Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

LJSLarsson

Hero
Sodivra;n249311 said:
Men om du medger att Halo hade rätt så kan han väl inte vara brun på det?
Halo kommer inte få bruna poäng för det semantiska missförstånd.

Jag kan rent av ge Halo ett litet grönt poäng för bra jobb den här rundan. Om vi bortser från att vi pratade om varandra så var det en bra bybo-strategi som Halo använde mot mig: en bybo behöver bara svara ärligt angående sina åsikter, men en ulv måste ljuga av taktiska skäl. Om en spelare har en väldigt stark åsikt en del av spelet, och sedan ändrar åsikt när det passar (till exempel för att rädda sitt eget eller en kompis skinn), så är det ulvigt.

Det ligger dock Halo i fatet att hen gick i Rasmus ulvfälla i runda 1. Jag tyckte inte fällan var en bra idé (den bidrog till att få Rasmus utröstad), men Rasmus var fortfarande grön så intentionen var sann. Och Halo är en ny spelare och kan därför ha större chans att lockas till honung än andra.

Visar sig någon i min ulvkartell vara grön måste jag därför ta en till titt på Halo (varför stod hen kvar med sin röst på Sodivra, till exempel). Men tillsvidare svagt grön.

Empiricus

Hero
Basenanji;n249430 said:
Förvisso.

Jag tänkte mer på att en Xyas som Mäster ulv: hur får Xyas idén att "Näe, om jag skulle ta och rekrytera Lukas, Jocke och...Sodivra! Tja, det blev ett bra lag! Nu går vi för vinst!"

Så läs orden "fått kontakt med varandra" lite metaforiskt.

Då är jag med på banan hur du tänker.

LJSLarsson

Hero
(Okej - jag lovade familjen att inte skriva mer, men ibland är det så svårt att låta bli. Nu blir det sista posten på ett bra tag på riktigt.)

Halo77;n249409 said:
Röst: LJSLarsson
Jag har förklarat mig och svarat på dina frågor.

Tycker du fortfarande att jag är röd? I så fall varför?

Eller vill du ha ett drev mot mig för att se hur folk väljer mellan mig och Mukwa?

Halo77

Veteran
Ja LJS jag tycker du verkar röd. Du ansträngde dig lite väl mycket i dina försök att bruna ner mig när allt jag gjort är att visa på resultatet av att tänka som du gör. Du säger nu att du inte kunde hitta uttalandet jag refererade till. Helt otroligt att du missade det när jag var var bland de första som svarade inlägg #27 med inlägg #30. I inlägg #137 där du anklagar mig klipper du dessutom bort stycket från #27 som allt handlade om.

Jag köper helt enkelt inte din bortförklaring. För mycket konstigheter i de här svängarna. Det ska bli intressant att se vad andra i byn tror om detta.

Jocke

Man med skägg
Arvidos! Jag tycker att du summerar mina inlägg mycket bra. Håller helt med om nedbrytningen av det jag har gjort. Jag har såklart min ena dator (jobbdatorn, en mac late 2015) i soffan så att jag kan både kolla på teve och uppdatera forumet.

Jocke

Man med skägg
Som det syndes på min lista har jag köpt Emps väktarclaim, men jag är fortfarande inte övertygad om att han lyckades vakta sig själv - även om det är mycket troligare än att tex jag skulle ha vaktat mig själv. Vad har empo gjort som gör honom lämplig för ulvarna att nattmörda?

Jocke

Man med skägg
Fundrar på om jag ska flytta min röst till någonstans där den har mer push. LJSLarson har ju sagt att han inte ska skriva mer idag, Mukwa har hintat om att han vill bli ersatt i R1, så det ser ut som att jag får gå tillbaka till förra rundans favorit Halo77 så länge.

RÖST: Halo77

LJSLarsson

Hero
Här är listan som jag lovade tidigare:

Emp - Mycket grönish

Väktarclaimet är till synes vettigt och har förståndig timing, och förklarar hans beteende i runda 2.

Arvidos - Grönish

Sliter som en häst och jobbar på ett byboigt sätt, liknande stil som när han vann åt byn i Varulvsdiscon. Har lyckats spela utan att dra på sig röda ping.

Basse - Grönish

Att Emp utsattes för mordförsök grönar Basse, eftersom Basse egentligen var den enda Emp jagade (vilket skulle sticka ut om Basse var ulv). Basses pruna ping kan förklaras med hans vanliga splstil.

113 - Svagt grönish

Att hoppa från gröna Rasmus i slutet av runda 1 (och dra till sig uppmärksamhet) var byboigt. Har även jobbat hårt denna runda.

