Varulv [MU6] - R4

Sidd

”Bybo”
Jag skulle vilja att vi försöker gräva i tilltron till att @Octagonal är grön Siare.
Frågar igen (och förstår att 4 av er inte kommer vara till hjälp)

Nu i R3 är både Impe och Octa mycket mer delaktiga vilket är positivt.

Förra rundan diskuterades att om Sysp visar sig vara grön så bör Octa vara…ja vadå?
Hjälp😇🙏👍

Octas färg påverkar förstås Impes färg för inte kan väl alla 3 av Sysp, Octa, Impe vara gröna.

Igen kan nån bekräfta vad Sysp och Octa siade.

RasmusL

Champion
Jag skulle vilja att vi försöker gräva i tilltron till att @Octagonal är grön Siare.
Frågar igen (och förstår att 4 av er inte kommer vara till hjälp)

Nu i R3 är både Impe och Octa mycket mer delaktiga vilket är positivt.

Förra rundan diskuterades att om Sysp visar sig vara grön så bör Octa vara…ja vadå?
Hjälp😇🙏👍

Octas färg påverkar förstås Impes färg för inte kan väl alla 3 av Sysp, Octa, Impe vara gröna.

Sysp var inte så mycket klokare än resten av oss på den punkten:

In och rösta Octagonal eller Impe när rundan pppnar
Tidigare i rundan gav Sysp oss lite sådana här diskussioner:

I min värld nu är Impe antingen i par eller i ett gäng på fyra ulvar, tre tycker jag verkar sjukt suboptimalt valt av MU och solo går inte ihop med Octas outande av siare för mig.
...men det är inget som bygger på något hårt faktaunderlag.

Octagonal

Swashbuckler
In i matchen nu Sidd. Jag har siat Stradh och Sysp som röda samt Impetigo som grön.

Sysp siade mig och hägern som gröna.

Jag är uppenbarligen paranoid.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Pm diskussioner och dribbel har vi haft många gånger. Det finns inget som är tråkigare än att vinna via något sånt.

Jag förutätter att Vimes har gett ulvarna hur siarnas pm ser ut. Annars skulle det ha förbjudits vilket för de som har varit med ett tag borde vara en självklarhet att förstå. Framförallt de som spelade senaste spelet borde vara med på detta.
Håller med Octa i sakfrågan. Detta spel går ut på att övertyga (om man är bybo) och luras (om man är ulv). Om vi ska lämna bevis på vad vi har för roller så faller ju hela idén med rollspel. Samma angående programmering där datornerna/AI osv ska bevisa saker. Vad ska vi då spela för? Roligare att få spela som människa, tycker jag.

Big Mama

Saknar fortfarande röstlänken men ser snabbt att @RasmusL, @BiobunkerVII, @Sidd och @Big Mama inte har röstat på Impetigo. Har jag missat nån?

Om vi ska gräva vidare (vilket vi absolut bör) gissar jag på att de resterande ulvarna är bland dessa.
Nu får ni ger er! Att man måste rösta mer än 23 timmar innan deadline för att inte bli misstänkliggjord.

Vi spelare inte irl utan alla har olika tempo och liv. Inte för att jag egentligen behöver redovisa detta men så här ser det ut för mig:

- Vid deadline kl 21 är jag ofta helt slut och vill pausa.

- Nu när jag är sjukskriven spelar jag ca 1h på förmiddagen, 1h på eftermiddagen, 1h på kvällen. Är det lågflygande? Eller ett sätt för ulvar att stämpla mig som sådan genom att mala det många gånger. När jag inte är sjukskriven kan jag pga jobb och matlagning spela endast ca 1 h på kvällen.

- Igår kväll hade jag manligt besök som jag prioriterade. Det var på vippen, men till slut så "vann" mannen. :)

Nu väntar jag lite med att rösta bara för att. Vargar jagar i flock, men det är inte jag.

damogn

Swordsman
På väg till mötet. MEN. Under min föreläsning stod någon och kikade in genom fönstret och log. Var det någon av er? Jag har ju doxxat mig själv, men sjukt avancerat att verifiera claimet om det är så.

Big Mama

Jag har ju redan mina misstankar mot Big Mama som jag redogjort för, men att hålla sig utanför dreven på det sättet är ulvigt, och att rösta på sin ulvkompis är ett sätt att skapa avstånd så att vi ska tänka precis som du gör nu "Impetigo är ulv och Mama har röstat på Impetigo så Mama kan inte vara ulv". Vi ska komma ihåg att det var ett EXTREMT safe läge att rösta Impetigo där när Mama låg ensam i det drevet :)
Damned if you do, damned if you don't.

Impetigo har aldrig varit på min grönlista (gå tillbaks och kolla den som orkar).

I R3 var jag en av de första att lägga min röst på Impetigo och eftersom det fanns två jämna drev hade det varit extremt våghalsigt av mig att rösta på en ulvkompis om jag varit ulv. Skulle jag ha snajpat på slutet då om Impetigo hade fått flest röster? Du bara brunsmetar dig själv nu Rasmus (använder jag termen rätt?).

