Basenanji. Retar sig på Rasmus post (honungsfällan). Röstar på Rasmus.

#70 Går i dialog med Rasmus och är ordentligt kritisk till Rasmus. “…så tycker jag att du [Rasmus] har gjort bort dig ordentligt den här rundan”.

#76 Undrar varför Basenanji känns mer spretig och förvirrad än vanligt.

#120 Försvarar sig mot kritik för att han gick i Rasmus honungsfälla. Tycker att den där fällan är dålig och straffar bybor mer än ulvar. Misstänker Rasmus.

R2

#12 Ber om ursäkt och skyller på dålig tillgång till internet. Ledsen för att röstat ut Rasmus, men vidhåller att han inte gillade Rasmus spel. Håller med .113 om att det kan finnas fyra ulvar.

#26 Tycker att H77s röst på Sodivra var intressant och vill att Halo ska utveckla sig kring rösten.

#63 Pratar direkt till Mästerulv: Mäster ulv: jag tror du gjorde ett misstag i att inte rekrytera mig, alla verkar avskriva mig som potentiell ulv bara för att jag har varit så dålig på det förut.

Svarar KK. Funderar kring uteblivet nattmord. Tror inte att väktaren prickat rätt. Tror inte att ulvarna lät bli att använda nattmord. Inser att den som är trolig att köra ett långt episkt spel är KK, funderar kring KK och röstar därför på denne.

#104 Kommenterar ett inlägg av LJS. Menar att LJS är skum som inte inser att väktaren blir värdelös om ulvarna inte kan utföra nattmord.

#105 Konstaterar att Vicotnik är ulv och att Vic försöker “spela mig [Lukas]” Ber byn analysera Vicotnik.

#155 Håller med om att Empiricus borde vara grön. Tycker att det är dåligt att byn är så splittrad. Lägger en röst på Mukwa för att försöka bidra till enighet i byn. Lukas misstänker egentligen inte Mukwa, men ber byn “drilla honom ordentligt” så Lukas kan analysera mer på söndagen då Lukas får bättre tillgång till internet.

#160 Kommenterar felaktig röstsammanställning

#171 Undrar varför KK inte har röstat, är irriterad på att KK inte röstat.

Sammanfattning

I mina ögon är Lukas bybo. Han försöker verkligen vara en god bybo och blir sur på Rasmus (fälla) som drabbar bybor mer än ulvar – vilket Lukas intressnat nog återkommer till i sitt farväl till Rasmus. Har ambivalenta tankar kring Mäster ulv och KK, menar tex att KK kan köra ett “long game”. Jag tycker också att post #63 är lite speciell, där pratar Lukas dirkt till Mäster ulv och ifrågasätter att Lukas inte blev vald. Nu senast vill han att KK ska rösta och tycker att det är dåligt av KK att inte ha röstat.

Tja, försåvitt inte Lukas är ulv och kör på en helt fantastisk “nämen jag vet inte”-oskyldig och naiv bybo-persona. Men posterna #120 i R1 och #63 i R2 är lite väl utarbetade av en ulv-Likas, tycker jag.

Konrad Konvalj

Myrmidon
@Arvidos

Jocke som du röstar på är ju dels supersteelth och ulv. Jag hade den uppfattningen genom nästan hela R1 också. Alltså jag fick inget därifrån. Därav min röst. Hade inget att gå på men kunde då och även nu hänga Jocke för det.

Men. Nu gissar jag utan att kolla upp fakta. Jocke har producerat mycket text och kommer med en hel del eget material, svarar upp på de frågor som ställs till honom och så vidare och det utan att använda steelth.

Han är nog mer synlig i tråden än dig vill jag påstå. Du har honom som mycket potent ulv men kan inte lyfta fram vad som gör honom ulvig? Du skriver ordagrant att "Jocke säger ingenting"

Hur noga har du läst Jocke? Finns det inget du vill peka på förutom att han är osynlig.

