Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Basenanji vs Sodivra
PART III:5
“Försvaret”

Börjar ni tröttna på mina inlägg? Jag med. Ska snart sluta.

Sammanfattningsvis så här långt vill jag understryka hur Sodivras analys är väldigt tunn. Visst, jag kan ha helt fel om vilka som är ulvarna, det är stor chans att jag suger som ulvjägare. men Sodivras analys visar inte upp det, utan försöker mest i förlöjligande ton raljera med mig. Karaktärsmord, kallas det med ett finare ord.

2) Vad är det då för mer konkreta misstankar mot LJSLarsson och Sodivra?
- LJSLarsson är ulv för att han är försiktig med sina teorier. [R2 #247]
Den där posten är ju dålig av mig för att jag trodde att Vicotnik var bybo. Och jag vidhåller att det är så: ulvar vill helst inte framstå som säkra och övertygade eftersom det är riskfyllt.
- Sodivra är ulv för att han postar röstsammanställningar. (?!!?) [R1 #121, 122] [R2 #110]
Nja, du är ulvig för att du INTE är med i spel, på annan plats skriver en lång spelrapport (den var läsvärd!) och ÄNDÅ har full koll på rösterna! Ta inga genvägar här nu Sodivra!
- Man är ulv när man inte prioriterar varulvsspelet, iallafall om man heter Sodivra, [R1 #71, #86, #122] inte om man heter Mukwa eller KK då är det hej hej och välkommen in i spelet när man kommer med. [R1 #165]
Det där är ju HELT FEL!

Så här står det i mitt inlägg i R1 #71 (min fetmarkering):
Det stör mig rätt mycket att Sodivra postar en ambitiös spelrapport men är fullkomligt osynlig i det här spelet.
Sodivra, vad händer? Varför deltar du inte i spelet?

Detsamma gäller förstås xyas, KK, Mukwa.

LJS får gärna kommentera händelseutvecklingen samt lägga en röst!

I övrigt hoppas jag på att RasmusL släpper sin benhårda tell på Vicotnik och ger sig på andra. Inte för att Vicotnik skulle vara garanterad bybo, men för att vi behöver din hjärna på annan plats i spelet.
Och i inlägg #88 inleder jag med:
JAAAA! Sodivra är MED!
Äh, Sodivra, det här är tröttsamt. Jag kan bara inte gå genom inlägg efter inlägg och rätta små felaktigheter, klargöra annat och slå fast självklara faktum i varulvsspel. Du vill bara få mig att framstå som en motsägelsefull, löjlig typ.

- Heter man Sodivra och inte spelar på toppnivå så är det också misstänkt, förresten. [R1 #88, #121] Heter man Konrad Konvalj och inte spelar på toppnivå så är det också lite misstänkt. Fast bara lite. LJSLarsson är misstänkt för att han föreslår tre olika misstänkta och bara röstar på en av dem (???) [R1 #73] Oj, Sodivra började spela bättre i runda 2. Det är faktiskt också misstänkt. [R2, #64]
Vad är din hang-up på att jag misstänker folk? Jag tycker att det är byboigt att misstänka folk. Och hur ska du ha det: är jag bara misstänksam mot dig och LJS eller är jag det mot andra också?

-Ifall man gör spekulationer där man missförstått spelupplägget är det också misstänkt. Om man heter Sodivra. Inte om man heter Basenanji eller Vicotnik [R1 #88, #121]
Det där har jag svarat på ovan. Måste du återanvända dina argument?
-Misstror man siaren är det misstänkt. Om LJSLarsson gör det, alltså. När andra gör det är det okej. [R1 #93] Och när Basse delger sig av vilka ulvar han hade valt är det en bra grej. När Sodivra gör det är det misstänkt. [R1 #100]
-Och finns det inget att speciellt att anklaga dem för kan man bara upprepa att det är LJS och Sodivra som är ulvarna. Helst tre gånger i samma inlägg. [R2, #256]
I R1 #93 finns det bara en misstänkt kring siare och det är LJS. Jag nämner inga andra i den posten. DOCK: ja, det kan ha varit så att jag på annan plats har argumenterat annorlunda. I R1, #100 så attackerar jag Sodivra för att han “hakar på” LJS, så här mörkar du vad jag skriver om. Irriterande. I R2 inlägg #256 så menar jag att R1 innehåller en aktiv räddningsinsats för LJS. Det är substans.

