Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

Xyas

Swashbuckler
Basenanji;n249376 said:
Lite Occam på det och det blir omöjligt för mig att svälja. Vad äsger du Xyas, du som är naturvetare och allt? Är det verkligen rimligt att Empiricus kör på ulvaspäx på det här sättet?
Det är typ något sånt jag hade gjort som mäster ulv. wrnu-byn är i min erfarenhet som sämst när det är en massa brus. Att sniffa rena scum tell är den bra på (eller var i alla fall). Desto klyddigare och giftbägarinnehållande upplägg, desto bättre för ulvarna.

.113

Swashbuckler
Konrad Konvalj;n249372 said:
Kanske är för att du är ulv kompis ??

Men på allvar. Det är väl inte ovanligt i varulvsspel att det blir så. Om någon anklagar mig för ulveri får man ju automatiskt taggarna utåt oavsett ulv eller bybo. Man vill ju inte kallas för något pälsklätt. Det är som att ragerösta. Fan du rösta ju på mig så nu röstar jag på mig. Nojjan är som bäst då.

Spela ditt bybo spel och visa att du är bybo så är det ju lugnt. Kallar en ulv eller bybo dig för ulv så fortsätter du spela ditt bybo spel. Gör du det dåligt så är det ju möjligt att det finns sanning i anklagelserna och då ä du rökt.
Absolut, menar bara att det är mkt möjligt vi har två ulvar I mukwa och jocke

.113

Swashbuckler
Xyas;n249375 said:
Inte alls. Exempelvis bygget extra ulv - 1p, nattmord - 2p, ingen väktare - 2p, nerfad siare - 1p.

Det är mycket effektivare att använda väktaren som alibiroll än siaren. Använder du siaren så måste du låtsassia en massa folk som gröna, och då riskerar du sitta i slutet ned en massa gröna spelare som då inte går att rösta ut. Samt att det inte är helt ovanligt att rösta ut siaren för att testa dennes sianden. Väktaren har inga av de här problemen. Empis claim gör varken till eller ifrån i grönhet.
Tack!

Xyas

Swashbuckler
Jag ser det som att en av våra största utmaningar är brist på information om upplägget. Eventuella powerroller går inte å lita på, varken i claim eller prestanda, pga det variabla upplägget. Jag tycker fortfarande att siaren borde outa sig pronto, och ge oss resultaten av sitt enda siande. Desto fler kort på borden i nuläget desto bättre. Om någon outar sig som siaren senare än i denna rundan kommer jag att klistra min röst där och inte flytta den för något, för det går inte att lita på. Vidare, om ingen är siaren så stärker det Empis väktarclaim då ulvarna knappast köpt bort båda rollerna.

Så siaren, om du finns där ute, visa dig gärna. Detta är inget vanligt spel, att sitta och gömma dig så länge som möjligt är direkt skadligt för byn.

.113

Swashbuckler
Xyas;n249381 said:
Jag ser det som att en av våra största utmaningar är brist på information om upplägget. Eventuella powerroller går inte å lita på, varken i claim eller prestanda, pga det variabla upplägget. Jag tycker fortfarande att siaren borde outa sig pronto, och ge oss resultaten av sitt enda siande. Desto fler kort på borden i nuläget desto bättre. Om någon outar sig som siaren senare än i denna rundan kommer jag att klistra min röst där och inte flytta den för något, för det går inte att lita på. Vidare, om ingen är siaren så stärker det Empis väktarclaim då ulvarna knappast köpt bort båda rollerna.

Så siaren, om du finns där ute, visa dig gärna. Detta är inget vanligt spel, att sitta och gömma dig så länge som möjligt är direkt skadligt för byn.
Eller borde siaren bara sia Empiricus denna runda och empis om Han nu är bybo får skydda sig själv. Vi riskerar att någon dör men I vilket fall kan siaren sen gå ut med sina resultat och vi kan agerat efter det?

Eller tänker jag konstigt nu.

.113

Swashbuckler
.113;n249389 said:
Eller borde siaren bara sia Empiricus denna runda och empis om Han nu är bybo får skydda sig själv. Vi riskerar att någon dör men I vilket fall kan siaren sen gå ut med sina resultat och vi kan agerat efter det?

