Har kollat tillbaka lite och det jag hakade upp mig på var nog att du tyckte att ett siande inte kommer att vara något att lita på, för att det finns för mycket brus runt det. Och nu när jag läser igenom resonemanget så kan jag nog hålla med om att det är allt för skakiga sianden för att det ska vara något värt att hålla på.
Men!
Det känns som att det kan vara ett tillfälle värt att lyfta frågan ifall vi ska köra med helt öppna kort då?
Om alla siare outar nu på en gång så får vi:
- Ett par osäkra siarclaim, men om någon ulv motclaimar har vi i teorin ringat in en svans.
- Ett par spelare som kan ses som kvasigröna.
- En möjlighet att se vad MU har valt i en hel kategori.
- En möjlighet att reda ut siarna snabbt för att se vilka som har fått göra något matnyttigt.
- Ett förminskat fönster för vem väktaren har att välja mellan, kanske. Eftersom ulvarna, om den riktiga siaren finns, borde rikta nattmord på de som outar. Vilket ökar chansen att träffa rätt med väktning.
Och om jag inte missar något så är den egentligen enda kostnaden att den riktiga siaren är outad. Men ulvarna vet ändå inte vem av de potentiellt fyra outningarna det är.
Jag skrev en rätt lång fundering i dessa banor tidigare idag.
En tanke som slog mig är att varulvarna nog inte direkt kommer börja nattmörda just dessa outade Siare då vi andra inte vet färg på dem ändå.
Och har en varulv nästlat sig in i skaran (låssasclaimat) så vill de hålla denne dold i Siargruppen så länge som möjligt.
Visst de outade Siarna som är bybor kommer nattmördas efter nån runda men de kommer nog vänta 1-2 rundor å jaga
Har hela min röd-grönlista på datorn och inte på telefonen (Sheets är superdrygt på liten skärm) så jag får vänta till ikväll med att posta den.
Men med risk för att se ut som att jag samspelar med Anthrox så tycker jag att jag fått precis vad jag bad om, ett par rejäla poster med faktiskt ställningstagande. Sista posten läser jag mest som att du vill ha igång diskussionen, inte att du är superövertygad om att massouta. Jag håller med Brynolfs analys om outandet.
Flyttar därmed min röst från Anthrox till
Röst:
@Sidd
Tycker du har stuckit ut, både i att du tyckte att det inte var vettigt att köpa nattmord på bekostnad av att ge byn en siare och i din ganska halvbakade plan om massoutning av siare. Att sticka ut är ju i sig inte nödvändigtvis rödande, ibland till och med grönande, men det är ju svårt att hålla någon som grön som tänker så himla tvärtom en själv, kan du ge mig en bra post med lite ställningstagande och kanske en röd-grön-lista så att det är lättare att läsa dig?
Ska jobba nu (spelning 19-23).
Återkommer i natt om jag orkar.
Jag lyfter på stenar, frågar och prövar.
Som jag tror även Octa var inne på så är just den rintiga Siaren skitjobbig för ulvalaget.
Därav mina funderingar om Siare.
Jag har verkligen inte tyckt att MU vettigast troligt väljer bort nattmord.
Sen att jag öppet funderar på Siar-möjligheter och vänder på för/nackdelar är ju bra för byn.
Jag frågar er alla om vad som kan vara vettigast.
Lyfter problemet med Siar-trovärdighet och när om möjligt en Siarkamp kan vara vettigt för byn: tidigt eller senare i spel.
Jag har verkligen inte tagit ställning om att Siarna SKA outa nu: det är därför jag frågar.
Sen när ”feber”-Anthrox lyfter typ samma funderingar som jag så är alltså Anth vettig men jag så scum i dina ögon att du hivar en röst?
Motivera bättre tack
Har du inget bättre gräv på mig så är ju om inte annat just det här scum!