Konrad Konvalj
Myrmidon
Du är en helt vanlig rollspelare.God45 said:Tydligen är jag en sjuk, sjuk jävel
Jobba på!
Battle royale kan vara en inspirationskälla att sno skönt stuff ifrån för den delen.
Du är en helt vanlig rollspelare.God45 said:Tydligen är jag en sjuk, sjuk jävel
Plus:God45 said:Champion: Spelarna samarbetar för att försöka döda en mäktig varelse eller maskin innan den dödar dem. Exempel på Champions att tävla mot är en genmodifierad cyborg t-rex på en djungel planet, ett armerat stridståg på en industriel öde planet eller en attack hellikopter i öknen.
equals:God45 said:Kanin jakt: En person är kaninen, om han överlever 10 timmar vinner han och är en fri man. De andra är rävar. Om kaninen överlever i 10 timmar exploderar halsbanden de har fastspända på sig och de dör. Varje timme skickas kaninens position och status ut till alla rävarna. Rävarnas position skickas dock inte till kaninen. Det är alla mot en och det är kanin säsong!
TackatRadioaktiv said:
Men detta är ju hur awesome som helst! Ond bråd död och enkla regelsystem är något av det bästa jag vet här i världen!
När jag inte sitter med kilovis tentaplugg skall jag se om jag kan bidra med något mer än beröm också...
Kan du inte ta och spelleda detta på Repetikon?
PAX! Jag paxar SÅ en plats!God45 said:Jag funderar dock på att kanske testa och köra en skype one-shot om någon vecka när min sista uppgift för terminen är avslutad om jag får ihop spelare till det.
Absolut. Jag känner dock att PVP-elementet och eventuell assymetrisk informationsfördelning som bör följa av bakhåll etc kan bli problematiskt i rollspelsform?Radioaktiv said:Jag tycker att det går att jämföra med Kranks Null State.
Kort med regler, få värden, mycket lösa problem/döda. Awesome
Jag tror att det hade varit coolt men jag är dålig på att balansera spelplaner och sådant Du får gärna göra detElmrig said:Nu kanske jag är en pooper, men skulle det här inte göra sig ganska bra som ett brädspel?
Min tanke med klass uppdelningen är att det skall krävas max 30 sekunder att göra en karaktär på. Så om jag håller det till bara 3 förmågor att välja mellan så går det fortare för folk att läsa alla alternativen Kan man välja alla krafter tar det lite längre tid att skapa en karaktär. Men har alla läst igenom klasserna är det inget fel med att tillåta multi-classing.Tomatalven said:Vore det inte kul med multiclassing i det här också? Att varje gång du vinner ett spel får du välja en specialförmåga från vilken klass som helst. Och då behöver inte gränsen vara tre st för karaktären utan när du har alla förmågor i en klass får du helt enkelt välja en förmåga från en annan när du vinner. Spelaren måste dock ha en anledning till varför karaktären får en ny klass, t.ex oskyldig till rymdmonster: hen fick ett konstigt virus. Jag tror multiclassing skulle öka konkurrensen kring spelbordet också, vem vill inte vara ett Oskyldigt, men Psykopatiskt Cyborg-Telepatmunksrymdmonster med Läkarutbildning och Jetpak? Man kan ju också låta karaktärerna börja med fler än en förmågor om karaktären har högre gräns än själva klassen.
Man kan göra så men jag tror att levlandet upp tar för långt tid om man kan välja alla krafterna. Sedan vet jag inte om det inte är bättre att en karaktär vinner spelet om han överlever 3 matcher. Det är löjligt osanolikt att någon lyckas ändå Och det kan bli plottrigt med mer än 3 förmågorTomatalven said:Det tar väl i vilket fall 30 sek om man börjar med bara en klass. Man kan kanske också göra så att man måste "köra klart en klass för att få börja med fler.