Jag repeterar, konsekvensen av att säga att SKINGRA tar bort PERMANENS är
så dålig för PERMANENS att besvärjelsen inte skulle användas längre om det var så det fungerade!
Sedan är det klart att jag inte förväntar mig att Tomas djupdyker och ändrar regeltolkningar i en forumtråd hux flux (Även om det låter som jag pushar för det hårt, blev lite för varm i kläderna!) Just i det här fallet kan det behövas lite mer tid. Men att behöva vänta på en (ännu oannonserad) Magi expansion i många, många månader för att få ett svar på hur just detta egentligen är tänkt att fungera är lite väl långsamt, då det redan historiskt finns lösningar på detta i DoD.
Precis som Fenhorn säger så visste Expert Magi om problematiken i detta och medvetet skapade SKINGRINGSRITUAL för att hantera föremål med magi.
Den
uttryckligen säger att SKINGRA inte kan påverka föremål just för att undvika situationen att SKINGRA skulle kunna förstöra alla magiska föremål.
SKINGRA regeltolkningen har ju en stor meta konsekvens för hur magiska saker i världen fungerar där jag tror de flesta SL vill ha en fungerande intern "magisk" spellogik.
Det leder ju till detta. Finns det (outtalat) två grupper av magiska föremål?
1. Magiska föremål i äventyr som inte har en beskrivning av SIGILL, PERMANENS, LADDNING etc. Dessa kan då inte SKINGRAS?
2 Magiska föremål, vapen, rustingar, ringar, fällor, dörrar etc som är gjorda "by the book" med SIGILL, PERMANENS, LADDNING och som närsomhelst kan förstöras med en SKINGRA?
Man kan inte ha en värld där man måste ha magiker vakna dygnet runt för att skydda alla magiska föremål med sin ANTIMAGI. Det faller på sin egen orimlighet.
Peace!