Halo77;n249264 said:
LJS Larsson jag vill ha svar från dig varför du högst mevetet(för jag kan inte se det på nåt annat vis) försöker bruna ner mig och varför du undviker mitt motargument i frågan.
Inlägg 30,79,91,136,137,149 för alla bybor som är intresserad av att analysera detta.
Vet du vad Halo, du har rätt, jag har läst dig fel och skall förklara.
Låt mig förklara för början:
Du skrev att om Jocke röstas ut grönas Sodivra och Xyas enligt mig:
Halo77;n249062 said:
Om vi röstar ut Jocke nu och han visar sig vara grön så grönas enligt LJS både Sovidra och Xyas. Jag tror inte det är så enkelt med tanke på att vi har att göra med en mäster ulv som väljer bort nattmordet. Det krävs lite mer unortodoxa strategier för att vinna då.
Självklart tycker jag det är skumt att du lägger in Sovidra i mina analyser. Och som jag sa - indirekt semantiskt kan Sovidra inkluderas med Xyas - men eftersom jag ännu inte gjort en egen bedömning på Sovidra ännu ville jag ha förklaring från dig. Jag vill inte i framtida rundor att ulvar skall komma och säga "LJS tyckte så och så om X och Y" när det inte stämde.
Detta var skumt, och det påpekade jag för dig.
Sedan säger du att jag har sagt att "ulvar aldrig tjänar på att hoppa mellan gröna spelare":
Halo77;n249238 said:
Tror det är Jocke, Xyas och Empiricus alternativt Xyas, LJS och Sovidra. Troligare den första gruppen eftersom den andra bygger på att ulvlaget spelar extremt risky. Men jag kan inte släppa det LJS skrev i morse om att ulvar aldrig tjänar på att byta mellan gröna spelare, mitt motargument och den reaktion jag fick på det. Tror jag trampade i något känsligt.
Du skriver även att jag sagt "aldrig har något att vinna" i inlägg 91, men det ovanstående inlägget är vad jag ser när jag loggar in runt sjutiden idag (det ovanstående inlägget skrevs 03.02).
Jag tycker detta är märkligt - jag har inget minne av att ha använt den formuleringen - och blir misstänksam eftersom du redan nämnt Sovidra. Och visst - vi kan bråka tills vi blir blå om hur allvarligt och fel det var - men det skedde i vilket fall.
Jag samlar ihop alla mina inlägg i ett worddokument, gör en sökning efter "aldrig tjänar" och hittar inget. Då tänds det varningslampor hos mig, för det är andra gången på kort tid detta har hänt med Halo. Jag letar upp det inlägg jag tror att du syftar på och belyser hur konstigt allt är.
Men som sagt - du har rätt - jag har missförsått dig. I inlägg 27 skriver jag mycket riktigt att "ingen ulv har glädje av att hoppa mellan två drev i sista minuten":
LJSLarsson;n249046 said:
Om Jocke röstas ut - och visar sig vara röd - ser det inte bra ut för xyas i framtiden. Skulle Jocke visa sig vara grön så försvinner lite av 113s gröna glans (bara lite eftersom det fortfarande satte obehagligt mycket ljus på honom, vilket ulvar gärna undviker), och lite av det röda försvinner från xyas. Ingen ulv har glädje av att hoppa mellan två gröna drev i sista minuten.
Men vad är då min åsikt om att hoppa mellan gröna drev I SISTA MINUTEN som ulv, som du har bett mig att fördjupa mig i?
Nej, man tjänar inte som det som ulv.
Varför?
1. Det ger en extra uppmärksamhet, vilket man inte vill ha. En ulvs dröm är att byborna skall jaga varandra, inte skärskåda vad man själv har gjort.
2. En ulv måste hitta på en lögn till varför den gjorde det, eftersom den inte har ett "genuint" skäl till sitt handlande. Och den lögnen kommer ligga kvar som en ledtråd hela spelet och jämföras med framtida lögner som ulven måste forcera fram.
Så där är mitt svar och mina åsikter.