Nekromanti Mech i neotech

Duddmannen

Hero
På sätt och vis...

Om jag inte minns helt fel så fanns det så kallade Landmates i Neotech 1. Dessa skulle väl snarast liknas vid den där trucken med ben som Ripley använder i Aliens, typ. Det fanns väl planer på att utrusta dessa med diverse tunga vapen också för ett rent militärt bruk. Jag har dock inte sett så mycket av dessa i N2, men det kanske beror på att jag inte har alla böcker.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Det finns inga regler för dom, men det finns en färdighet som heter köra: Stridsrustning eller något i den stilen.

Våran spelgrupp kallade dom alltid för "Servorustningar" där klassifikationen uppkom av den kanske lite uppenbara anledningen att "Om en stridsrustning är så stor att den behöver extra servos för att kunna röra sig fritt i. Då är det en servorustning (döh! :gremsmile: )".

för oss så kom servorustningar alltifrån människostorlek och upp till ett par duktiga meter (typ 4-5 meter).

/Naug

Magnus L

Hero
Re: På sätt och vis...

Även rätt effektivt till mer fredliga grejer i stil med lagerarbete och annat.

Det är väl där dom är effektivast enligt min mening...på slagfältet 2059 så känns en landmate eller mech alldeles för orörlig och klumpig. Särskilt om kriget är på väg mot att mer och mer bedrivas av elitförband med infiltartion och sabotage som huvuduppgifter..

G

Guest

Guest
Det finns en Landmate i äventyret Avalanche.... En exentrisk superskurk har en i garaget i ett slott högt uppe bland nordnorska fjället....

Tycker inte att meckar eller vad folk kallar dom för passar i n2´s miljö... Men det är jag det...

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te

Tjenare,

jag tänkte mig mer lite förortskrig och i city, där kan det va javligt gött med en mech med fetting armour...

Sen kan det va rätt bra och stoppa upplopp med. (vem backar inte när en 4 metars rustning kommer vandrandes mot en med ett raketgevär på axeln)

Magnus L

Hero
Re: På sätt och vis...(Avalanche SPOILER)

jo..

men trupperna i stan har väl tillgång till samma vapen som dom i skogen, samma förband. Jag ser liksom framför mig hur den klumpigt och långsamt rör sig omkring och drar genast på sig all eld.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Landmaten i Avalanche kommer i obalans efter en salva med en akan, den vacklar bakåt. Vad skulle då ett pansarkott, andra typer av granater, en pv-robot kunna uträtta mot en långsam och klumpig "truck". </font></td></tr></table>

Fast..det där med upplopp lät riktigt mysigt :gremgrin:

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: På sätt och vis...(Avalanche SPOILER)

Håller med SteffeB... En mech skulle passa för tyngre insatser. Jag har för mig att RP blev inblandade med stridande förband under ett Nya Mutant äventyr under namnet Drakens Land. Jag fick en mycket bra effekt och ett mycket bra äventyr av saken men jag håller med att NeoTech kanske inte är helt rätt miljö för rejäla stridsrustningar...

Bastardo

Swordsman
Re: Grym bild ! (men utelämnad)

Tyvärr skulle man nog också känna sig grymt utelämnad i en sån där, särskilt ifall man visste att fienden kunde ligga gömd med ett portabelt raketgevär eller en pansarvärnsrobot och vänta på en...

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te

ja precis, man sitter aldeles för osyddad för att det skulle va effektivt. Och detta säger jag pga av vapnen vilka gör att den verkar va till för att kriga. Sätter man ett par cm pansarplåt runt hela så funkar det. Men bilden är fortsfarande lika tuff.

Magnus L

Hero

Jag håller också med Steffe, den passar bra till att skingra upplopp och annat drägg som får för sig att demonstrera :gremlaugh:

Den är cool som fan, man blir ju nästan kåt när man läser siffrorna i Avalanche, och den har grymma vapen:
Jag kan mycket väl tänka mig att det är kul med en sån i ett äventyr, den passar bra i Avalanche bland annat.

Men i militära förband och operationer passar den INTE. För långsam och klumpig.

Magnus L

Hero

Sätter man ett par cm pansarplåt runt hela så funkar det.

Stridsvagn 122 har 50 cm pansar på vissa ställen, det är inga problem att skjuta igenom med rätt prylar.

Bastardo

Swordsman

Stridsvagn 122 har 50 cm pansar på vissa ställen, det är inga problem att skjuta igenom med rätt prylar.

Hehe, den har till och med nästan motsvarande 1-2 meter pansarplåt på vissa ställen men är precis som du säger fortfarande sårbar mot de "rätta prylarna".. Allting är relativt :zeppelinare:

Magnus L

Hero

Jajjamen...men då blir det inte lika dyrt :gremwink:

Och chansen att jag träffas är mindre eftersom jag lätt kan slänga mig i skydd eftersom mina ben inte drivs med hydraulik som är trög och klumpig.