Nekromanti Mord-a-palozza

Konrad Konvalj

Myrmidon
God45 said:
Tydligen är jag en sjuk, sjuk jävel :gremlaugh:
Du är en helt vanlig rollspelare.

Jobba på!

Battle royale kan vara en inspirationskälla att sno skönt stuff ifrån för den delen.

Laowai

Hero
God45 said:
Champion: Spelarna samarbetar för att försöka döda en mäktig varelse eller maskin innan den dödar dem. Exempel på Champions att tävla mot är en genmodifierad cyborg t-rex på en djungel planet, ett armerat stridståg på en industriel öde planet eller en attack hellikopter i öknen.
Plus:
God45 said:
Kanin jakt: En person är kaninen, om han överlever 10 timmar vinner han och är en fri man. De andra är rävar. Om kaninen överlever i 10 timmar exploderar halsbanden de har fastspända på sig och de dör. Varje timme skickas kaninens position och status ut till alla rävarna. Rävarnas position skickas dock inte till kaninen. Det är alla mot en och det är kanin säsong!
equals:

King of the hill!

En spelare utrustas med tunga vapen, rustning, ammo och allt hen kan tänkas vilja ha. Hens uppdrag är att döda alla de andra. De andra skall överleva henom.

Om någon av de andra lyckas sänka "Kungen" pausas spelet och den som dödade kungen får fem minuter på sig att ta så mycket av den förra kungens utrustning han/hon kan innan spelet fortsätter.

Sista personen som lever vinner spelet.

Edit: Pronomen

God45

#PrayersForBahakan
Badass Laowai! :gremsmile: Det är nu ett av spellägena! :gremsmile:

Radioaktiv

Hero
:gremshocked:

Men detta är ju hur awesome som helst! Ond bråd död och enkla regelsystem är något av det bästa jag vet här i världen!

När jag inte sitter med kilovis tentaplugg skall jag se om jag kan bidra med något mer än beröm också...

Kan du inte ta och spelleda detta på Repetikon?

RasmusL

Champion
Nu kanske jag är en pooper, men skulle det här inte göra sig ganska bra som ett brädspel?

God45

#PrayersForBahakan
Radioaktiv said:
:gremshocked:

Men detta är ju hur awesome som helst! Ond bråd död och enkla regelsystem är något av det bästa jag vet här i världen!

När jag inte sitter med kilovis tentaplugg skall jag se om jag kan bidra med något mer än beröm också...

Kan du inte ta och spelleda detta på Repetikon?
Tackat :gremsmile:

Jag bor tyvärr i Lund och har inte möjlighet att åka upp till Stockholm för Repetikon :gremfrown: Jag funderar dock på att kanske testa och köra en skype one-shot om någon vecka när min sista uppgift för terminen är avslutad om jag får ihop spelare till det.

Och jag ser fram emot vad du har för ideer. Allt som är bra stjäls omedelbart av mig och åker in i huvudreglerna :gremsmile:

Laowai

Hero
God45 said:
Jag funderar dock på att kanske testa och köra en skype one-shot om någon vecka när min sista uppgift för terminen är avslutad om jag får ihop spelare till det.
PAX! Jag paxar SÅ en plats!

RasmusL

Champion
Radioaktiv said:
Jag tycker att det går att jämföra med Kranks Null State.

Kort med regler, få värden, mycket lösa problem/döda. Awesome :gremsmile:
Absolut. Jag känner dock att PVP-elementet och eventuell assymetrisk informationsfördelning som bör följa av bakhåll etc kan bli problematiskt i rollspelsform?

God45

#PrayersForBahakan
Elmrig said:
Nu kanske jag är en pooper, men skulle det här inte göra sig ganska bra som ett brädspel?
Jag tror att det hade varit coolt men jag är dålig på att balansera spelplaner och sådant :gremsmile: Du får gärna göra det :gremsmile:

Tomatalven

Hero
Vore det inte kul med multiclassing i det här också? Att varje gång du vinner ett spel får du välja en specialförmåga från vilken klass som helst. Och då behöver inte gränsen vara tre st för karaktären utan när du har alla förmågor i en klass får du helt enkelt välja en förmåga från en annan när du vinner. Spelaren måste dock ha en anledning till varför karaktären får en ny klass, t.ex oskyldig till rymdmonster: hen fick ett konstigt virus. Jag tror multiclassing skulle öka konkurrensen kring spelbordet också, vem vill inte vara ett Oskyldigt, men Psykopatiskt Cyborg-Telepatmunksrymdmonster med Läkarutbildning och Jetpak? Man kan ju också låta karaktärerna börja med fler än en förmågor om karaktären har högre gräns än själva klassen.