Lägg ägg, Sodivra, du kör ju bara med tom retorik som ska förlöjliga mig!

Basenanji

Postd20modernist
Basenanji vs Sodivra
PART III:6
“Försvaret”
3) Basse visar tydligt hur mycket kompis han är med KK, (trots KK är högprofilspelare och därmed borde vara ulv enligt hans resonemang?) fast han läser inte KK ordentligt. Han blir lyrisk över KKs analys av LJSLarsson som bara är blaj om man läser den noga, [R2, #255] och han säger att KK ”legat på Sodivra/LJSLarsson hårt och länge”. Fast egentligen ligger han inte på tillräckligt mycket tycker Basse. [R2, #77]
Till att börja med så är jag på KK i R1. Jag röstar också på honom vid ett tillfälle.
Ja, jag blev lyrisk för jag läste också fel.

Jag blev sådär glad eftersom KK (som är en bra spelare) i mina ögon hittade en tell på en spelare (LJS) som JAG hade tjafsat med en längre tid. KKs fynd gjorde mig euforisk: "Tänk att jag så tidigt kunde knipa en ulv! Fan det kanske finns hopp ändå för kaosiga Basse!”

Ni får komma ihåg att jag har väldigt dåligt självförtroende i varulvsspel. När jag rankar spelarna i R1 rankar jag mig själv som sämst i det här spelet. Men tydligen hade “awesome KK” hittat en tell som bekäftade mina misstankar mot LJS! Inte konstigt att jag blev glad! Tyvärr läste både han och jag fel.

4) Men man kan alltid be om ursäkt, ångra sig och backa undan från att elda på Sodivra och LJSLarsson. Fast man misstänker dem ändå, eller uppmuntrar andra att misstänka dem. [R1 #119, #121] [R2, #244, #271, #273] Och sedan börjar man elda på igen! [R2, #307, #308]
Tja, jag är ledsen att jag inte är tvärsäker. Tyvärr. För jag är bybo och jag försöker få bukt med mitt tunnelseende. Men eftersom jag inte kan hitta något ulvigare än du, LJS och Vicotnik så…

Det här:
och han säger att KK ”legat på Sodivra/LJSLarsson hårt och länge”. Fast egentligen ligger han inte på tillräckligt mycket tycker Basse. [R2, #77]
förtjänar ett eget svar, för det är faktiskt ganska intressant att läsa KKs inlägg där KK på något sätt tar ställning till LJS och Sodivra. Återkommer med detta!

Nu sova!

Basenanji

Postd20modernist
Om jag ska idka självkritik:

Ja, det kanske inte är lJS, Sodivra och Vicotnik. Jag blir plötsligt lite osäker på Vicotnik. Dels skriver han bra, dels så är han inte riktigt så ihopkletad med LJS/Sodivra som jag först trodde.

I så fall borde du Vicotnik verkligen ta dig en titt på mitt försvar, för om du är bybo så är det lika illa för dig som för oss andra. I så fall kanske det är LJS/Sodivra och nån annan?

Vicotnik, vad tycker du om mitt försvar? Vad tycker du om Sodivras analys av mig? Håller du med om att den mest är förlöjligande och raljant?

Halo77

Veteran
Tog en titt på omröstingarna och här är bybohängarligan:

3 bybor: LJS och Lukas
2 bybor: Vicotnic, 113, Jocke
1 bybor: Halo77, Sodivra och Basenju

Basselaget har alltså 6 poäng medans Sodivralaget också har 6 poäng.

Intressant nog har de båda lagledarna 1 poäng var.

Kvarvarande spelare har tillsammans 3 poäng.

Förresten vad har hänt med siaren och varför dog vår väktare?

Basenanji

Postd20modernist
Halo 77:

Det här med Basselaget vs Sodivralaget är alltså en konstruktion av Sodivra. Vi får komma ihåg att hela Sodivras tipping point är att ulvarna skyddade mig från att bli utröstad->Jocke, Lukas och jag är ulvar.

Köper du det resonemanget?

Kan det ite ha varit så att ulvlaget redan i R3 inser att de kan dra nytta av att två bybor ställs mot varandra? Vad hade Sodivra sagt i R4 om jjag röstats ut och visade mig vara grön? Tror du inte att Mukwa hade fått rätt mycket skit på sig då?

Basenanji

Postd20modernist
Vänta nu!

Kolla vad LJS skriver i slutet på R3 (min fetstil):

Känns som ett försök att verka byboig och följa det "manus" man nästlat in sig själv i.

