Ok alla som röstar på Brynolf: Ni är skyldiga byn att svara på följande tre:
1. Varför väntade jag inte till sista sekunden att snajpa Basse? Varför bjuda in Sidd att vända tillbaka drevet?
2. På vilket sätt är det vettigt att hänga mig före Stradh?
*Död Grön Brynolf = Säger nada om Strad
*Död Röd Brynolf = Röd Strad?
*Död Röd Strad = Röd Brynolf? (fel förstås, men jag kan se logiken här)
*Död Grön Strad = Grön Brynolf! (Om man inte tror på tomten förstås)
Det RIMLIGA by-beteendet vore såklart att hänga Strad först, för risken att ni får ut noll av att hänga mig är betydligt högre än att hänga Strad.
3. Standard wrnu-ulvteori är att ulvar inte startar eller avgör drev mot bybor. Vad skulle jag få av att sticka ut hakan så pass? Du måste förklara en bra ulvrationalitet bakom det movet. Som inte baseras på 5D-schack. Sysps teoribygge bygger på alldeles för många kuggar som måste gå ihop för att det ska vara trovärdigt. Vart tog Ockham vägen?
1. Varför väntade jag inte till sista sekunden att snajpa Basse? Varför bjuda in Sidd att vända tillbaka drevet?
2. På vilket sätt är det vettigt att hänga mig före Stradh?
*Död Grön Brynolf = Säger nada om Strad
*Död Röd Brynolf = Röd Strad?
*Död Röd Strad = Röd Brynolf? (fel förstås, men jag kan se logiken här)
*Död Grön Strad = Grön Brynolf! (Om man inte tror på tomten förstås)
Det RIMLIGA by-beteendet vore såklart att hänga Strad först, för risken att ni får ut noll av att hänga mig är betydligt högre än att hänga Strad.
3. Standard wrnu-ulvteori är att ulvar inte startar eller avgör drev mot bybor. Vad skulle jag få av att sticka ut hakan så pass? Du måste förklara en bra ulvrationalitet bakom det movet. Som inte baseras på 5D-schack. Sysps teoribygge bygger på alldeles för många kuggar som måste gå ihop för att det ska vara trovärdigt. Vart tog Ockham vägen?