Eller tänker jag konstigt nu.
Alltså för att minimera risken att vare sig siaren eller empis blir nattmördad

Sodivra

Champion
JOCKE

Jag skrev i mitt tidigare inlägg att Jocke "säger ingenting". Vad betyder det egentligen undrar KK? Så här ser samtliga hans inlägg ut runda 1. Lite längre inlägg sammanfattar jag, men de flesta är korta nog att citeras i sin helhet.

#3 "YES!" spelet är igång. Jocke skulle välja två extra ulvar och en 1poängsförmåga som mästerulv, i andra hand tre extra ulvar.
#38 Jag var faktiskt också ulv med 113 när vi vann. Galen siare bättre val än ingen siare. Röst: xyas, kom in i spel.
#62 "Nu påbörjar jag min redan i anmälningen utannonserade resa. Kommer kolla så mycket jag orkar men inte skriva så mycket förens i kväll när jag är framme."
#81 "Jag är äntligen hemma! Som jag uppfattat Basse är han alltid lite spretig och förvirrad, så är han Ulv-Basse ligger denna ganska nära den vanliga Bybo-Basse. Ska ta in allt och återkomma. Min röst mår bra på Xyas så länge."
#130 "Det här är för stökigt! Jag får ingen ordning alls på mina känslor eller spelet. Tycker fortfarande inte att Basse känns fasligt röd, men kan inte säga att jag fått starka ulv-vibbar av nån annan heller. I alla fall så har Xyas klivit in i spel, vilket gör att jag flyttar min röst till KK. Ut med språket Konvaljius! Sprid lite ljus i dessa mörka tider. RÖST: KK"
#132 Inte värt att hoppa på drev mot Basse, LJSL eller Rasmus. Om han måste välja så väljer han Rasmus.
#137 (Svar till Larsson) Som jag antydde tidigare så skulle jag nog lägga min röst på Rasmus.
#138 "Det här med att Mäster Ulv har kunnat välja sina Ulv-Kollegor, har vi släppt det helt just nu eller? Att säga vilka två man skulle ha valt om man vore mäster ulv kanske kan vara nått att tvinga farm? Det borde vara mycket enklare att vara ärlig om det än att ljuga."
#139 (forts förra inlägget) "Vilket gav mig en ny tankenöt: vem skulle ha valt in mig i sitt lag och vem skulle aldrig i sitt liv göra det."
#150 "OM jag var mästerulven skulle jag först ta 113, efter som jag vet att vi spelar ulv rätt så bra tillsammans och INGEN skulle misstänka att jag hade gjort det efter som vi nyss var ulvpar - det är så dumt att det blir smart!
Som andarval skulle jag nog ta Vickotnk eftersom vi sågs på senaste forumölen och jag fick ett stabilt intryck elletr KK efter som han ofta är en drivande spelare."
#197 "Väntar med spänning på Halo-case från 113. Jag ska varken på GNR eller spela rollspel i kväll, så jag kommer med största sannolikhet sitta och spamma F5 runt deadline."
#201 "Efter som jag, som jag tidigare har skrivit, inte är så sugen på att hänga ljsl, rasmuns (eller basse) så ligger ju Halo dåligt till. Kommer läsa igenom hans grejer under kvällen och återkomma med domen."
#211 "Har läst men inte hunnit tänka. Rösten ligger kvar för att jag inte är redo att flytta den till Halo. Men jag kan lägga den på Nul and Void så länge."
#213 "Basse satt just och smög utanför min ytterdörrr. Han låssades ha ärenden som "glass" och hade med sig sin "familj". Vet inte om det kanske var overklill när han ändå inte har några röster på sig..."
#268 "RÖST: HALO77 Jag är inte sugen på att se SLSLSLLSJJSLS åka och tror att både 113 och arvidos kan var nått på spåren. Inte så att det lyser röt om Halos kanter, men nånstans måste vi ju börja..."
#282 "Just nu är Vicontik och emp de jag känner mig mest tverksam på. Men inte har jag nått case där heller. Det halo har rätt om är att han har ganska låg chans att bli rekryterad som icke-mäster. det är ett lite för bra argument för att jag bara ska kunna släppa det. Hmmpff..."
#292 (svar till .113 som föreslår KK att de ska rösta ut Jocke) "kan vi inte ta och rösta ut mig nästa runda i stället?"
#295 (fortsättning förra inlägget) "För att vara seriös så tycker jag att det är onödigt att dra igång ett drev mot en ny perosn med 30 min kvar på rundan. Det ger liksom ingeting. Att skriva som jag gjorde är ju mest så jag uttrycker mig, det skulle jag inte säga är varken av eller till."
#325 (svar till mig för jag är arg på forumet) "hörde jag ett "Punkforumet från runda två!"?"
#326 "you can not Like your own inlägg."
[HR][/HR]

