Nekromanti Mech i neotech

Magnus L

Hero
Re: På sätt och vis...(Avalanche Spoiler)

Ja det tycker jag verkligen du ska göra, delvis för att landmaten är med men det finns mycket annat kul i Avalanche med.

Känslan i det är enorm tycker jag och det har en grym story, dessutom tas man över halva jordklotet från svettiga djungler till iskalla Svalbard.

Skaffa det omedelbums!

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Re: Grym bild ! (men utelämnad)

det har du rätt i, mycket smidigare och billigare.

Beror på lite vad man ska ha det till, en helt vanlig snubbe som tycker han e klen och vill vara lite tuff så är det helbra med en öppen, även då om man vill va smidig.
Sen blir en med pansar javligt tung, så tung att det kanske alltid inte funkar, och en starkare motor behövs då troligen.
En öppen med en snubbe helt kevlarklädd kan va riktigt bra, smidighet men kan även ta en kula eller två, i alla fall från dom valigare vapnen.

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Offensiv

Både Offensiv och Ultra är enligt min åsikt mycket bra moduler. Speciellt om man är vapenkåt så är Offensiv fullständigt oumbärlig

G

Guest

Guest
Re: Offensiv - Eldkastare?

Det finns det... Det finns även regler för vattenpistoler, softair guns, paintballvapen och en massa annat spännande... Som Kärnvapenhandgranat...

MVH
Lexx

G

Guest

Guest
Re: Offensiv - Eldkastare?

Ehhh... Det va menat som ironi... Offensiv är inget att ha, tro mig... Men du kanske tycker annat... Lägg ner pengar på ett bra/bättre rollspel som Judge Dredd eller liknande :)

Seriöst... Det finns nog andra moduler till neotech eller neotech 2 som är värda dina stålar... Vänta på Hardware 2...

Aeon

Warrior
Re: Grym bild ! (men utelämnad)

Stridsvagn 122 har drygt en meter pansar i fronten men kan ta sin egen kailber (120mm) framifrån på en kilometer eller så.

Ganska imponerande.

Martin

Aeon

Warrior
Mech på riktigt

Om inte jag har fel så kommer man nog aldrig få se någon Mech som militär utrustning.

Det finns motivation för att göra stridsvagnar med ben eftersom dom skulle kunna komma fram bättre, och är mindre sårbar på det sättet att så länge den har något ben kvar så kan den fortfarande ta sig fram.

En Mech med två ben är däremot osannolikt, särskilt om den skall gå upprätt med balans, detta innebär att den skulle falla omkull om man sprängde bort ena benet, sedan skulle den ha för hög profil då nutidens stridsvagnar iof är höga men kommande koncept kommer inte ha personal i tornet och därför får stridsvagnar lika låg profil som ryska stridsvagnar.

Tunga vapen är nog också svårt att kombinera med ett fordon som går upprätt, då det nu krävs en bandvagn på 25 ton (Strf 90) för att mobilisera en 40mm luftvärnskanon i närstrid.

Mech är något som man kanske får se som framtridens truck eller något. Men om man räknar spindel konceptet som Mech så kommer man nog få se mech stridsvagnar med 6 ben eller liknande.

Man skulle iof kunna tänka sig en tung aktiv stridsrustning (landmate), det skulle ju vara en liten mech.

Martin

Bastardo

Swordsman

Jag tycker att Offensiv tjänar sitt syfte väldigt bra, varken mer eller mindre. Det är en tjock modul fylld till bredden med olika handeldvapen, allt från handgranater och pistoler till gevär, kulsprutor osv. Dock finns inga tyngre militära vapenslag med vilket jag personligen tyckte var lite synd, fast det var heller inte riktigt Offensivs syfte om jag förstår det rätt.

Offensiv har också genomgångar av olika stridstekniker och dylikt, fler skyddskläder, västar osv. Detaljerade regler för sprängteknik och sprängämnen. Splittergranatsregler och annat.

Vad som måste sägas är dock att modulen inte är något kampanjtillägg i form av inspiration osv. Detta kunde man gott ha gjort bättre. Men är man bara ute efter vapen och mera vapen, är det en utomordentlig skapelse enligt min mening.

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te

låter bra, får nog bli den.
saknade lite grejer på skydd i n2, typ kevlar boots efter att min första char i n2 fick sin fot bokstavligen bortblåst av en 9mm hydroshock, visserligen hadde det inte hjälpt så mycket med kevlar.
Sen är det alltid bra med lite mer regler, både srängteknik och eldkastare har jag saknat.
Har äventyrstorka just nu, så om det är nån där ute som vet nån modul, som innehåller,kampanjtillägg i form av inspiration osv. så skulle det va trevligt att veta.
Gillar förövrigt N2's officiella äventyr, dom är mer än bara äventyr, innehåller ofta extra info, typ om berlin i "Showdown: Berlin", vilket jag äger och sen tex mech i "Avalance", som jag försövrigt troligen köper imorrn.

Magnus L

Hero
Mera äventyr..

Om du ändå håller på så är både Operation Mangala och Metusalems Offer bra äventyr, särskilt det första.

Dessutom kan du prova mitt äventyr Kidnappningen som finns på bank.sverok.se

Bastardo

Swordsman
Re: Mera äventyr..

Modulen Nippon till Neotech n1 tycker jag är rätt hyfsad. Annars vet jag inte riktigt, har tyvärr inte Ultra så jag har ingen aning om den är bra eller dålig ur en inspirationsaspekt.

Minimoni

Homelander
Sjalvklart

Sjalvklart skulle det passa med mechs i NeoTech. Jag har sjalv kort med ett par mindre modeller nagra ganger i mina aventyr.

Men jag blir allt mer sugen pa att anvanda mig av storre varianter. Och har i Japan sa finns det inte direkt brist pa inspiration. Har sett en del riktigt haftiga varianter.

Tzimisce som inta kan anvanda alla svenska bokstaver.