Drar en
Grön-
Röd lista ur röven nu när jag läst ikapp också.
Använder mig av startlistan.
Finns ju ingen som sticker ut som garanterat ulv för mig i nuläget. Har tre som jag håller som lite mer grön, men det är baserat på magkänsla.
Övriga som är markerade orange har jag en annan magkänsla för. Jag har min röst på Fjodde. Den är ju löst baserad på att jag har dålig magkänsla för just Fjoddes start på spelet. Första inlägget är viktigt i spel. Det är ännu svårare som ulv att komma in och göra ett bra intryck och se byboig ut. Fjodde signalerar till hela gänget att "HÄR ÄR JAG, KOLLA HUR JÄVLA BYBOIG JAG ÄR SOM PINGAR ALLA!" och sen kommer en dålig röst på Andersson.
Jag är bybo och har aldrig haft känslan av att jag behöver pinga alla i spel för att få hjälp av övriga bybor att nacka ulvar. Det ligger ju i alla bybors natur att nacka ulvar och vinna spelet. Det vet vi alla om och ingen behöver pinga om nått uppenbart.
Kan låta rösten ligga kvar baserat på magkänsla så länge.
Däremot så ser jag gärna minst 2 drev mot ulvkandidater ställda mot varandra. Läge rätt snart att enas som bybor och sätta press där vi får mest utdelning. Där har vi nått att utläsa.
Deltagare:
- Anthrox: Het och oblyg. Beefar lite i upptakten och går all-in på Basse. Finns mycket material att jobba med här i framtiden och jag får ingen rak känsla av att det är läge att hänga @Anthrox för det redan nu. Har en del luftiga angrepp mot Farbror Konkel. Exempelvis att jag sprider badwill och skriver oförklariga saker. Hakar på och drevar mot K.K också. Mest på luft och sådant som inte riktigt håller ihop.
- Basenanji: Älskar ju Basse. Draget med ulvrationalitet är kul och Bassigt. Skapar både snack och är en salig blandning av snömos och härligheter. Är mer på Basses sida än Anthrox sida i spelstarten där det som sagt var kan finnas lite att jobba med senare. Finns några som drar i trådarna om upplagd ulv-ulv beef och andra scenarion där och det gillar jag. Det är inte värt att hänga @Basenanji i R1.
- Sidd: Röstar K.K på väldigt vaga indicier. Brus och ombudsspelande är ju motiviteringen. Har också poster som "försvarar" K.K vilket är ett tydligt statement att @Sidd egentligen inte vill hänga K.K utan mest röstar där för att det är "lätt" i stunden.
- Impetigo: Får en bra känsla här. Sprider bra inlägg ikring sig och är skarp. Klarar av den lilla heat som hen drar på sig. @Impetigo kan vid något tillfälle ha strukit mig medhårs och det färgar så klart av sig och jag läser hen mer fördelaktigt.
- Waterhouse: Vimes bror vilket gör mig lite orolig men det skall ju inte påverka mitt spelande. Jag kan ju inte noja över det lixom. Är solid i upptakten då jag själv är mer aktiv. Börjar nysta i nymoderna saker som att en skall spela utan online-status och sånt. Har inte läst @Waterhouse som ulf så här lågt.
- BioBunkerVII: Kan rösta noll-inläggsspelare. Det gillar jag inte riktigt. Dock så läser jag Biobonkarn som vass och skarp. Inget lall där inte @BiobunkerVII
- RasmusL: Honingsfällor. Det är slickt och rakt upp i min allé. Har inte läst RasmusL ulvigt så här långt. Har troligen rätt lite beröringspunkter där också så mitt fokus har ramlat bort lite från @RasmusL
- Octagonal: Skall läsa @Octagonal lite mera. Har minnen av några fina inlägg där hen är skarp och vass. Där det pekas mot sådant som är ulvigt. Exempelvis mot Impetiog. Däremot har jag ju en fin känsla för Impetigo så det gör mig lite mer skeptisk mot Octa, men det finns lite att läsa på som sagt var.
- Andersson: Hänger mest på andra och sticker inte ut allt för mycket. Ger mig ingenting. Typ noll på @Andersson kontot. Intetsägande kort och gott.
- Fjodorsenuba: Använder sig av att pinga alla vilket jag tycker är en signal på att han vill visa att --> kolla här! Jag är aktiv och med i spelet. Jag är inte alls en lågflygande ulv som försöker slinka undan i R1. Röstar också helt omotiverat på Andersson, vid entré i spel fanns det ju en hel del snubbar och snubbinnor som var i spel där det förmodligen fanns mer att dra i än en helt omotiverad röst. Svagt av @fjodorsenuba
- Skarpskytten: Skapar listor. Är vass. Utstrålar gröna vibbar. Stryker mig medhårs och visar kärlek. Äh, gillar @Skarpskytten så här långt.
- Empiricus: What!? Är @Empiricus med i spel. Vad roligt!
- Konrad Konvalj: Skriver mest blaj.
- Brynolf: Episk. Klarar av ett drev med inaktivitet. Dyker upp och spelar okay. Kan inte läsa @Brynolf som ulv just nu och inte läge att nacka Brynte i R1.
- LegoIvar: Yngst på plan enligt egen utsago. Vet inte hur hen sitter på den infon eller hur det skall vara relevant? Har inte fokat så mycket på Legoivar. Har för mig jag läst ett rätt bra inlägg som känns grönande och la efter det ingen mer fokus på @LegoIvar just för stunden.
- Hägerstrand: Kör på rösta lätt och rösta K.K. Motivering är via ombud och baserat på blaj. Väldigt tunt @Hägerstrand
- HerrK: Inga intryck alls av @HerrK