Rickard
Urverk speldesign
Funderade kring några saker som skulle kunna hända när någon misslyckas med ett anfallsslag i strid.
Anfallaren hinner inte fram för att attackera.
Vapnet måste bli omladdat.
Motståndarna synar varandra.
Anfallaren gör en cool pose och väntar på att den andre ska anfalla.
Den andre hinner undan.
Anfallet tar i rustningen.
Anfallaren snubblar till.
Anfallaren fastnar i något
Anfallaren håller på att tappa taget om vapnet.
etc.
Mycket av det här brukar normalt täckas av andra regler. Den första punkten av förflyttningsregler, den andra av att hålla reda på ammunition, den tredje via att ha staring contest-regler etc. Mycket av det här tycker jag är onödigt, till och med även om det skulle passa spelets tema.
/Han som låter andra fundera på vad lyckade slag i strid borde kunna innebära för att likvidera regler i stil med grappling
Anfallaren hinner inte fram för att attackera.
Vapnet måste bli omladdat.
Motståndarna synar varandra.
Anfallaren gör en cool pose och väntar på att den andre ska anfalla.
Den andre hinner undan.
Anfallet tar i rustningen.
Anfallaren snubblar till.
Anfallaren fastnar i något
Anfallaren håller på att tappa taget om vapnet.
etc.
Mycket av det här brukar normalt täckas av andra regler. Den första punkten av förflyttningsregler, den andra av att hålla reda på ammunition, den tredje via att ha staring contest-regler etc. Mycket av det här tycker jag är onödigt, till och med även om det skulle passa spelets tema.
/Han som låter andra fundera på vad lyckade slag i strid borde kunna innebära för att likvidera regler i stil med grappling