Re: Dimfrosts förtroende för Marco
Menar du på fullaste allvar att vi skulle jämställa detta med ett skämt publicerat på första april?
Ja. Jag lever då inte under några helsjuka lagar som säger att man enbart får skämta under en enda dag på året. Så länge man inte har något ont uppsåt så ser jag liksom inte vad som skulle vara så problematiskt med något som är skrivet med tungan i mungipan.
Den använder inte foruments officiella kanal för nyhetsrapportering, vilket är en av mina huvudsakliga poänger
Jag håller personligen med om att detta gör Dimfrosts tilltag
tanklöst, men att gå så långt som att när man överträder denna tröskel så blir det ett fall av bedrägeri för att locka besökare till ens egen sajt, osv, det är en hejdlös överdrift.
Framförallt så har du inte RÄTT, och du kan inte påstå att du har rätt i sak utan att göra dig själv till åtlöje. Vad du gör är bara att berätta om dina personliga förväntningar och önskningar på nyhetsfunktionen. Du är ju ingen auktoritet på området, utan det är(var) Snigel som bestämde, och han postade nyheten. Du har alltså fel -
det är fakta! - om att Dimfrosts post skulle ha varit det regelbrott som du gör gällande.
Däremot är du och jag överrens om att det
borde fungera annorlunda. Men det är en
helt annan sak.
Här hade det således varit bättre med en saklig diskussion om Nyhetsfunktionen som sådan; att exempelvis säga "tja, okej, vi har inte tillräckligt klara regler för vad som gäller för nyhetsfunktionen i nuläget, men snälla - använd den inte på det här sättet i framtiden. Snigel borde ha sagt ifrån när Dimfrost skickade in nyheten. Kan vi inte i fortsättningen göra så att Nyhetsfunktionen blir helig på så vis att ni ser till att vi alltid kan ta vad som skrivs där på största allvar. Inga rykten, inga skämt, inga spekulationer. Bara officiella nyheter, tack."
Jag trodde dupera betydde lura snarare än ljuga
Ah, man kan alltså luras med sanningen? Intressant uppgift. Då har
jag lärt mig någonting.
det verkar vara det som hela den här diskussionen bottnar i i dina ögon, har Marco använt för hårda ord eller ej
Nej, jag pratar (precis som jag har klargjort tidigare) inte om
hårda ord, utan om
falska anklagelser.
Dimfrosts "skuld" är uppenbar; Han har använt en funktion på forumet för att marknadsföra sin blogg under falska förespeglingar
Det här är så fel det bara kan bli.
1. Även vanliga inlägg är en "funktion på forumet". Den åtskillnad du gör mellan inlägg och på nyhetsfunktionen är
visserligen en som jag personligen delar, men vi har inte "rätt" i vår åsikt. Det är(var) ju Snigel som bestämmer över nyhetsfunktionen. Du och jag kan meddela redaktörerna om vad vi vi önskar och förväntar oss av nyhetsfunktionen, men vi kan inte påstå att vi skulle vara högre auktoriteter än Snigel kring administrerandet av denna. Så du har objektivt och tveklöst fel i dina anklagelser, vilket gör
dig till en person som far med osanningar.
2. Marknadsföring? Give me a break. Vad skulle vinstintresset vara? Han tjänar inga pengar på eventuell reklam på sidan, och han säljer ingen produkt. Vid tidpunkten hade han inte ens något intresse av att skapa en buzz kring sin egen person, då Terone var långt ifrån färdigt. Det här argumentet är både långsökt och saknar förankring i verkligheten.
Och en moderatorkollega har avsatts med hänvisningar till dennes beteende i den tråden, där det enda han gjorde var att starkt visa sitt missnöje över detta missbruk.
Tvärtom mot vad du påstår så har Dimfrost klart och tydligt meddelat att anledningen inte bara handlade om detta missnöje (märk väl att Marco inte var ensam om att meddela ett missnöje. Även Dante och Marcus Seter gjorde detsamma). Det är klart att Dimfrost mycket väl kan ljuga kring detta, men varför skulle vi plötsligt misstro honom och inte dig? Om det var Marcos och Dimfrosts åsikter som stod mot varandra vore det en sak, men när man å ena sidan har en av parterna som faktiskt varit delaktiga i målet, och på den andra sidan har en random jeppe som inte vet vad han pratar om, då är det knappast så att den andra parten skulle ha högre auktoritet i frågan.
Liksom, hejda dig, Judge Dredd. Du är INTE lagen.
en rutinerad moderator (och kanske mer än en) avsatts för att en ny redaktör önskar fylla på med sina polare.
Härmed myntar jag
Risings regel: "En diskussion på Rollspel.nu-forumet, vilken som helst, som pågår tillräckligt länge, kommer förr eller senare att resultera i en konspirationsteori mot Linköpingsmaffian".
(jag behöver givetvis inte anmärka på hur dåligt din egenknåpade teori överrensstämmer med verkligheten. Andra moderatorer som reagerade negativt mot Dimfrosts post var exempelvis Dante och Magnus Seter, men de gjorde det sakligt och utan att ta till falska anklagelser. Ingen av dem kommer från Linköping. Men jag är säker på att du hittar något samband mellan dem och Linköping om vi bara låter dig hållas.)