Innan vi springer iväg för mycket så är det ju också två separata frågor ifall Sysp är siare och ifall den planen hen räknat ut stämmer, det kan ju mycket väl vara så att Sysp är siare och har fel, för det är ju inte siandet som har lett till den planen.
sysp said:
Om Brynolf är grön får vi ju omvärdera claimet på egna meriter, men jag har svårt att se ulvrationaliteten i det läget vad min plan egentligen var. Jag lär rimligen åtminstone bli drevad i det läget eller nattmördad då ulvarna inte gärna kan låta mig sia fler gånger även om byn inte röstar ut mig.
fast om vi ska prata ulvrationalitet så kommer du ju inte bli nattmördad om du är ulv right?
Så ulvplanen ser alltså ut så här (om vi utgår från det vi båda tror är det troligaste scenariot 4 ulvar)
Spelstart
4-10
Runda ett
En bybo röstas ut, en bybo dör (det här är alltså inte en del av någon 'ulvplan' mer än att rösta ut bybor är bra)
4-8
Runda två
Ett stabilt claim görs för att rösta ut Brynolf (som ulvarna i sin ulvplanscenario då alltså vet är bybo) och att få väktaren att väkta Sysp (som ulvarna då i ulvscenarioplanen vet att dom inte skjuter eftersom hen i den planen är ulv)
4-6
Runda tre
När det visar sig att Brynolf är grön så kommer ju byn förstås omvärdera situationen men som sysp själv är inne på så finns det ju inget självklart med att sysp ska röstas ut, snarare kanske byn hoppas på lite färre ulvar och tänker att ulvarna nu väl måste nattmörda sysp. Om ulvarna övertygar en enda bybo att rösta på en annan bybo så blir det efter rundan
4-4 och ulvarna vinner
En rätt jäkla solid ulvplan kan jag tycka? Vinst runda tre och inga ulvar döda. Men det blir ju bara bättre än så, för även om byn skulle rösta ut Sysp i runda tre så är man fortfarande 3-5 och har fler chanser på sig att ta hem det då, och dessutom har man fått styra hela diskussionen och dreven so far så det finns i princip inget annat att gå på för att hitta några lågflygande ulvkompisar (eller högflygande för den delen, det är ju en ännu snyggare ulvplan om jag eller Häger är ulv ihop med Sysp då har man ju verkligen helgarderat).
Det är alltså så ulvplanen ser ut. Det enda jag tycker talar emot den är att den är nästan lite för bra, och jag är nästan lite fine att förlora mot en sån plan. Särskilt om det inte är stradh som är en ulvkompis eftersom ulvarna då verkligen styrt byn från dag ett.