Jag kan såklart tänka fel när det gäller riskerna med att massouta. Jag tror inte jag tänker fel däromkring dock.
Det finns 12 spelare totalt, varav 1 MU och upp till 3 till ulvar.
Det finns totalt 17 rätter på menyn, och MU kan välja som minst 3 stycken och som mest 6 stycken baserat på poäng och poängkostnad.
MU vet vilka val som gjorts, och kan fördela ut kunskapen om valen på specifika roller (MU+ulvarna själva, Siaren, Väktaren, Ev Miller, Ev Oväktningsbar bybo).
Det gör ju såklart att MU exempelvis kan välja att köpa bort siare och claima siare. Den förmågan kostar 5p och då kan MU bara välja två saker till, totalt 14 rätter finns kvar på menyn att placera ut på 12 spelare och viss info kommer försvinna. Resultat, MU kan claima siare outmanat, Väljer MU att själv sitta på info om att ex galen siare inte är valt och låta info om att naiv och paranoid siare försvinna utan att placeras på någon så är siarrollen safe att claima för ingen kan säga att den inte finns iom att ingen har info om ev siarval.
MU kan också välja andra köp och informationskombinationer och välja vilken info som sitter i byn och vilken som inte finns tillgänglig för oss. Så även om vi massoutar får vi bara en informationskompott som MU valt åt oss.