LJSLarsson
Hero
Halo kommer inte få bruna poäng för det semantiska missförstånd.Sodivra;n249311 said:Men om du medger att Halo hade rätt så kan han väl inte vara brun på det?
Jag kan rent av ge Halo ett litet grönt poäng för bra jobb den här rundan. Om vi bortser från att vi pratade om varandra så var det en bra bybo-strategi som Halo använde mot mig: en bybo behöver bara svara ärligt angående sina åsikter, men en ulv måste ljuga av taktiska skäl. Om en spelare har en väldigt stark åsikt en del av spelet, och sedan ändrar åsikt när det passar (till exempel för att rädda sitt eget eller en kompis skinn), så är det ulvigt.
Det ligger dock Halo i fatet att hen gick i Rasmus ulvfälla i runda 1. Jag tyckte inte fällan var en bra idé (den bidrog till att få Rasmus utröstad), men Rasmus var fortfarande grön så intentionen var sann. Och Halo är en ny spelare och kan därför ha större chans att lockas till honung än andra.
Visar sig någon i min ulvkartell vara grön måste jag därför ta en till titt på Halo (varför stod hen kvar med sin röst på Sodivra, till exempel). Men tillsvidare svagt grön.