Ok byn, nu försöker vi vinna det här i vad som antingen är årets sämsta analys eller årets bästa.
Jag lägger den nog som varken eller, det känns helt ok och genomtänkt, men det är väldigt långt ifrån Ockham. Det här är ju förövrigt exakt den planen jag skriver om i
https://www.rollspel.nu/threads/mu6-r2.84224/post-1278833 men den är ju lätt för mig att avfärda eftersom jag vet att jag inte är ulv.
Jag tycker också du resonerar vettigt kring att gå ut med siandet, visst det är lite risky då du väl garanterat kommer att bli dödad imorgon då (om du nu är siare alltså) men i din värld där du redan räknat ut nästan allting så är det förstås en rimlighet att det räcker med två sianden. Jag är inte helt med på att det är bättre att vara tyst hela den här dagen med vem du har siat och vad det har visat, hade det varit ett vanligt parti så tycker jag att det vore självklart med att gå ut med det, eftersom vi kan göra bättre beslut idag, och dessutom få två mönster att titta på hur folk reagerar efter olika outningar. Men, eftersom det finns så mycket bös kring siarna så finns det ändå en rimlighet att vänta med det eftersom det går att dra mycket bättre slutsatser efter två sianden, särskilt om du lyckas pricka olika färger då.
Ditt 'så här bör vi agera' stycke är dock lite märkligt, det är väl helt uppenbart självklart att det går jättebra för byn om vi röstar ut tre ulvar i rad och knappast något som behöver spaltas upp? För att det där skulle ge någonting så skulle vi nog mer behöva se trädet där du går in på vad vi gör nästa rund om a) Brynolf är röd, b) Brynolf är grön, och så vidare, men eftersom det ju också kommer påverkas väldigt mycket av framtida sianden så blir det mest noise att försöka göra en så långsiktig plan redan nu.
Själv är jag (av förståeliga skäl) inte alls övertygad om att jag och Brynolf har en masterplan, jag tror fortfarande att det mest sannolika är att Brynolf och Stradh är ulvar ihop och att det näst mest sannolika är att Brynolf är grön och gjorde ett dåligt bybodrag i tron om att han hade mer cred i byn än han hade. Jag har själv varit där några gånger särskilt i nya sällskap.