Vilka utsagor kan vi plocka fram ur detta, om vi skalar bort upprepningar och fluff?
1) Tror Basse är ok.
2) Tycker att spelet är stökigt.
3) Vill inte rösta ut Rasmus, Halo eller LJSLarsson, men måste han välja väljer han Rasmus.
4) Frågar försiktigt om vi ska plocka upp det här med vilka ulvar vi skulle valt som mästerulv?
5) Skulle själv valt 113 "det är så dumt att det blir smart!"
6) Kan tänka sig att rösta ut Halo77, något kanske det ligger i det.
7) Tveksam till Vic och Emp, men har inget case.

Det är inte mycket och det som finns är svårt, vagt, kanske. Inga tydliga egna uttalanden direkt.
Det här är precis som en ulv som flyger under radarn ska bete sig, eller har jag fel?
Och eftersom spelet är torrt och långsamt så bör vi ha att göra med ulvar som försöker flyga under radarn.

Härnäst, runda 2.

Sodivra

Champion
JOCKE DEL 2

Runda 2. Nu är Jocke igång lite mer.

#88 Säger att han aldrig blev räddad av xyas:
1. Vid lika hade Rasmus fortfarande åkt.
2. Om nån annan gått över skulle jag kunna flyttat min röst till Rasmus och så fortfarande inte åkt.
[Min kommentar: Irrelevant, det var ganska förvirrat där och då i de sista minuterna. En ulv-xyas som försöker rädda en kompis kan inte vara säker på att en röst inte kommit in medans han skriver sitt inlägg, kan inte vara helt säker på att han räknat rösterna rätt.]
#119 Fortf lite som pingar. Tror mest på Emp och Vic som ulvar igen. Utanonnser tre inlägg nu:
#120 Ett längre inlägg om Varför inget nattmord?
1a- Ulvarna ville mörda Rasmus, som åkte ut.
1b- Väktaren skyddade
2- Ulvarna avstår för att skapa oreda <- Detta är det alternativ Jocke tror på
3- Ulvarna valde bort nattmord
#121 (förtydligar föregående inlägg) 3- innebär 4 ulvar
#122 Jag är inte siaren. Jag var inte riktigt aktiv i slutet. [Fastän han skrev före detta inlägg att han skulle spamma refresh i slutet, och pekade på detta igen i #134]
Tycker att .113 är fett ulvig som sa "Ledsen att jag inte kunde rädda dig Rasmus" när han hade kunnat det genom att rösta på Halo ist för Jocke.
.113, Halo och Vic är hans favoritulvar, så inte Vic och Emp längre. Här har Emp ännu inte claimat siare.
#123 "Röst: .113"
#124 (förtydligar #120 igen) "För att vara övertydlig: Jag menar alltså att de har köpt förmågan men gjort valet att inte mörda någon R1."
#133 "Nu har jag försökt posta ett svar som jag inte ser. Satans helvetesplattform!"
#134 "VI FÖRSÖKER IGEN! Det jag var ute efter att få fram var att det xyas gjorde inte ändrade utgången i förra rundan. Om en person till hade röstat på mig så skulle det ju ha gjort det, men min röst hade ju också kunnat vara med där och "rädda" mig. Jag hade ju skrivit att jag skulle vara på plats och spamma refresh."
Jocke;n249360 said:
här är min färgskala:

