Varulv [MU6] - R1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,264
Jag har haft mycket på jobbet och spelkväll ikväll så tyvärr inte så mycket fokus på mäster ulv. Sorry!

Sedan är ju mina råd mitt sätt att bidra och jag gillar att vi pratar om hur Måster ulv har tänkt. Sysp är ju helt klart mycket listigare och jag vill verkligen berömma honom för det. Jag tror inte att en ulv lägger ned så mycket jobb på att bygga en bybo-persona på det sättet. Ja, jag kan ha fel.

Jag pallar däremot inga ”logik-gräv” kring siarmekaniken, ledsen, men sånt kan andra få roa sig med. Jag tycker att det är för många osäkerhetsvariabler inblandade för att det ska vara vettigt att fundera kring. Av vad jag kan läsa tycker jag mig se att vi kan få ut mer av frågan: ”Hur många medulvar har Mäster Ulv valt?” Det vore ju spexigt att vara ensam ulv, men nej, det är för spexigt.

Snarare tror jag på tre eller fyra ulvar inklusive MU. Och då tar jag med i beräkningen att det handlar om en ulvrationalitet som mer bygger på förnuft och planering.

Det senare är viktigt för i då fall kan vi börja utesluta nybörjare och spexiga flambojanta spelare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,163
Av vad jag kan läsa tycker jag mig se att vi kan få ut mer av frågan: ”Hur många medulvar har Mäster Ulv valt?” Det vore ju spexigt att vara ensam ulv, men nej, det är för spexigt.

Snarare tror jag på tre eller fyra ulvar inklusive MU. Och då tar jag med i beräkningen att det handlar om en ulvrationalitet som mer bygger på förnuft och planering.

Det senare är viktigt för i då fall kan vi börja utesluta nybörjare och spexiga flambojanta spelare.
Du menar som att vi då kan utesluta dig själv som ulvkandidat? ;)

Om jag varit mästerulv hade jag nog inte kunnat motstå att försöka göra om LJS Larssons bravad och spela helt själv. Men jag är å andra sidan en dramaqueen.

En mer sansad person hade nog mer tänkt strategiskt kring antal ulvar och nattmord: vilket är det bästa tänket kring hur många rundor ulvgenget kan klara sig? Vi kan ju utesluta sex ulvar, men vad är mest rimligt av alternativen 2,3,4 ulvar totalt?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,393
Location
Göteborg
Jag har haft mycket på jobbet och spelkväll ikväll så tyvärr inte så mycket fokus på mäster ulv. Sorry!

Sedan är ju mina råd mitt sätt att bidra och jag gillar att vi pratar om hur Måster ulv har tänkt. Sysp är ju helt klart mycket listigare och jag vill verkligen berömma honom för det. Jag tror inte att en ulv lägger ned så mycket jobb på att bygga en bybo-persona på det sättet. Ja, jag kan ha fel.

Jag pallar däremot inga ”logik-gräv” kring siarmekaniken, ledsen, men sånt kan andra få roa sig med. Jag tycker att det är för många osäkerhetsvariabler inblandade för att det ska vara vettigt att fundera kring. Av vad jag kan läsa tycker jag mig se att vi kan få ut mer av frågan: ”Hur många medulvar har Mäster Ulv valt?” Det vore ju spexigt att vara ensam ulv, men nej, det är för spexigt.

Snarare tror jag på tre eller fyra ulvar inklusive MU. Och då tar jag med i beräkningen att det handlar om en ulvrationalitet som mer bygger på förnuft och planering.

