Har lite problem med inspiration till kampanjen jag arbetar med just nu, så jag tänkte fråga om lite idéer till magiska föremål. Nu vill jag inte ha förslag på "Långsvärd som kan kasta eldklot" (om inte idén verkar intressant ur andra aspekter) utan lite mer raffinerade saker.
Världen är ganska mycket standard-fantasy, med människor, alver (skogsalver och några som liknar "high elves" i WHFB) och svartblod (mer tolkien än DoD).
Historia väger tungt i kampanjen, så historiska anknytningar är en bonus. Kan bli klurigt om man inte vet om historien, men allmäna saker brukar gå att modifiera så att det passar in ("Användes av Kung Rodrall i kriget mot svartbloden" tex)
Tack på förhand!
Mattias, som inte kan komma på något alls idag
Världen är ganska mycket standard-fantasy, med människor, alver (skogsalver och några som liknar "high elves" i WHFB) och svartblod (mer tolkien än DoD).
Historia väger tungt i kampanjen, så historiska anknytningar är en bonus. Kan bli klurigt om man inte vet om historien, men allmäna saker brukar gå att modifiera så att det passar in ("Användes av Kung Rodrall i kriget mot svartbloden" tex)
Tack på förhand!
Mattias, som inte kan komma på något alls idag