Så där har du mina tankar, 113.

Nu - när jag läst igenom allt - är jag bekväm i min röst på Mukwa. Nästa runda kan vi titta på Lukas.
Men hur kan du veta att du kommer leva då LJS? Samma misstag en gång till?!

Basenanji

Postd20modernist
Hela posten: R3 #131, skriven av LJS:

113, du undrade hur det hade gått för mitt funderade.

Jag satt och skrev medan jag läste ifatt vad som hänt senaste timmen, och Mukwas agerande har fått mig att byta åsikt igen, men jag ger en kort sammanfattning vad jag hade tänkt svara innan Mukwa fick mig att byta åsikt:

Mina senaste teorier gick ut på att Mukwa spelat upp sig medan Basse däremot kändes som uppgiven ulv (det är värre att bli utröstad som ulv än so bybo), och att jag kunde tänka mig att Basse var ena halvan av ett ulvpar eftersom han mycket väl kan lockas av ovanligare strategier (och att katastrofen för honom blir större om ulvarna bara är två - är man tre förväntar man sig nästan att förlora en ulv på vägen). Jag trodde även att Basse och Mukwa inte kunde vara ulvpar tillsammans eftersom de båda inte gjort annat än att jaga mig, och det känns svårt att ett par lägger alla ägg i samma korg så där.

Men som sagt, det var mina tankar innan jag såg hur Mukwa fortsatte vara på Emp att outa vem han väktat. Det är som sagt bara ulvarna som tjänar på det, och om Emp är grön kan de göra vad som helst för att få det försäkrat för sig att de kan mörda honom kommande runda (Mukwa har ju pingat hela spelet och kan därför offras).

En som jag vill pressa mer som potentiell kandidat för ulvparet är Lukas, och det är för den här kommentaren:

Ursprungligen skrivet av Lukas Visa inlägg
Röst:Empiricus.

Jag vill ha dina tankar om varför du lever.

Kommentaren känns falsk och något som en ulv skulle skriva enbart för att jag var på honom för Emp förra rundan (och själva frågan var ju konstigt ställd - som andra sagt var ju Emp inte målet eftersom KK var det.) Detta känns falskt eftersom han i förra rundan inte var så intresserad av Emp när jag pressade honom:

Ursprungligen skrivet av Lukas Visa inlägg

Svaret är inte mer intressant än att jag lite ändrat uppfattning genom att andra kom med bra inlägg som visade upp att det inte är så troligt att ulvarna skulle kosta på sig att ta bort väktaren.
Vill du att jag citerar dem som sagt sånt, eller har du koll?

Det spelar även roll att Empco outade på det vis han gjorde, hade han släppt den informationen som ett skydd för att han var påväg att hängast hade jag inte trott han alls.
Men när han släpper informationen helt utan krav bara för att diskussionenvar så stillastånde. Då tycker jag att det känns grönt. För det känns kaxigt att som ulv dra till sig den uppmärksamheten mot sig själv helt utan anledning.

Känns som ett försök att verka byboig och följa det "manus" man nästlat in sig själv i.

Så där har du mina tankar, 113.

Nu - när jag läst igenom allt - är jag bekväm i min röst på Mukwa. Nästa runda kan vi titta på Lukas.

Basenanji

Postd20modernist
Favorit i repris:

LJS skriver i R2 (#300) [min fetstil]

Jag håller med om att byn behöver enas. Att splittra rösterna gör det lätt för ulvarna eftersom de kan lägga sina röster på ofarliga ställen och komma undan med att "alla ändå körde sitt eget race". Jag tar därför bort min röst på Lukas; jag återkommer med följdfrågor till honom i nästa runda.

Jag vill satsa på någon i konstellationen Mukwa - Xyas - Jocke, i den ordningen.
Om någon där är grön så blir jag mest ledsen av att hänga Jocke av misstag eftersom han är mer aktiv än då två andra (Mukwa har signalerat att han vill ha ersättare, och även om Xyas skrivit mer denna runda än förra kör han ändå stealthigt). Är Jocke grön kan han fortfarande hitta tells på ulvar och föra debatten framåt, men lågflygande spelare är ett ständigt orosmoment för byn.

Jag lägger därför tillbaka min röst på Mukwa, men om dreven formar sig så att alternativen står mellan Jocke/Xyas och en annan bybo för jag över min röst på Jocke/Xyas. Blir det mellan Xyas och Jocke lägger jag min röst på Xyas.