Det senare är viktigt för i då fall kan vi börja utesluta nybörjare och spexiga flambojanta spelare.
Nu minns jag inte vem det var som påpekade det men det verkar ju väldigt märkligt att välja två extraulvar när det bara kostar en poäng till att ha tre? Så av tre eller fyra ulvar så måste ju fyra vara extremt mycket mer troligt? Right?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,393
Location
Göteborg
Är du ny Rasmus, eller bara varit borta ett tag? Jag körde mitt livs första rollspel i somras (undantaget maffia). Om du är ny så avundas jag dig inte om du blivit Mäster Ulv!
Rasmus har spelat mycket förut, och jag minns honom som någon som absolut hade kunnat välja att vara helt själv som ulv bara för att det är häftigt. Jag tror den listan på vilka som kan vara ensamulv är rätt kort faktiskt, just för att det är ett så extremt kaxigt val. En annan sak man kan fundera på, det var ju ändå hyfsat billigt att välja medulvar, så om du varit mästerulv vilka hade du valt?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,393
Location
Göteborg
Själv hade jag nog valt Basenanji, RasmusL och Sidd med grundtanken att ha en bra mix av kaos och bra ulvspelare så vi kan styra spelet men också hail-maria om det går ut fel håll. Jag vill också tro att jag själv varit högt på en del veteraners lista, men inte för att jag skulle vara någon vidare ulvspelare men bara så att dom skulle slippa mig i bybolaget (på tal om kaxigt ;) ). Hur är dynamiken bland övriga? För om det är någon som alla skulle ha valt så har vi ju ett bra val på dag 1 röst där. För till skillnad från när det är slumpat så är det ju rätt hög chans ändå att det inte är slumpat här och då har vi mycket mer att gå på än vanligtvis. Nu sömn.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,163
Inga extra ulvar - du är ensam i ulvlaget (+8)
En ensam ulv med hela paketet som måste hålla sig grön spelet ut. Skakigt. Siarna vet att de inte kan sia sig själva. 1-2 siare finns i byn.
( ) 1 extra ulv (+4)
Enkelt att få in båda nattmorden, byn har ingen vettig siare troligtvis. Ulvarna har inte råd att claima siare och siarna kan troligtvis sia sig själva. 1-2 siare.
( ) 2 extra ulvar (+1)
Byn har riktig siare om ulvarna har nattmord. Osäkert vad den extra poängen kan ge för fördelar jämfört med en extra ulv. Osannolikt val. Om siarna kan sia sig själva kan de ha ett nattmord utan att ha köpt riktig siare, eller ett extra nattmord. 1-4 siare.
( ) 3 extra ulvar (+/- 0)
VJVS-uppsättning. De har nattmord, vi har siare. Eventuellt har de något extra, och då vet siarna det eftersom de vet att de kan sia sig själva. 1-4 siare.
( ) 4 Extra ulvar (-4)
Ulvarna kan bara ha ett av nattmorden. De kan ha skippat naiv/paranoid för att kunna claima själv och gömma sig. 1-4 siare.

Något som är bra för er som är siare är att ni vet ifall MU köpt att ni kan sia er själva, vilket är väldigt värdefull information. Kan ni inte sia er själva så lutar det åt att MU inte haft behov av poängen, och enda anledningen till det är typ att det är få ulvar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,234
Location
Oktoberlandet
Så efter en lång dag så behöver jag väl krysta ur mig en röst. Lite diskussioner om Siare och vad MU kan tänkas valt men egentligen väldigt lite att gå på.
Det sticker ju ut att Impetigo ej deltar och jag tycker Octa ligger på samma fattiga nivå typ.
Damogn å Big Mama har också gett för lite matnyttigt egentligen.
Basse har typ ”försökt” (låssats?) göra ngr poster men det har mest blivit självklarheter.

Övriga har varit ”med i matchen” i alla fall 👍

Det stack ut lite för mig att @Brynolf och @Anthrox initialt verkade missa reglerna för MUs val: dessa båda gentlemen gör inte sånna ”fel”. Så där anar jag lite oråd. Sen att Anthrox skriver en Siar-post som är typ en variant av min med tankar om Siare undrar jag om varför ingen påpekar. Same same but same…Tänker vi lika vettigt eller försöker Anthrox lyfta nåt som egentligen är piss för byn? Inte vet jag.
Anthrox påstår sig vara hängig och har inte varit sitt vanliga ”all in” men så där läskigt grön som när vi blev toklurade för ett tag sen.

Basse har i alla fall mellanmjölkat utan att ens försökt jobba ännu i R1 men ända skrivit lite poster nästan för att denne måste.