Grön
Jocke
Empiricus
Basse

färglös sörja
Mukwa
KK
Lukas
LJS
Xyas

Vagt fascist-färgad
Sordiva
Halo77

Röd
Vicotnick
113
#193: "Basse: kk menade sluttid för att posta grön-röd lista."
#195: "Nu ska jag gå på bio! Ses i natt."
[HR][/HR]

Ur detta kan vi härleda följande utsagor, om vi rensar bort fluff och upprepningar:
1- Det är fortfarande svårt
2- Emp och Vic är första ulvkandidater
3- Tror att ulvarna köpt nattmord men avstår det för att skapa oreda
4- Liten inkonsekvens på ifall han var aktiv i slutspurten eller inte
5- Fett ulvigt av .113 att säga "ledsen att jag inte kunde rädda dig, Rasmus" när han hade kunnat rösta på Halo. Så .113, Vic och Halo är första ulvkandidater.

Att han återkommer till att det är svårt och att ulvarna avstått nattmord för att förvirra kan vara uppriktigt, eller en del av ulvarnas förvirringskampanj. Själv tycker jag att avstå nattmord låter mycket märkligare än att ulvarna försökte döda och Emp lyckades väkta, vilket ter sig som det rationella beteendet.
Ser en liten inkonsekvens ifall han hamrade på refresh eller tittade på TV, men ok.
Tycker det är ulvigt av .113 att säga "ledsen att jag inte kunde rädda dig Rasmus", men jag vet inte jag... kan vara .113 som smörar för byn, kan bara vara ett enkelt ordval.
Inte helt klart för mig varför Vic blev röd.
Så som sagt, det största leadet jag har på Jocke är egentligen att byn är seg, så ulvarna bör vara lågflygande. Jocke flyger lågt bäst.

Sodivra

Champion
XYAS
Nu kommer jag göra xyas. Han skriver ganska kompakt, så jag citerar nästan allt, ursäkta wall of text. Vill ni ha kortversionen kan ni läsa endast det understrykna.

Han säger inte jättemycket, men en sak är klar: Han vill ha ut siaren. Först lite försiktigt i runda 1, sen bestämt i runda 2. Det här är the one thing som han är tydlig med enda från början.

Analys i nästa inlägg.

#92 "Spontan tanke som kanske inte egentligen håller: siaren är i princip helt värdelös i det här spelet pga alla potentiella felkällor (galen/naiv/borttagen och claimad av ulv). Så mitt förslag är att siaren, om denne finns, outar sig nu runda 1 utan vidare. Nästa runda röstar vi ut siaren om denne är kvar. I bästa fall har vi ett siande att ta ställning till, i värsta fall har vi gjort oss av med siaren som bara är brus-genererande i detta spelet."

#93 "Nej. Eftersom mäster ulv vet om det finns en siare eller inte, och därmed kan använda det som en alibiroll, så måste vi rösta ut den som outar sig som siare. Bättre tidigt än i ett senare kritiskt läge. Har vi riktig tur får vi mäster ulv att slösa ett nattmord på att ta bort siaren åt oss (eller ännu hellre försöka få bort en siare som skyddas av väktaren)."

#141 Svar Basse. "Inte offra en siaren. Jag säger att siaren är värre än värdelös i det här spelet, och bör outa sig så vi slipper det bruset senare. I värsta fall så har vi en fullt fungerande siare som blir nattmördad runda ett, och då har det åtminstone gett oss info om uppläget. Utöver det så läser och hänger med någotsånär, men har inga konkreta misstankar eller teorier i nuläget"

#222 "Spretigt med röstningen. Efter en genomläsning av tråden tycker jag ingen av de här pingar ulv sådär självklart, så jag känner mig inte superbekväm med att rösta på någon av dem."

#231 Svar Vico "Jag har ingen bra kandidat i nuläget. Inga tydliga ulvigheter har stått ut för mig. Möjliga ulvar är det många. Någotsånär gröna just nu, baserat på erfarenhet av spelstil, känns väl KK och RasmusL, och Basse lite grann."

#237 "Nej nattmord måste ju nästas ses vara autoinkluderad. Det ska till flera (för utan nattmord måste den valda ulvstrategin nästan vara att köra på så många ulvar som möjligt) riktigt självsäkra ulvar för att de ska kunna tro att de kan klara det utan nattmord. Å andra sidan, om det var jag som var mäster ulv, hade jag nästan garanterat valt bort nattmord bara för att testa om det går."