Röst: Mukwa

KK svarar:

R2 #302

Var god ställ följdfrågorna innan rundan tar slut för det vore väl olämpligt om du blev nattmördad eller hängd innan du fick ställa frågorna alternativt att Lukas blir nattmördad eller hängd lixom.
----

Och i slutet på R3 gör LJS det igen! Tar för givet att han ska kunna pressa Lukas. Visste du på förhand att Lukas och du själv skulle vara kvar alltså LJS?

Lukas

Mannen i Gult
Jag är ledsen för min frånvaro jag låg i huvudverk typ hela dagen och var upptagen med annat under kvällen.

I morgon ska jag se till att lägga bra med tid på spelet jag lovar

Halo77

Veteran
Basenanji;n250610 said:
Halo 77:

Det här med Basselaget vs Sodivralaget är alltså en konstruktion av Sodivra. Vi får komma ihåg att hela Sodivras tipping point är att ulvarna skyddade mig från att bli utröstad->Jocke, Lukas och jag är ulvar.

Köper du det resonemanget?

Kan det ite ha varit så att ulvlaget redan i R3 inser att de kan dra nytta av att två bybor ställs mot varandra? Vad hade Sodivra sagt i R4 om jjag röstats ut och visade mig vara grön? Tror du inte att Mukwa hade fått rätt mycket skit på sig då?
Det har du rätt i fast du har också konstruerat massor i fiendekonstellationen och låst fast dig på Sodivra/LJS/Vitcotnic när det kan finnas andra ulvar att jaga.

Men du är i full färd att rädda ditt skinn och kan såklart inte kasta misstankar på dem som röstar på Sodvidra och heller inte andra potentiella röstare. Det kan jag köpa.

Nej om nått sånt hade hänt så tror jag att Sodivra hade åkt ut före Mukwa. Men nu hände det inte.

Halo77

Veteran
Sodrivra sitter i samma sits. Det finns en möjlighet att ni båda är bybor fast den är förstås inte så stor.

Jocke

Man med skägg
Halo77;n250609 said:
Tog en titt på omröstingarna och här är bybohängarligan:

3 bybor: LJS och Lukas
2 bybor: Vicotnic, 113, Jocke
1 bybor: Halo77, Sodivra och Basenju

Basselaget har alltså 6 poäng medans Sodivralaget också har 6 poäng.

Intressant nog har de båda lagledarna 1 poäng var.

Kvarvarande spelare har tillsammans 3 poäng.

Förresten vad har hänt med siaren och varför dog vår väktare?
Jag har bara vart med och hängt en bybo, så riktigt så lika är det inte. Om du med lag basse menade mig och lukas.

LJSLarsson

Hero
Det känns verkligen som att du särbehandlar mig, Basse, för allt jag gör är alltid ulvigt.

I post 193 försvarar du dig mot Sodivra - som tycker att det är misstänksamt att du misstänker högprofilspelare - genom att säga att det är ulvigt att angripa spelare för att de är misstänksamma.

Basenanji;n250585 said:
Inte substans? Det är massa substans i de där posterna. Vad du kanske menar är att jag gissar, är misstänksam och vag. Såklart – jag är ju BYBO! Jag VET inte att det är på det ena eller det andra sättet, men jag TROR att det är på ett visst sätt. Det är ulvigt att angripa andra spelare för att de är misstänksamma. Men vi tittar väl lite på mina inlägg och kollar på vad jag har skrivit.
Men om det är Larsson som är misstänksam? Då är det självklart skumt. Kommer ni ihåg runda 1 där Basse hoppade på mig när jag svarade RasmusL om vilka jag misstänkte mest för tillfället?

Basenanji;n248500 said:
Fint att du skriver LJS (och du skriver bra så tack för det också!).

Dock.

Det som är ulvigt om något är när en spelare föreslår kandidater utan att rösta på dem själv. Så varför röstar du inte på mig eller Vicotnik? Varför vill du rösta på den du tycker är mest misstänksam – och så påpassligt ändå försöka bruna ned mig och Vico? Om nu RasmusL är så misstänkt, varför är det viktigt att tala om för andra hur jag och Vico har försagt oss? Försöker du knipa tre ulvar i en stöt?
(Han var dessutom på mig för att jag föreslog kandidater utan att rösta på dem, trots att jag hade Rasmus högst upp på min lista av misstänkta och la en röst på honom.)