Röst: @Basenanji
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,876
Location
Stockholm
Det här blir lite stream of consciousness men blev för sent att göra något riktigt strukturerat av det. Min recension eller sammanfattning av dag 1, börjar med genomgång av hur jag tycker att folk kommer in i spel och sen lite referat. Sammanfattning och röst på slutet 😊Jag ska jobba vidare på/med det här, så se det som en start.



@StradhLestat

Tjuvstartar rundan 18 minuter innan start! Kaxigt!

@Anthrox

Kommer en minut efter spelstart med sina MU-val. MU-menyn hade ju varit publik över natten och Anthrox regeltolkning var lite speciell men ändå anmärkmningsvärt om än inte så förvånande.

@Sysp

Kommer in med lite stabil spelanalys, har kollat tillbaka på MU5, osv. Gillart!

@Basenanji

Lite svag och inte väldigt entusiastisk spelstart, vilket av någon anledning inte känns så Basse-ligt?

@Hägerstrand

”Tjofräs guys!” får mig att vilja rösta Häger direkt :p

@Björn den gode

Gör samma läsning av menyn som Anthrox. Känns lite jäktad i stilen.

@Sidd

Inleder med att ge sitt ”om jag var MU”resonemang. Helt okej.

@Brynolf

”Tjo!”…men det här har vi ju provat utan framgång i något tidigare spel :p

@BiobunkerVII

Hoppar direkt in i spel och ifrågasätter Sidds lista på random namn, vevar lite för att få igång snack, lite slappt kanske men petar på de inaktiva.

@Big Mama

Går direkt in och börjar prata om att vaska fram siarna. Lite olyckligt kanske, men kanske förlåtet :p

@damogn

Kommer in på sida 6 och känns lite uppgiven inför skriv-takten. Eller frågande inför vad varfulvsspel över huvud taget är. Ger mig direkt ”låtsas vara nybörjare”-vibbar, oklart om paranoia.

@Octagonal



Sent in, lite plikttroget rabblande av självklarheter.



Början av rundan handlar mest om regelfrågor och diskussion kring hur bra siandet är i det här spelet. Det är ganska inkännande och bitvis intetsägande/snömosigt. Saker som jag reagerar på:

  • StrahdLestat flackar runt. Börjar med att peta på Anthrox, hakar sedan på BDG:s ”uppenbara” röst men går sedan i en tredje riktning. Blir sen ganska defensiv när det kommer lite frågor och röster, en del ”jag orkar inte räkna” och ”jag är för slö för att lägga fokus på mekaniken” osv samtidigt som dessa grejer typ är allt Slasse pratar om, en hel sekvens där som känns lite desperat krystat på sida 6.
  • Diskussionerna om hur saker ska outas och varför känns scummiga över lag. Här är Brynolf en suspekt typ som jag får för mig inte brukar gå i den riktningen, mer en Sidd-grej att försöka samordna ”alla ska göra såhär”-moves så jag blir lite förvånad.
  • BDG kommer med ett förtydligande och lite urskuldande inlägg (http://www.rollspel.nu/threads/mu6-r1.84211/post-1277782 ) vars resonemang bygger vidare på den felaktiga tolkningen (visst fick vi det bekräftat av Vimes att det var fel?) som Anthrox kom med rörande kategori E. ” då jag i mitt första inlägg skrev att mäster ulv nog inte är en 'Spike' som bara försöker göra allt för att vinna utan mer av en rollspelare eftersom jag tycker det är tydligt att hen inte har gjort optimala val.” gentemot första inlägget:

    [*]God morgon! Ja, jag är inne på samma linje som Anthrox, vet inte om jag hade brytt mig om att välja ut medulvarna men om mästerulv valt 5 extra ulvar så att vi nu bara är åtta bybor och sex ulvar, så behöver ulvlaget alltså övertyga en enda av byborna att rösta fel runda 1. Lite tråkigt, men jag tycker ju alltid att man bör spela för att vinna och då är det det uppenbara valet. Det är nästan så uppenbart att jag tänker att vi måste utgå från att mästern är fåfäng och vill vinna själv (eller med sin favoritulvkompis kanske), alternativt att det är typ nån sån där rollspelare som bara valt saker för att det kändes skoj.
    [*]
    NJaaaeeeh, inte riktigt va? Eller? :p BDG är över lag oskarp i början, kanske pga jobb och annat, men inte alls på banan.