#241 Fortfarande ingen kandidat.

#243 Blir sur när .113 pressar honom på mera.

#251 (Mukwa kommenterar #243 med "gillar du inte .113 eller är du ulv?) "Ingedera"

#304 "Röst: RasmusL då, så får vi se vad som händer under de sista minuterna."

#308 "RÖST: Jocke"

#317 "RÖST: RasmusL. Så är det bestämt"

#320 (till mig) Sista-sekunden-rädning av RasmusL?

RUNDA 2

#22 (Halo frågar varför byta sådär i sista minuten) "För att provocera. Med så tajt lopp mellan flera kandidater fanns det en möjlighet att någon ulv känt sig tvingad att flytta sin röst för att rädda en kollega."

#31 "Jag tror väl i nuläget att både .113 och jocke är gröna. Jocke är förmidligen siaren, därav hans önskan att vi skulle vänta en runda med att rösta ut honom så han i alla fall skulle hinna göra ett siande. Har ulvarna nattmord, vilket jag tror de har, så försökte de nog nattmörda jocke men han blev väktad. Om detta stämmer så innebär det att ulvarna är rädda för siaren = de vet att siaren fungerar som den ska. Det innebär även att väktaren fungerar som den ska. Av den anledningen så tycker jag att Jocke vorde outa sig pronto om han är siaren. Det ger en mass info om speluppläget och ett siande vi kan lite ganska väl på. Vi kommer inte att hamna i någon situation där vi har bättre nytta av siaren i det här spelupplägget.
(om nu inte detta är en long-con från ulvarna där de tagit bort siaren och brödsmulat Jocke, men då borde de ha varit mer angelägna om att rädda jocke i slutet på förra rundan)"

#32 "Jag tror även att vi hittar någon ulv bland de som promotar tanken på att det inte skulle finnas någon nattmord. Ulvarna sumpade sin chans inatt, vilket innebär att vi har en väktare i spel som nu vet att den som denne väktade inatt är grön. Det ligger då i ulvarnas intresse att försöka övertyga om att de faktiskt inte har något nattmord.
RÖST: Halo77, till exempel."

#42 (Halo: Jag föreslår att vi väntar med Jocke till nästa runda och röstar ut Xyas först. För att vara på den säkra sidan.) "Den säkra sidan av vad?"

#43 (Sodivra: Skojade inte bara Jocke om "häng mig nästa gång? Långsökt att det var siarbreadcrumbs") "Det är en teori. En som jag verkligen hoppas Jocke bekräftar eller förnekar snarast möjligt."

#199 (.113 tycker det är bra spel att köpa bort och claima väktaren ist för att köpa nattmord. Jag tycker det är en dum idé, bättre att claima siare då.) Xyas gör här ett exempel att bygget extra ulv - 1p, nattmord - 2p, ingen väktare - 2p, nerfad siare - 1p och att sedan claima siaren kan vara bra spel, (fast det var inte det exemplet jag svarade .113 på) så Emps claim gör honom inte grönare.

#201 (Basse tycker inlägg #199 låter intressant) Det är typ något sånt jag hade gjort som mäster ulv. [se inlägg 199] wrnu-byn är i min erfarenhet som sämst när det är en massa brus. Att sniffa rena scum tell är den bra på (eller var i alla fall). Desto klyddigare och giftbägarinnehållande upplägg, desto bättre för ulvarna.

#202 "Jag ser det som att en av våra största utmaningar är brist på information om upplägget. Eventuella powerroller går inte å lita på, varken i claim eller prestanda, pga det variabla upplägget. Jag tycker fortfarande att siaren borde outa sig pronto, och ge oss resultaten av sitt enda siande. Desto fler kort på borden i nuläget desto bättre. Om någon outar sig som siaren senare än i denna rundan kommer jag att klistra min röst där och inte flytta den för något, för det går inte att lita på. Vidare, om ingen är siaren så stärker det Empis väktarclaim då ulvarna knappast köpt bort båda rollerna.
Så siaren, om du finns där ute, visa dig gärna. Detta är inget vanligt spel, att sitta och gömma dig så länge som möjligt är direkt skadligt för byn. "

Konrad Konvalj

Myrmidon
Bra jobb Arvidos!

