Re: Webbläsare... [OT]
"Jo, äldre datorer som inte orkar dra en modern browser (som ofta kräver ett modernt OS) klarar inte CSS. Använder man DOS, 16-bit Windows eller Win95 så är detta ett problem. Och ja, det finns de som gör det. Jag har själv ett dussintal sådana maskiner."
Allt jag hittar säger att Netscape 4.x har stöd för CSS1 och att den finns till Windows 3.1...
"Nope, man får inte posta sådana länkar här."
Hurra... Ytterliggare en Opera-användare som inte förstår ordet gratis... Bara för att du kan få tag på en piratversion så gör det väl inte programet gratis? Eller har jag missat nått om hur allt fungerar? Firefox är reklamfritt, gratis och lagligt vilket du aldrig kan få Opera till i dagsläget.
"Men tabbar kan väl inte lägga fönstren bredvid varandra eller på olika skärmar?"
Vill du ha en sida på en annan skärm är det ju bara att öppna ett nytt fönster så det är inte så svårt. Vad jag vet så går det inte att få dem bredvid varandra i samma fönster (något som jag har absolut noll intresse i själv).
Det jag finner mest intressant är att du vill ha dina sidor bredvid varandra inom samma fönster eftersom det behövs en rätt hög upplösning för att det ska bli användbart. Varför är det så intressant? Jo därför att du också argumenterar "med hjälp av" gamla datorer, som i min erfarenhet alltid har små skärmar (läs 14"-15"). Eller du kanske sitter på en 486:a med en 21" skärm? (Vad vet jag?)