Spelet rullar på och är såhär i efterhand lite intetsägande. Sysps ulvscenarion är bra diskussionsmaterial när de kommer. Går sedan på BDG av samma anledningar som jag ser ovan. Anthrox skriver ett osedvanligt snömosigt inlägg (http://www.rollspel.nu/threads/mu6-r1.84211/post-1277967 ), men jag vill nog inte tro att migrän skulle vara en lögn så det är ursäktat i mina ögon.

Sedan börjar tråden hetta till en aning och blir mer intressant! Sysp gör ett hyfsat ställningstagande mot Sidd med kritik om att Sidd ”stuckit ut” (http://www.rollspel.nu/threads/mu6-r1.84211/post-1278004 ). Brynolf-Anthrox diskussionen blir det röst av från Brynolf som anser att Anthrox läser Bryntes inlägg konstigt.

Biobunker kommer med en lite längre post med iaf lite substans (http://www.rollspel.nu/threads/mu6-r1.84211/post-1278035 )men röstar inte.

BDG återvänder och verkar ha huvudet mer på skaft, men fortsätter lite mönstret med att rättfärdiga tidigare otydliga handlingar. Röstar Basenanji (som jag när BDG påpekar det har varit väldigt frånvarande, för mig inte pingat rött men väldigt ”inte här”). BDG tycker att jag kan vara ensam ulv vilket jag kanske hade velat prova om jag blev MU igen, men min vinst som MU körde jag inte ensam 😊. Men sen hoppar också Anthrox på Basenanji och pekar på ulv-team Basse och BDG som teori. Basenanji börjar smickra Sysp och det gör mig alltid orolig, har blivit charmad av en ulv-Basse för några partier sedan… Oklart om det är ett ulv-mönster eller Basse-mönster dock.





Sammanfattningsvis

Väldigt svaga indicier som sig bör i en R1 men rödast för mig är Basenanji (svag start), BDG (bättrar på sig på slutet men mycket är att förklara och rättfärdiga tidigare poster) och kanske otippat Sysp som gått in och varit väldigt strukturerad och uppenbart lagt tid på att räkna, göra röd-grön-lista (som inte postades i helhet eller?) osv. Sysp får ingen röst, men jag vet av egen erfarenhet att den som blir MU lätt går in i try hard mode. Jag vann mitt MU på det och tycker mig se liknande tendenser här, där det läggs mycket tid på service till byn (listor, genomgångar, etc) men som kanske inte är så spetsiga i slutändan. Bubblare på rödlistan är StradhLestat som jag måste gå tillbaka och kolla senaste spelen av, känns väldigt kaos.

Svagast är damogn och Octagonal, dags att komma in i matchen!



Röst: @Björn den gode



BDG, ge en schysst röd-grön lista, samt om du ändrat uppfattning i vilka val du skulle gjort (5 ulvar utan nattmord var ditt första bud right?).
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
673
@RasmusL Gedigen analys 👍 Jag tycker dock du är lite selektiv i att du nämner alla i första delen (med ganska knappa detaljer, mest för att lista dem alls) och sen helt hoppar över en del spelare som varit hyfsat aktiva i den senare delen av din post där du har den faktiska analysen. Framförallt Hägern, Sidd, Big Mama och Octagonal får du gärna ge mer av din syn på.

Jag har i mina tidigare två spel och kommer alltid att vara så tryhard som jag kan och hinner i de här spelen oavsett om jag är by eller ulv så att jag spelar aktivt bybospel får jag leva med om folk (du och Big Mama i det här partiet) tycker att det är en ulvtell, jag kommer inte ändra på det 😄

Håller med om synen på Basse och tycker vid det här laget att han bör drevas mot någon, han har spelat med väldigt lite faktiskt ställningstagande i mina ögon. Däremot har det blivit lite enkelt att ligga på Basse nu så vi behöver minst ett drev till för folk att ta ställning till så vi får lite röstmönster.