Läser jag xyas i understrykningsläge så känner jag med honom i mångt och mycket. Speciellt med informationsbiten.

Att vi har Emps som outad väktare ger då mig mer ro i själen för då behöver jag inte snöa in på att han är Mäster Ulv som jag gjort tidigare. Han kan fortfarande vara Mäster Ulv men jag håller med Basse att occam säger nej.

Det är ett bra upplägg för ulvarna och det där med att byn var (och är vill jag påstå) bra på att hitta scumtells stämmer klockrent in på min analys av mig själv. Jag hittar ingenting och det får mig att tvivla och tycka att jag är en kanalpaddlare.

Hur som. xyas är klok och skarp. En bra spelare. Har är fortfarande nr.1 val om man får välja in en ulv i sitt lag så han blir inte grönare i mina ögon.

Sodivra

Champion
ANALYS XYAS

Det är några saker jag reagerar på i inläggen.
- Varför finns det bara en sak som xyas är riktigt rak med, och det är att vi ska outa och rösta ut siaren? Antingen brinner han verkligen för den här frågan, eller så är han rädd för siaren. För att han är ulv.
- Varför säger han i inlägg #93, runda 1, att ulvarna kan claima siarrollen, för att i inlägg #199, runda 2 säga att väktaren är en mycket bättre roll att claima?

- Varför säger han i inlägg #31 och #32 runda 2 att vi har en väktare som funkar som den ska, men i inlägg #199 runda 2 säger han att Emps väktarclaim inte grönar honom?
Inlägg 199: https://www.rollspel.nu/threads/66229/post-966664

Låt oss ta en extra titt på inlägg #31:

"Jag tror väl i nuläget att både .113 och jocke är gröna. Jocke är förmidligen siaren, därav hans önskan att vi skulle vänta en runda med att rösta ut honom så han i alla fall skulle hinna göra ett siande. Har ulvarna nattmord, vilket jag tror de har, så försökte de nog nattmörda jocke men han blev väktad. Om detta stämmer så innebär det att ulvarna är rädda för siaren = de vet att siaren fungerar som den ska. Det innebär även att väktaren fungerar som den ska. Av den anledningen så tycker jag att Jocke vorde outa sig pronto om han är siaren. Det ger en mass info om speluppläget och ett siande vi kan lite ganska väl på. Vi kommer inte att hamna i någon situation där vi har bättre nytta av siaren i det här spelupplägget.
(om nu inte detta är en long-con från ulvarna där de tagit bort siaren och brödsmulat Jocke, men då borde de ha varit mer angelägna om att rädda jocke i slutet på förra rundan)"
Ok, det är en del som jag tycker är märkligt här.
- För det första, allt xyas har på att Jocke skulle vara siare var att han i slutet av runda 1 sa "Kan ni inte hänga mig nästa runda istället?" följt av ett "Skämta åsido"-inlägg. Så att xyas har inte tillräckligt på fötterna att säga att Jocke är förmodligen siaren.
-För det andra, han har inte på fötterna att säga att Jocke är grön även om Jocke brödsmulat siatrollen, speciellt inte när han själv skrivit att siaren kan vara ett alibi för ulvar i runda 1.
- Utifrån detta drar xyas slutsatsen att siaren och väktaren nog funkar som de ska.

Alltså, det är tre ganska starka slutsatser som jag känner "Var kom allt det här ifrån? Hur kunde han dra iväg så här mycket?". Xyas och jag är inne i helt olika tankevärldar här, det kan betyda att xyas är en bybo som hela partiet suttit och grubblat och spanat efter siaren och nu hugger på minsta lilla ledtråd... eller så kan det innebära att vi är i olika tankevärldar för att jag är en bybo och en del av bybodiskussionen, och xyas är en ulv och en del av ulvdiskussionen. En diskussion som gått ganska hett om "vem är siaren, hur kan vi hitta honom?" När jag fått sådana här vibbar förut har det funkat ganska bra för mig. Det här är nog den första riktiga ping jag sett i det här partiet.