Och nu i Basses senaste poster är han på mig för att jag låter så säker, som om att jag vet att jag skall leva i nästa runda:

Basenanji;n250613 said:
Och i slutet på R3 gör LJS det igen! Tar för givet att han ska kunna pressa Lukas. Visste du på förhand att Lukas och du själv skulle vara kvar alltså LJS?
Så jag låter säker alltså, för att jag inte skriver 'om gud vill' efter varje påstående?

Men kommer ni ihåg runda 2? Då var jag ulvig för att jag lät trevande och osäker i mina konversationer med Vicotnik:

Basenanji;n249491 said:
I #12 så har LJS och Vicotnik en dialog kring huruvida ulvlaget skulle tjäna på att välja bort en siare. Det här är ett typexempel på hur själva tonen i dialogen hänger ihop med hur en ulv och en bybo uttrycker sig. Kom ihåg att bybor tror utan prestige: de vet ju inte. Det enda de kan göra är att misstönka, gissa och försöka förstå. Bybor fattar att deras förslag kan vara dåliga, men eftersom de vill fånga ulvar måste de försöka ändå.

Ulvar däremot vet. Och det där är lustigt, för de måste alltså förställa sig så att andra tror att de “inte vet”. I min erfarenhet brukar det innebära att ulvarna låter tveksamma, gärna ställer retoriska frågor och ofta resonerar försiktigt – medan bybor blir mer heta på gröten och självsäkra.

Jämför nedan:

Vem låter mest säker på sin sak här? Vem är mest “stå-på-sig-aktig”? (Det öär också sådant här som i mina ögon gör att Vicotnik känns grön)
(Tyvärr syns inte mina egna citat som Basse haft i posten; för att se vilka han citerar kan ni titta på Basses post 247 i runda 2).

Ni ser hur Basse alltid tar allt jag gör och bakåtkonstruerar det för att det skall vara ulvigt?

Och för folk som undrar varför jag är så "säker" på att överleva nästa runda så är jag inte det. Anledningen till vad jag skriver vad jag tycker vi skall göra i framtida rundor är för att jag är bybo som inte har några problem att förklara mina mål och framtidsdrömmar med det här spelet.

En ulv vill dock avvakta eftersom den försöker spela taktiskt; om vi tar vår nuvarande situation som exempel så kommer ulvarna behöva spela annorlunda nästa runda beroende på om Basse eller Sodiva röstas ut.

.113

Swashbuckler
Lukas;n250616 said:
Jag är ledsen för min frånvaro jag låg i huvudverk typ hela dagen och var upptagen med annat under kvällen.

I morgon ska jag se till att lägga bra med tid på spelet jag lovar
Helt ok, bra du säger till

.113

Swashbuckler
LJSLarsson;n250626 said:
Det känns verkligen som att du särbehandlar mig, Basse, för allt jag gör är alltid ulvigt.

I post 193 försvarar du dig mot Sodivra - som tycker att det är misstänksamt att du misstänker högprofilspelare - genom att säga att det är ulvigt att angripa spelare för att de är misstänksamma.

Men om det är Larsson som är misstänksam? Då är det självklart skumt. Kommer ni ihåg runda 1 där Basse hoppade på mig när jag svarade RasmusL om vilka jag misstänkte mest för tillfället?

(Han var dessutom på mig för att jag föreslog kandidater utan att rösta på dem, trots att jag hade Rasmus högst upp på min lista av misstänkta och la en röst på honom.)

Och nu i Basses senaste poster är han på mig för att jag låter så säker, som om att jag vet att jag skall leva i nästa runda:

Så jag låter säker alltså, för att jag inte skriver 'om gud vill' efter varje påstående?

Men kommer ni ihåg runda 2? Då var jag ulvig för att jag lät trevande och osäker i mina konversationer med Vicotnik:

(Tyvärr syns inte mina egna citat som Basse haft i posten; för att se vilka han citerar kan ni titta på Basses post 247 i runda 2).

Ni ser hur Basse alltid tar allt jag gör och bakåtkonstruerar det för att det skall vara ulvigt?

Och för folk som undrar varför jag är så "säker" på att överleva nästa runda så är jag inte det. Anledningen till vad jag skriver vad jag tycker vi skall göra i framtida rundor är för att jag är bybo som inte har några problem att förklara mina mål och framtidsdrömmar med det här spelet.