Impetigo är ju jävligt beklagligt att det blir såhär igen andra spelet i rad. I förra var han bybo och kom in typ 30 min innan R1 slutade, inte idealiskt. Dock ger det ju väldigt lite signal att dreva honom för han är ju inte ens här, så den enda reaktionen vi får är om någon annan försvarar honom om han skulle råka vara ulv.

Sidd har jag läst om igår kväll i sängen (not like that) och fått en liten annan bild av. Jag tycker det är roligt att Björn beskriver Sidd som misstänkt ofladdrig när jag hade honom som misstänkt fladdrig men jag tror jag har kalibrerat bättre nu 😄 Hela scenariot med massoutning var i efterhand vettigt att lyfta (även om jag tycker att det är fel väg att gå) och när jag läser om det så ser jag inte rollfiske i formuleringarna från Sidd, det är tydligt att det är en större plan som ska diskuteras klart innan nån ska råka outa i förtid. Så jag har flyttat Sidd från röd till orange nu, tror det kan vara en bybo där.

StradhLestat var också på min lista men efter omläsning får jag en liknande känsla som runt Sidd, att jag läser andra skrivstilar och spelstilar än min egen som scum och det är ju faktiskt aktivt dåligt för min förmåga att identifiera ulvar och lite förmätet. Stradh känns genuint uppgiven att hen blir läst som ulv hela tiden för att hen är otydlig och säger emot sig själv, men vid omläsning är det mest den väldigt underliga inledningen med att blanda skarp analys i anmälningstråden (baserat på läsning av MU5 reglerna) med att inte läsa reglerna ordentligt i nuvarande omgång. Det är slarvigt spel oavsett om man är ulv eller bybo. Stradh höll en lägre och tydligare profil i förra spelet då hen var demon, och är fladdrigare och aktivare nu så jag känner att det kan vara nog för orange här nu. Dessutom är det här ett så enkelt mål för ulvar som vill ha ett drev att jag tycker att det ger mer att dreva nån annan.

Jag gör så här:

Röst: @Octagonal

In i matchen ordentligt nu. Du har lågflugit utan egentlig förklaring och brukar kunna vara vassare i analysen som by, ge oss din syn på omgången såhär långt och vilka du vill att vi ska dreva.
 

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Joined
9 Jun 2024
Messages
143
@Big Mama

Går direkt in och börjar prata om att vaska fram siarna. Lite olyckligt kanske, men kanske förlåtet :p
Mycket bra sammanfattnig Rasmus - du har mitt förtroende. (Just nu).

Sen blir jag lite morgonsur av ditt påhopp på mig. Stor del av dag 1 handlade om allas tänk kring siarna. Går de att använda eller är de bara kaos. Varför skulle jag bli förlåten för att jag startade den viktiga diskussion som många förde igår?

Ingen big deal. Bara lite kränkt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,234
Location
Oktoberlandet
Som flera varit inne på, bla @Anthrox och nu senast @Big Mama : Hur ska vi hantera Varulvarnas troliga steg att låssas-claimande vara en av de möjliga Siarna?

Vi kan nu i R1 bestämma oss för att gemensamt avgöra hur många Siare som är i spel. Genom att komma överens om att dessa ska träda fram nu.
Detta kommer avslöja dessa och de av dem som är bybor riskerar bli nattmördade.
Glöm ej att Varulvarna kommer nattmörda bybor ändå. Ett problem är att det är färre möjliga kvar som kan vara Väktare för Ulvarna att söka bland.
Det vi vinner är att byn nu i R1 får koll på denna situation och slipper fejk-ulv-siare senare i spel när mer står på spel.

Jag har dragit detta igår men det är jäkligt mellanmjölkigt med ställningstagande från er.
Inte kan väl alla skarpa hjärnor bland er vara lika vilse som Sidd.

Återkoppla:
- Ja bra förslag så gör vi för att det vore bra för byn :…motiveringar…!
Eller
-Nej: lägg ner då vi: …motiveringar…?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,393
Location
Göteborg
NJaaaeeeh, inte riktigt va? Eller? :p BDG är över lag oskarp i början, kanske pga jobb och annat, men inte alls på banan.
Ok, jag tror att jag till slut fattar vad ni pratar om. Det jag trodde att ni pratade om var att om att Anthrax räknat fel och att man inte hade haft råd att välja sina ulvkamrater själv, vilket jag tyckte spelade mindre roll. Men det ni faktiskt pratade om var att man då inte heller skulle ha råd med nattmord? För ja, då behöver man ju faktiskt rösta rätt i två dagar och det är ju betydligt svårare än att rösta rätt i en dag. Yes ok.