Lite mer tangentiella misstankar: Han är ganska tyst om misstänkta, säger inte så mycket
egentligen förutom "ut med siaren". Hans förklaring till röst-switcheroo håller kanske inte riktigt eftersom det var 7 futtiga minuter kvar. Han borde vara ett poppis val till ulv. Han läser mitt och .113s inlägg lite slarvigt i #199, men just det är skitsamma egentligen. Kan vara ett tecken på ulv som läser slarvigt (för att vara xyas) kan vara inget speciellt.

Okej, eftersom jag till slut har en ping så får jag väl gå på den.

RÖST: XYAS

Sodivra

Champion
Jag sa att jag började gå igenom KK och Larsson, ska göra mitt bästa att göra klart det imorgon!

Sodivra

Champion
Fuck, jag är verkligen inte säker på xyas, eller någonting i det här partiet, men nu är rösten lagd.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Alla borde som sagt vara göra en Arvidos-lista (inte väktare-Empis så klart)

GRÖN
  • Empiricus (Den här rundan, omvärderas nästa)
  • Konrad Konvalj - Saknar hård fakta. Hittar inga ulvar med hjälp av sin näsa och spelar på magkänsla. Tycker själv att han har koll på läget. Kör rebelstyle och röstar när han vill. Såg Rasmus som mer grön än röd och var inte sugen att hänga honom. Såg Halo som mer nybörjar bybo än ulv och ville inte hänga han i R1 heller. Larsson var på tapeten? Även där mer grön än röd så Jocke-drevet passade utmärkt. Har haft Empis som stor kandidat till Mäste Ulv fram till väktaroutningen. Är det sanning att Empis är väktare och har väktat sig själv så som han påstår så mår K.K bra av det av en massa anledningar.
37% GRÖNA:
  • Basse, spelar bra. Har spelat bra hela spelet och jag tror inte han kan simulera sin byboroll så här bra som ulv. Är ett mindre bra val att ta in i laget för han drar till sig många blickar och det går att fälla honom på hans egna slarvfel och små missar om man jobbar för det och det utan att ses som en ulv om en har lite tur. (Jag vet, jag copy+pastade Arvidos inlägg och skrev dit lite mer text. För den som tycker det är ulvigt --> Häng Arvidos för han har copy+pastat mina tankar om Basse).
  • Halo77, nybörjar bybo läser jag in. Så som Frostulf förra liret. Är han Mäste Ulv blir det svårläst. Att välja in honom i ulvlaget är ballsy när en inte vet vad en får. Var inblandad i röstinfernot mot slutet i R1 men säkrade inte sin medvärkan i spelet genom att rösta på Rasmus. Varför? Nybörjar bybo känns rimligt. Alternativ 2 är för att han som en nybörjar ulv var rädd att lägga en röst på Rasmus och brunas ner i R2 men det är så långsökt. Han var aldrig riktigt illa ute mot slutet.
  • LJSLarsson, ger mig bra intryck. Förmodligen bäst intryck. Tydlig i sitt spel och svarar upp på allt som ställs i hans väg på ett bra vis. Var "illa" ute i R1 men drabbades inte av sämre spel utan tuffade på i samma anda. Hade jag varit ulv hade jag sprängt honom i småbitar inte siktat in mig på Empis.
23% GRÖNA:
  • Mukwa - Spelar inget bra bybospel men jag hittar inget som sipprar brunt. Är ute tidigt med att väktaren skall fram och det färgar mig. Jag vill ha hård fakta och nått att falla tillbaka på. Det vi får är ju inte en stenhård korv men den har ju i alla fall en skapligt hård koncistens tills R3.
  • Vicotnik - Mukwas ord. Skapligt dumt att lyssna på en snubbe som man håller som 23% bybo. Äh, nog kan han visa mer den gode Vic och jag hoppas det kommer.
  • .113 Har spelat upp sig men hade telefondebaclet och stressen i mitten av R1. Startar drevet mot Jocke som jag gillade. Ser inte varför om han skulle vara en ulv för då är det dumt att rädda Rasmus. Är han ulv så finns kumpanerna i närheten av röstandet i slutet av R1. Skriver lite fåniga saker ibland. Ur röven med hittepå "jag kommer att nackas i natt av ulvarna" sånt är lite fånigt för hade jag varit ulv så hade jag aldrig för mitt liv mördat av .113 för så byboig är han inte.