Betedde sig dock skumt i runda 1 med att bekräfta Halo som bybo på en gång och bekräfta mig som fångad ulv utan något på fötterna (och sedan säga att han bara tyckte det var 50/50 chans att jag var ulv).

Halo77 - Gröngrå

Spelade svagt runda 1, har spelat upp sig i runda 2 och väsnats mycket.
Gick dock i gröna Rasmus ulvfälla i runda 1, vilket kan ha varit ett nybörjarmisstag hos en ulv.

Konrad - Gröngrå

Lågflyger i största delen av runda 1, men jobbar sedan hårt efter det. Analyserar och tänker, men tar för lite ställning i min smak.

Lukas & Viktonik - Grå sörja

Har svårt att läsa de här två. De skriver sällan, petar här och var och väsnas lite. Lågflygande ulvar?

Mukwa, Xyas och Jocke - Röda kartellen

Min teori är att Xyas försökte rädda röda Jocke och att Mukwa (som betedde sig skumt hela runda 1) försöker få oss att tänka på annat.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Nu är jag åter hemma, trött sliten. Men ska ta större del av kvällen åt att åter igen gå igenom slutet av runda 1 och runda 2 för att försöka bilda mig en ny uppfattning om läget. Just nu innan jag hunnit sätta mig in i spelet ordentligt igen så anser jag att KK, Basse och LJS. Detta baserat på att jag upplever att de bidrar med mycket och försöker driva byn. Empircus claim som väktare känns rimligt och jag tror att vi kan lita på att han är bybo.

Jag såg även något om att det fanns åsikter om att siaren skulle gå ut denna runda med sitt enda siande, detta tror jag är dumt så länge siaren inte är påväg att hängas.

LJSLarsson

Hero
Eller vänta, jag har hittat något. Jag vill uppdatera Lukas från grå sörja till svagt rödish:

Lukas;n248316 said:
Jag kanske överskattar siare, men jag tycker siare är en jävla potent roll. och en naiv eller galen siare kan leda till att en helrunda fockuseras på att jaga falskt spår.

Med det sagt så tror jag egnkligen det är starkare att ta bort siarrollen eller vektar rollen helt då man då som ulv vet att det är safe att claima den rollen som ett alibi
Vi kan alltså inte alls lita på någon som hävdar vara någon av power rollerna det här spelet

Lukas;n249272 said:
Jag håller med andra om att Empi borde vara grön.
Hur som helst ser jag att det är jättedåligt att byn är så här splittrad i sin röstning, det gör att ulvarna lätt kan kontrollera resultatet.

Jag som just nu är lite lost (som sagt får jag först full tillgång till internet på söndag igen), så tänker jag åtminstone föröska hålla byn enig.

Så jag lägger min röst på den med flest röster nu, utan att jag egnkligen hat någon stark känn på hen alls.
Röst:mukwa

Drilla honom ordentligt ifrån mig, så att jag på söndag kan ta en ordentlig ställning till om jag tycker mukwa ska ryka eller inte
(Mina fetningar)

Kan vi få en förklaring till detta, Lukas?

Röst: Lukas

Basenanji

Postd20modernist
Om jag inte tar fel ser rösterna i nuläget ut så här:

LJSLarsson (3) (Mukwa, Basenanji, Halo77)
Mukwa (2) (.113, Vicotnik)
Halo77 (2) Xyas, Halo77
KK (1) (Lukas)
xyas (1) (Sodivra)
Lukas (1) LJS

Ej röstat: KK, Empiricus

(Jag tolkar alltså KK:s senaste röst som "ej röstat" eftersom han är så himla villrådig.

Basenanji

Postd20modernist
AAAARGH! Nej, H77 röstar inte på sig själv och Empiricus har röstat…suck.

Halo77 (2) Xyas, Empiricus
KK (1) (Lukas)
xyas (1) (Sodivra)
Lukas (1) LJS

Ej röstat: KK

Basenanji

Postd20modernist
Tredje gången gillt?

Halo77 (3) (Xyas, Empiricus, Jocke)
KK (1) (Lukas)
xyas (1) (Sodivra)
Lukas (1) (LJS)

Halo77

Veteran
Basenanji;n249469 said:
Tredje gången gillt?

Halo77 (3) (Xyas, Empiricus, Jocke)
KK (1) (Lukas)
xyas (1) (Sodivra)
Lukas (1) (LJS)

Empiricus bytte till: ingen röst

Konrad Konvalj

Myrmidon
Varför hänger vi Mukwa? För att han är dålig bybo och inaktiv eller har vi nått som pingar brunt?