En ulv vill dock avvakta eftersom den försöker spela taktiskt; om vi tar vår nuvarande situation som exempel så kommer ulvarna behöva spela annorlunda nästa runda beroende på om Basse eller Sodiva röstas ut.
Så du tror det är två ulvar då? Eller att vi lyckas rösta ut en ulv?
För om en bybo åker och det är tre ulvar kommer vi som sagt förlora direkt

LJSLarsson

Hero
Basenanji;n250528 said:
Jag trodde att det var omöjligt att se så där bra ut på ett körkort! Nu vill jag lägga upp mitt ID bara för att ni ska få garva åt min förbrytarlook. ;)

---

I övrigt: exakt vad gör Jocke grön och Lukas röd?
Vaaaaa? Inget 'bara ulvar ser bra ut på körkort'? Är detta samma Basse jag har framför mig? ;-)

Lukas har jag tidigare förklarat varför jag anser röd:

* Han säger att han inte tänker berätta hur han röstar för att försvara för ulvarna, vilket jag tror är en strategi för att utan motivation kunna flytta sin ulvröst till där den passar bäst.
* I runda 2 - där dreven stod mellan gröna Mukwa och gröna Xyas - låter han bli med att avvakta med rösten eftersom han inte behöver rädda ulvkompisar (han lägger den tidigt på mig istället eftersom han inte har behov av sen taktikröstning).
* Han sätt att ge sig på Empiricus i början av rundan 3 kändes som han följde ett falskt bybomanus eftersom han påstod att han egentligen tyckte att Emp var grön när jag pressade fram hans åsikter i runda 2.

Jag anser inte Jocke grön, jag anser att han känns grönare än Lukas.

De spelare jag ser som gröna är Sodivra, 113 och Halo.

Sodivra anser jag grön för att jag håller med i hans analyser om dig. Kan det vara för att jag tycker att det är så skönt att någon försvarar mig mot Basse som varit på mig konstant? Ja - skönt är det - men när jag har funderat igenom allt en gång till ser jag ändå Sodivra som grön eftersom detta stämmer exakt överrens med hur han betedde sig i Varulvsdiscot när han hade hittat ulvarna och höll på att vinna spelet.

Igår var jag ledsen på 113 för att det kändes som att han spräckte byn, men nu tror jag att jag förstår det på ett annat sätt. Han bekvämspelar inte utan fortsätter att röra om i grytan och provocera för att få varulvar och bybor att träda fram i ljuset och bekänna färg. Han gjorde så i runda 1 och 2 när han såg att byn var för lugn och gjorde därför spontantdrev mot Jocke och har gjort så hela denna rundan.

Halo är också aktiv och petar åt alla håll och kanter. Inte med samma finess som 113, men 113 är ju också vår representant i varulvs-olympiaden.

Varför tycker jag detta är grönande? För ulvar vill att bybor skall slåss mot bybor och hitta tells på varandra (det är ju bara att se hur det gick för stackars Mukwa och Rasmus).

Och tänk om det är bara två ulvar? Vi röstar ut röd-Basse och då är det en ensam rädd ulv kvar. Om det till exempel är Vicotnik är det guld för honom att vi fortsätter bråka om Lukas och Jocke istället, och varenda sak han skriver är en risk för att försäga sig.

Kommer ni ihåg hur jag skrev att jag tycker Basse spammar? Nu har han verkligen gjort ett jättejobb och det känns att det kan gå hur som helst, men när han började såg läget kört ut för honom. Och om han ändå skulle lynchas kunde han väl hjälpa sin ulvkompis/sina ulvkompisar genom att skapa en dimmridå med wall of text som gör det svårt för oss att hitta de andra ulvarna?

Så ser alltså min gröna till röda lista ut just nu:

Sodivra - Grön
113 - Grön
Halo - Grön

Vicotnik/Jocke - Farligt lågflyglande grå

Lukas - Röd
Basse - Maos stora röda

Jocke

Man med skägg
Jag har inte kunnat sova alls i natt, så det är möjligt att jag är helt ur fas framåt eftermiddagen. Sitter just nu och går igenom vad de döda gröna har röstat på och varför.

Jocke

Man med skägg
Jag kommer inte att protestera om byn hänger Sordiva, Basse, Larsson eller Lukas den här rundan. Jag har ju sagt tidigare att jag hoppas på att basse är grön och sordiva röd, men det är supersvårt för mig att bestämma mig för vad jag faktiskt tror stämmer. Så just nu ligger min röst på Sordiva för att jag vill leva i den bästa av världar.