3% GRÖNA:
  • xyas, är det bästa valet för ulvarna att välja. Han flyter med och kan överleva länge. Det jag har på honom är röstmixtrandet. Han hänger alltså Rasmus som han tycker är skapligt grön och räddar Jocke. Röstgrejsen är nått jag filat på och kollat rätt mycket på så det finns underlag där. Hans 3% förtjänar han genom att skriva saker i ulvaletandet som jag känner igen. Nyss postat, typ.
  • Lukas, fär som Arvidos anmärker på Jocke. Lågflygande och svår att ta på. Jag har haft dåliga vibes i magen sen start.
  • Sodivra - Tycker väl att jag spelar sådär. Håller med! Kommer lite uttömmande analyser just i detta nu dock. Mycket copy+paste men han visar lite tydligare vad han tycker.
  • Jocke - I got nothing. Det kan vara ulvigt. För tempot i tråden verkar skvallra om att ulvarna kör stealth och inaktivitet som strategi. Jocke verkar göra detta bäst. Så skriver Arvidos. Jag är beredd att hålla med (dock så har Arvidos copy+pastat det från mig eftersom det är exakt så jag känt i magen hela tiden). Arvidos gör dock ett sjukt bra och lyfter fram allt på ett bra vis.
Klarade inte deadline men det är så här jag rullar just nu.

LJSLarsson

Hero
Idag har jag fullt upp med helgbestyr med familjen och kommer ha svårt att skriva. Följer dock tråden under dagen sporadiskt och återkommer med full kraft på måndag.

Skall försöka hinna med en röd/grön-lista de kommande timmarna.

Basenanji

Postd20modernist
Fina listor!

Samtidigt kan jag inte sluta undra hur de här männscherna har fått kontakt med varandra. Xyas, Lukas, Jocke och Sodivra tex. Hur gick det ihop?

Empiricus

Hero
Röstläget:
Mukwa har 3 röster (LJSLarsson, .113, Vicotnik)
LJSLarsson har 3 röster (Mukwa, Basenanji, Halo77)
Halo77 har 2 röster (xyas, Empiricus)
.113 har (kanske) 2 röster (Jocke och kanske KK) <- KK börjar inlägg 180 med att rösta .113 och slutar inlägget med att rösta blankt.
KK har 1 röst (Lukas)
xyas har 1 röst (Sodivra)

Jag känner att jag tunnlat in mig lite väl hårt på Halo77 just nu, så jag tar ett kliv bakåt och gör en ny genomläsning.

Röst: Ingen

Empiricus

Hero
Basenanji;n249427 said:
Fina listor!

Samtidigt kan jag inte sluta undra hur de här männscherna har fått kontakt med varandra. Xyas, Lukas, Jocke och Sodivra tex. Hur gick det ihop?

Är det inte rimligt att tänka att Mäster Ulv helt enkelt skrivit till Vimes vilka hen vill rekrytera och så skickar Vimes ut ulvaroller till dem? Eller hur tänker du med "hur de har fått kontakt med varandra", utgår du ifrån att det är mästarulven som direktkontaktar sina rekryter och inte går via Vimes?

Basenanji

Postd20modernist
Är det inte rimligt att tänka att Mäster Ulv helt enkelt skrivit till Vimes vilka hen vill rekrytera och så skickar Vimes ut ulvaroller till dem? Eller hur tänker du med "hur de har fått kontakt med varandra", utgår du ifrån att det är mästarulven som direktkontaktar sina rekryter och inte går via Vimes?
Förvisso.

Jag tänkte mer på att en Xyas som Mäster ulv: hur får Xyas idén att "Näe, om jag skulle ta och rekrytera Lukas, Jocke och...Sodivra! Tja, det blev ett bra lag! Nu går vi för vinst!"

Så läs orden "fått kontakt med varandra" lite metaforiskt.