Jag hade nog fortfarande kört på det, för jag kan inte riktigt se hur man inte skulle kunna vinna även i det scenariot, det krävs liksom fortfarande nästan en helt enad by, och med minst två siarroller lediga att fakea så kan inte ens siarna ge bättre än typ 50-50, men ja, det är betydligt svårare än jag tänkte.

Alterantivet är ju då som jag nämnt tidigare antagligen tre kompisar, men ja, jag hade ändå gått all-in.

Röd-grön är svårt då det är så många jag inte spelat med tidigare. Men jag har nog Basenanji, Sidd som mina troligaste MU, sen tycker jag Anthrax och Brynolf är väldigt tydligt inte MU men kanske ulvar för det. Sysp, Rasmus och Bio är dom jag har som grönast just nu.

Tycker också att det generellt sett verkar gå lite för lätt att starta drev, att det är många som verkar väldigt sugna på att hänga med men inte riktigt vill ta egen ställning, det gör mig obekväm eftersom det näst efter att vara helt inaktiv är det mest 'inaktiva' man kan vara men fortfarande skriva inlägg och således i min bok rätt suspekt. Jag tycker också tyvärr att spelet förstörs lite när folk är helt inaktiva, men jag antar att det inte är så mycket att göra åt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,393
Location
Göteborg
Som flera varit inne på, bla @Anthrox och nu senast @Big Mama : Hur ska vi hantera Varulvarnas troliga steg att låssas-claimande vara en av de möjliga Siarna?

Vi kan nu i R1 bestämma oss för att gemensamt avgöra hur många Siare som är i spel. Genom att komma överens om att dessa ska träda fram nu.
Detta kommer avslöja dessa och de av dem som är bybor riskerar bli nattmördade.
Glöm ej att Varulvarna kommer nattmörda bybor ändå. Ett problem är att det är färre möjliga kvar som kan vara Väktare för Ulvarna att söka bland.
Det vi vinner är att byn nu i R1 får koll på denna situation och slipper fejk-ulv-siare senare i spel när mer står på spel.

Jag har dragit detta igår men det är jäkligt mellanmjölkigt med ställningstagande från er.
Inte kan väl alla skarpa hjärnor bland er vara lika vilse som Sidd.

Återkoppla:
- Ja bra förslag så gör vi för att det vore bra för byn :…motiveringar…!
Eller
-Nej: lägg ner då vi: …motiveringar…?
Nej lägg ner. Ulvarna vet exakt hur många om några siare dom kan/bör bluffa till skillnad från vanligt spel. Vi vet därför ännu mindre än vanligt om en som claimar siare är grön eftersom vi inte vet hur många riktiga siare vi har. Vi ger bort en av de få sakerna som ulvarna inte vet och gör det lättare för dom att styra in sitt spel. Det är svårare, inte lättare, att bluffa siare i en senare runda eftersom man då också måste ha spelat konsekvent fram tills dess. Massoutning är aldrig en bra idé.

Typ det är väl mina argument.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,234
Location
Oktoberlandet
Det här får du gärna motivera bättre Sidd, vad är det du ser som gör att du tror att vi är ulvar och spelar ihop?
Överblick från första dagen.
Din märkliga röst på mig, Sidd med motiveringen ”sticker” ut…? Bara för att jag prövar idéer och försöker starta frågeställningar som förhoppningsvis kan föra byn närmare vinst. Ergo helt omotiverad röst.
Basses smör av dig…?
Rasmus funderingar om aktivitet.
Big Mama röstar på dig tidigare väldigt slappt: distansering?
Basse börjar tidigt med röst på Big Mama…distansering?

En liten spaning om att det kanske är nån scum triangel mellan er.
Ville bara att lyfta lite tankar😇

Svara nu om Siar-problematiken 👍
 
Top