.113

Swashbuckler
Jocke;n249360 said:
här är min färgskala:

Grön
Jocke
Empiricus
Basse

färglös sörja
Mukwa
KK
Lukas
LJS
Xyas

Vagt fascist-färgad
Sordiva
Halo77

Röd
Vicotnick
113
Jag vill bara påpeka att jag blev ulv ungefär strax efter att jag sagt att min magkänsla säger att Jocke är ulv.

Den har inte ändrat sig.

.113

Swashbuckler
.113;n249370 said:
Jag vill bara påpeka att jag blev ulv ungefär strax efter att jag sagt att min magkänsla säger att Jocke är ulv.

Den har inte ändrat sig.
Undrar om inte det var strax därefter som mukwa Kom på att jag var ulv oxå. Nästan som att det var planerat.

Konrad Konvalj

Myrmidon
.113;n249371 said:
Undrar om inte det var strax därefter som mukwa Kom på att jag var ulv oxå. Nästan som att det var planerat.
Kanske är för att du är ulv kompis ??

Men på allvar. Det är väl inte ovanligt i varulvsspel att det blir så. Om någon anklagar mig för ulveri får man ju automatiskt taggarna utåt oavsett ulv eller bybo. Man vill ju inte kallas för något pälsklätt. Det är som att ragerösta. Fan du rösta ju på mig så nu röstar jag på mig. Nojjan är som bäst då.

Spela ditt bybo spel och visa att du är bybo så är det ju lugnt. Kallar en ulv eller bybo dig för ulv så fortsätter du spela ditt bybo spel. Gör du det dåligt så är det ju möjligt att det finns sanning i anklagelserna och då ä du rökt.

Xyas

Swashbuckler
Sodivra;n249263 said:
Välja bort att få mörda en bybo/natt, för att istället skaffa ett alibi till en enda ulv? Nä, det tycker jag inte är bra spel. Mycket smartare att plocka bort och claima siaren isf.
Inte alls. Exempelvis bygget extra ulv - 1p, nattmord - 2p, ingen väktare - 2p, nerfad siare - 1p.

Det är mycket effektivare att använda väktaren som alibiroll än siaren. Använder du siaren så måste du låtsassia en massa folk som gröna, och då riskerar du sitta i slutet ned en massa gröna spelare som då inte går att rösta ut. Samt att det inte är helt ovanligt att rösta ut siaren för att testa dennes sianden. Väktaren har inga av de här problemen. Empis claim gör varken till eller ifrån i grönhet.

Basenanji

Postd20modernist
Jag diggar verkligen Xyas post här.

Det är mycket effektivare att använda väktaren som alibiroll än siaren. Använder du siaren så måste du låtsassia en massa folk som gröna, och då riskerar du sitta i slutet ned en massa gröna spelare som då inte går att rösta ut. Samt att det inte är helt ovanligt att rösta ut siaren för att testa dennes sianden. Väktaren har inga av de här problemen. Empis claim gör varken till eller ifrån i grönhet.
Det är så härligt "ja e bara en skeptisk bybo men ja tror att eh..." jag håller med. Är inte alls säker på att Emps claim är så där svinsäkert.

Typ
Emp skriver lite i R1 och R2
Emp skyddar LJS
Emp skyddas av Sodivra (Som skrev att Emps claim var byboigt eftersom det kom utan press på Emp)
Ditt bygge ovan är giftigt som Shaguls cocktails i Arhem

Men! Med två ulvar och nattmord tar det lääänge att vinna som ulvar. Att då dessutom avvakta ett nattmord drar ut på spelet ännu längre. Plus att Empiricus av alla – alltså kör superulvspel.

Lite Occam på det och det blir omöjligt för mig att svälja. Vad äsger du Xyas, du som är naturvetare och allt? Är det verkligen rimligt att Empiricus kör på ulvaspäx på det här sättet?