Varför hänger vi Halo77? Är han inte den där nyörjarbybon? Att Empis röstar där ger ju viss styrka i drevet vill jag tro (om Basses rösträkning stämmer?) Jag skall se om jag hittar lite tid nu och få till några "bra" inlägg.

Varför hänger vi Larsson är väl dock den största frågan? Är det för att han är bäst i spel och så bra kan inte en bybo vara? Avundsjuka för att han är så bra och inte kan vara bybo? Är du ulv som är rädd för Larsson? Har K.K missat nått skitmustigt?

Läser mig till att Larsson pingat in Lukas och han kan jag tänka mig att rösta ut så jag lägger en hjälpröst tillsvidare och skall läsa ikapp lite granna.

Eller varför inte xyas? Alltså, when in doubt + att han är best pick som ulv av Ulvmäster. Annars Jocke spåret som vi har varit inne på.

Eller gå helt batshitcrazy och nacka Arvidos? Nog för att han skriver spaltmeter med text nu för tiden men Arvidos har ju inte varit superhäftigt bra och byboig om en tänker efter. Han är en av mina 3%-are om jag inte minns fel så det är väl en ny väg att gå.

Jaja. Skall läsa ikapp lite och se varför vi skall hänga de som ligger tufft till i drevet.

Empiricus

Hero
Halo77;n249472 said:
Empiricus bytte till: ingen röst

Helt rätt, jag kör blank röst just nu eftersom vi har en dag till och jag vill ta en nyläsning innan jag lägger min röst för dagen.

Empiricus

Hero
Konrad Konvalj;n249473 said:
Varför hänger vi Mukwa? För att han är dålig bybo och inaktiv eller har vi nått som pingar brunt?

Varför hänger vi Halo77? Är han inte den där nyörjarbybon? Att Empis röstar där ger ju viss styrka i drevet vill jag tro (om Basses rösträkning stämmer?) Jag skall se om jag hittar lite tid nu och få till några "bra" inlägg.

Varför hänger vi Larsson är väl dock den största frågan? Är det för att han är bäst i spel och så bra kan inte en bybo vara? Avundsjuka för att han är så bra och inte kan vara bybo? Är du ulv som är rädd för Larsson? Har K.K missat nått skitmustigt?

Läser mig till att Larsson pingat in Lukas och han kan jag tänka mig att rösta ut så jag lägger en hjälpröst tillsvidare och skall läsa ikapp lite granna.

Eller varför inte xyas? Alltså, when in doubt + att han är best pick som ulv av Ulvmäster. Annars Jocke spåret som vi har varit inne på.

Eller gå helt batshitcrazy och nacka Arvidos? Nog för att han skriver spaltmeter med text nu för tiden men Arvidos har ju inte varit superhäftigt bra och byboig om en tänker efter. Han är en av mina 3%-are om jag inte minns fel så det är väl en ny väg att gå.

Jaja. Skall läsa ikapp lite och se varför vi skall hänga de som ligger tufft till i drevet.
Se fetat: Jag röstar just nu blankt, så använd inte mig som en anledning till att rösta

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jocke;n249447 said:
Fundrar på om jag ska flytta min röst till någonstans där den har mer push. LJSLarson har ju sagt att han inte ska skriva mer idag, Mukwa har hintat om att han vill bli ersatt i R1, så det ser ut som att jag får gå tillbaka till förra rundans favorit Halo77 så länge.

RÖST: Halo77

Det här är en rätt billig röst. Vad är det du vill ha ut av Halo77? Har du några frågor att ställa honom som ej är besvarade eller så?

Har jag tolkat dig rätt att du håller Vicotnik och .113 (och Halo77) som dina toppkandidater för ulver? Men du vill lägga en röst på Larsson eller Mukwa just nu för att skapa lite push?

Varför satsar du inte att lägga lite tryck på Vicotnik eller .113 istället för att konstatera att de du vill pressa inte är pressvärda på grund av att de inte är aktiv.

.113

Swashbuckler
Konrad Konvalj;n249473 said:

Jag röstar på mukwa för att jag köper inte hans spel, att han flertalet gånger praktiskt taget skrivit om det jag skrivit och fått det att låta både annorlunda samt rödare än det jag skrivit osv...

Men jag kan lika gärna rösta ut Jocke för båda är ulvar I mina ögon. I nödfall xyas kanske kanske men Han är svårtolkad