God45

#PrayersForBahakan
Tomatalven said:
Vore det inte kul med multiclassing i det här också? Att varje gång du vinner ett spel får du välja en specialförmåga från vilken klass som helst. Och då behöver inte gränsen vara tre st för karaktären utan när du har alla förmågor i en klass får du helt enkelt välja en förmåga från en annan när du vinner. Spelaren måste dock ha en anledning till varför karaktären får en ny klass, t.ex oskyldig till rymdmonster: hen fick ett konstigt virus. Jag tror multiclassing skulle öka konkurrensen kring spelbordet också, vem vill inte vara ett Oskyldigt, men Psykopatiskt Cyborg-Telepatmunksrymdmonster med Läkarutbildning och Jetpak? Man kan ju också låta karaktärerna börja med fler än en förmågor om karaktären har högre gräns än själva klassen.
Min tanke med klass uppdelningen är att det skall krävas max 30 sekunder att göra en karaktär på. Så om jag håller det till bara 3 förmågor att välja mellan så går det fortare för folk att läsa alla alternativen :gremsmile: Kan man välja alla krafter tar det lite längre tid att skapa en karaktär. Men har alla läst igenom klasserna är det inget fel med att tillåta multi-classing.

Tomatalven

Hero
Det tar väl i vilket fall 30 sek om man börjar med bara en klass. Man kan kanske också göra så att man måste "köra klart en klass för att få börja med fler.

God45

#PrayersForBahakan
Tomatalven said:
Det tar väl i vilket fall 30 sek om man börjar med bara en klass. Man kan kanske också göra så att man måste "köra klart en klass för att få börja med fler.
Man kan göra så men jag tror att levlandet upp tar för långt tid om man kan välja alla krafterna. Sedan vet jag inte om det inte är bättre att en karaktär vinner spelet om han överlever 3 matcher. Det är löjligt osanolikt att någon lyckas ändå :gremwink: Och det kan bli plottrigt med mer än 3 förmågor :gremwink: :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
Formbytare

Du kanske har fått ditt medvetande flyttat till en replikant kropp baserad på nano-machiner eller så är du innfekterad av ett virus som har gjort din fysiska form instabill. Du är en hur som helst inte bunden av en statisk kropp längre och efter du är klar med dem kommer dina fiender inte vara bundna till sina kroppar överhuvud taget.

Mystik: Du kan forma om ditt utseende så att du ser ut som någon annan.

T-1000: Du kan forma om din kropp till att innehålla vilka verktyg eller vapen du kan tänka dig. Klor, grävskopor, nycklar, tentakler, enorma svärd eller maskingevär.

Mercer: Du kan absorvera biomassan från en fallen fiende och använda den till att läka en skada du ådragit dig. Detta lämnar heller inga spår av kroppen.

God45

#PrayersForBahakan
Rockstar

Du är en musiker på en militär nivå. När du spelar spränger du organ, när du sjunger exploderar glas och metal runt dig. Varför bära ett gevär när du har en sonisk borr gjord för att skära genom berg i form av en gitarr? Varför kan du göra det här? Vem fan bryr sig?! Kanske byggde du in högtalare i ryggraden eller kanske blev du given krafter av alien halvguden av rock? Du var hög när du gjorde det efter att ha snortat Ozzys askor så hur som helst minns du inte.

Stranglehold: Din musik förvandlar allt syre runt dig till ljudvågor. Om du lyckas spela för 2 rundor utan att dö eller bli avbryten (genom att få dina händer kapade eller något, att bara bli träffad stör dig inte tillräckligt) så dör alla individer innom en 50 meters radie från dig av kvävning.

Fire of Unknown Origin: Du kan skapa ett ljud så kraftigt att alla föremål av metall eller glas exploderar i brinnande infernon innom en 50 meters radie.

God gave rock and roll to you: Du kan resa en död spelare per spel som en odöd rock zombie under din kontroll. Spelaren fortsätter spela sin karaktär för resten av matchen men måste lyda dina order.

God45

#PrayersForBahakan
Fantasy flykting

En dimensionell portal har dragit dig från ditt universum fyllt av griga drakar, våldsamma dvärgar och sociopatiska magiker. Du har istället landat i mord-a-palozza universumet som är fyllt av giriga rymdmonster, våldsamma mutanter och sociopatiska byråkrater. Du är inte så där jätteoroad över hela tävlingen där alla dör. Det är inte som om det kan vara värre än Tomb of horrors.

Krigare: Du kan svinga ett närstridsvapen två gånger per runda.

Tjuv: Varje gång du skadat någon stjäl du också ett föremål de bär på.

Magiker: Du är så fruktansvärt obalanserad att om du hittar på en anledning till att du kan göra det genom magi så kan du använda din döda folk stat till saker som inte går ut på att döda folk.