.113
Swashbuckler
Passives är bästa lösningen för nästan alla situationer, man kan ju oxå ha med någon sorts... Just i dnd 5 får ju alla samma, men i andra system kan man ju få olika mycket bonus beroende just på hur mycket de tillför.2097;n327394 said:För jag älskar älvor!!!
Urbra hittat! Ja det var en lite otestad idé, håller helt med om buggen!
Riktigt klurigt matteproblem.
Vi vill att det ska vara ett slag, snarare än att en stor grupp gör det dölätt pga varsitt slag, mot DCn. [Översätt till andra regelverk såsom det passar.] (Om vi kör ett spel där det OK att infodumps försök ibland blir nitlotter, det gäller ju definitivt inte alla spel.)
Vi vill att det ska vara gruppens bästa mod som slår mot DCn. (Eller den som först kom på att fråga?)
Vi vill att Gandalf +6 lore ska vara den som kom på det snarare än mot Gunnar -1 lore fyra gånger av fem. Men en gång av fem så är det Gunnar som har typ snappat upp att mellon på arabiska heter shamam eller vad det kan vara.
Alltså detta är mest teoretiskt. Vår grupp är vid det här laget ganska van vid att det är en person som får testa per check, idén med att göra en “roll-off” innan var bara en idé och du hittade ju buggen i den ganska snabbt!
Skamligt för mig men du har ju helt rätt!
Vår lösning med Passives är ganska bra; då kan alla plugghästarna i gruppen veta det. “Ni tre känner till att detta svärd är BLACKRAZOR!”
En svår kunskap ska kanske inte påverkas av någon med 1,ungefär som älvan inte riktigt kan hjälpa till, medan någon med 3 ger liten bonus och någon med 5 mer bonus.
Man kan också tänka i banor som typ mouse guard om jag minns rätt att man måste motivera hjälpen liksom att ok jag är inte så stark men jag är ju smart så med en hävstång kan vi ju öka på kraften ordentligt. Yes box extra bonus.
Tror det var ungefär så det fungerade i mouse guard, jamen vi bygger en båt, jag har leaf lore jag vet bästa lövet för att använda som segel. Typ så. Länge sen.
PS jag har en älva tatuerad längs halva vaden älvor är bra
??