Basenanji
Postd20modernist
Basenanji vs Sodivra
PART III:5
“Försvaret”
Börjar ni tröttna på mina inlägg? Jag med. Ska snart sluta.
Sammanfattningsvis så här långt vill jag understryka hur Sodivras analys är väldigt tunn. Visst, jag kan ha helt fel om vilka som är ulvarna, det är stor chans att jag suger som ulvjägare. men Sodivras analys visar inte upp det, utan försöker mest i förlöjligande ton raljera med mig. Karaktärsmord, kallas det med ett finare ord.
Så här står det i mitt inlägg i R1 #71 (min fetmarkering):
Lägg ägg, Sodivra, du kör ju bara med tom retorik som ska förlöjliga mig!
PART III:5
“Försvaret”
Börjar ni tröttna på mina inlägg? Jag med. Ska snart sluta.
Sammanfattningsvis så här långt vill jag understryka hur Sodivras analys är väldigt tunn. Visst, jag kan ha helt fel om vilka som är ulvarna, det är stor chans att jag suger som ulvjägare. men Sodivras analys visar inte upp det, utan försöker mest i förlöjligande ton raljera med mig. Karaktärsmord, kallas det med ett finare ord.
Den där posten är ju dålig av mig för att jag trodde att Vicotnik var bybo. Och jag vidhåller att det är så: ulvar vill helst inte framstå som säkra och övertygade eftersom det är riskfyllt.2) Vad är det då för mer konkreta misstankar mot LJSLarsson och Sodivra?
- LJSLarsson är ulv för att han är försiktig med sina teorier. [R2 #247]
Nja, du är ulvig för att du INTE är med i spel, på annan plats skriver en lång spelrapport (den var läsvärd!) och ÄNDÅ har full koll på rösterna! Ta inga genvägar här nu Sodivra!- Sodivra är ulv för att han postar röstsammanställningar. (?!!?) [R1 #121, 122] [R2 #110]
Det där är ju HELT FEL!- Man är ulv när man inte prioriterar varulvsspelet, iallafall om man heter Sodivra, [R1 #71, #86, #122] inte om man heter Mukwa eller KK då är det hej hej och välkommen in i spelet när man kommer med. [R1 #165]
Så här står det i mitt inlägg i R1 #71 (min fetmarkering):
Och i inlägg #88 inleder jag med:Det stör mig rätt mycket att Sodivra postar en ambitiös spelrapport men är fullkomligt osynlig i det här spelet.
Sodivra, vad händer? Varför deltar du inte i spelet?
Detsamma gäller förstås xyas, KK, Mukwa.
LJS får gärna kommentera händelseutvecklingen samt lägga en röst!
I övrigt hoppas jag på att RasmusL släpper sin benhårda tell på Vicotnik och ger sig på andra. Inte för att Vicotnik skulle vara garanterad bybo, men för att vi behöver din hjärna på annan plats i spelet.
Äh, Sodivra, det här är tröttsamt. Jag kan bara inte gå genom inlägg efter inlägg och rätta små felaktigheter, klargöra annat och slå fast självklara faktum i varulvsspel. Du vill bara få mig att framstå som en motsägelsefull, löjlig typ.JAAAA! Sodivra är MED!
Vad är din hang-up på att jag misstänker folk? Jag tycker att det är byboigt att misstänka folk. Och hur ska du ha det: är jag bara misstänksam mot dig och LJS eller är jag det mot andra också?- Heter man Sodivra och inte spelar på toppnivå så är det också misstänkt, förresten. [R1 #88, #121] Heter man Konrad Konvalj och inte spelar på toppnivå så är det också lite misstänkt. Fast bara lite. LJSLarsson är misstänkt för att han föreslår tre olika misstänkta och bara röstar på en av dem (???) [R1 #73] Oj, Sodivra började spela bättre i runda 2. Det är faktiskt också misstänkt. [R2, #64]
Det där har jag svarat på ovan. Måste du återanvända dina argument?-Ifall man gör spekulationer där man missförstått spelupplägget är det också misstänkt. Om man heter Sodivra. Inte om man heter Basenanji eller Vicotnik [R1 #88, #121]
I R1 #93 finns det bara en misstänkt kring siare och det är LJS. Jag nämner inga andra i den posten. DOCK: ja, det kan ha varit så att jag på annan plats har argumenterat annorlunda. I R1, #100 så attackerar jag Sodivra för att han “hakar på” LJS, så här mörkar du vad jag skriver om. Irriterande. I R2 inlägg #256 så menar jag att R1 innehåller en aktiv räddningsinsats för LJS. Det är substans.-Misstror man siaren är det misstänkt. Om LJSLarsson gör det, alltså. När andra gör det är det okej. [R1 #93] Och när Basse delger sig av vilka ulvar han hade valt är det en bra grej. När Sodivra gör det är det misstänkt. [R1 #100]
-Och finns det inget att speciellt att anklaga dem för kan man bara upprepa att det är LJS och Sodivra som är ulvarna. Helst tre gånger i samma inlägg. [R2, #256]
Lägg ägg, Sodivra, du kör ju bara med tom retorik som ska förlöjliga mig!