En sak slog mig.... Ni verkar säkra på att voffarna köpt ett extra mord...... Det självklara valet med det är att använda det i denna runda på de två spelare som byn ser gröna (jag och octa) har vi inte en väktare kvar så är byn nere på "alla kan vara ulvar" igen....har vi en väktare, så får de iaf bort en bybo som byn ser som grön.
Kära väktare du som vakar över byn, gör ditt val väl ikväll...ses i nangiala när jag passerat en voffes tarmkanal....
Om jag blir voffemat ikväll, så är min lista där uppe i tråden mitt testamente...förutsatt att Impe faktiskt är röd (vilket jag är väldigt trygg med): Någon måste vara snabbare än voffarna med F5 på Big M...jag tror inte ens jag får försöka :p

Big Mama

Nej och nej.

Jag håller dig för galen siare, inte paranoid.

Vet ulvarna vilka sorts siare siarna är?

Big Mama

Fast här vill jag att du motiverar varför du tycker det är bra!
Jag följer byn ger deniability när det skiter sig.
Nu måste vi pressa alla att ta ställning och motivera sina val - för det är där ulvarna kan hittas!!
Sorry, svarade bara på hälften av dina frågor.

Jag tror du är siare för du har i början på spel ställt frågor om siandet som jag tror en ulv skulle undvikit. (Tesen är rakt av stulen från Sidd så här han ulv har han lurat med mig).

Jag tror du är galen för det stämmer in på mina antagande. Du har siat
Impetigo som grön, alltså är han röd
Sysp som röd, alltså är han grön

Stämmer det att du har synat Impetigo två gånger? Varför gjorde du den när jag redan har berättat för dig att du är galen och vi därför redan hade färg på Impetigo.

Håller tummarna för att detta stämmer nu och inte Octa är ulv för då är allt omvänt!

Big Mama

Sorry, svarade bara på hälften av dina frågor.

Jag tror du är siare för du har i början på spel ställt frågor om siandet som jag tror en ulv skulle undvikit. (Tesen är rakt av stulen från Sidd så här han ulv har han lurat med mig).

Jag tror du är galen för det stämmer in på mina antagande. Du har siat
Sysp som röd, alltså är han grön

Stämmer det att du har synat Impetigo två gånger? Varför gjorde du den när jag redan har berättat för dig att du är galen och vi därför redan hade färg på Impetigo.

Håller tummarna för att detta stämmer nu och inte Octa är ulv för då är allt omvänt!
Båda mina nyss skrivna poster var svar på Octagonals fråga om hans sianden. Jag måste ha fipplat fel med Reply.

Sidd

”Bybo”
Vi gör så här:
@Octagonal
Vad ”tror” du (som påstår sig vara Siare) egentligen om Sysp snack om att MU valt:

C2:
(Frivillig)
( ) Alla siare får sia sig själva eller döda spelare (+1) GÄLLER ÄR I SPEL ENLIGT SYSP

Obs: avslöja inget om ditt PM från @Vimes 😉

Sidd

”Bybo”
Nej och nej.

Jag håller dig för galen siare, inte paranoid.

Vet ulvarna vilka sorts siare siarna är?
Det är klart Ulvarna har koll på vad byns outade Siare har rätt i.
Lite väl överdrivet nybörjaraktig fråga BM!

Big Mama

Du har ju länkat till var du jobbat. Och jag är sjukskriv
På väg till mötet. MEN. Under min föreläsning stod någon och kikade in genom fönstret och log. Var det någon av er? Jag har ju doxxat mig själv, men sjukt avancerat att verifiera claimet om det är så.
Du har ju länkat till var du jobbar, var det så smart? Jag är sjukskriven och har mycket tid. He, he...

Båda mina nyss skrivna poster var svar på Octagonals fråga om hans sianden. Jag måste ha fipplat fel med Reply.
Jag ser ingen annan plan som håller så här sent i spelet än att lita på octa i detta läge.... Utan det har vi noll att besluta på...... Så antingen bluffar han och vi går på det.-...då är det i princip slut.... o mvi inte luckas med: vi lyckas pricka rätt varje utröstning, att väktaren vaktar "rätt" (om denna finns kvar) och vara först med rösterna..... Om octa är den han säger är det fortfarande svårt, men KAN gå för oss...tror jag iaf

Sidd

”Bybo”
Ditt tredje påstående är fel:
Octa siade Hägern röd vilket Octa då menar är att Hägern är grön.

RasmusL

Champion
Jag hoppas verkligen inte att det var någon här xD

Big Mama

Mina förmiddagspass-gissningar:

GRÖNSKIMRANDEN

Big Mama - gå tillbaka och läs alla mina inlägg hur jag aldrig spelat ulvarna i händerna. Förutom Bassa i R1 som jag bad om ursäkt för redan innan deadline men jag föll för grupptrycket. Fick sedan mer civilkurage vilket många har velat slänga skit på. Men man ska inte kasta skit på en fläkt.

Sidd - varit hjälpsam för byn all along.

StradhLestat - vill du ha min adress för blombud (om du är ulv och ni vinner på mitt försvar av dig)

Octagonal - siandet blir allt med tydligt galet, dvs omvänt. Du kan inte hjälpa att du är galen men nu när vi vet det så kan vi leva med ditt handikapp och se den som en styrka (typ som Rain Man)

RÖD

Impetigo. Samlad bild samt siaren har dömt dig (Octagonal)

Röst: @Impetigo

DE TVÅ KVARVARANDE ULVARNA FINNES BLAND DESSA TRE

RasmusL - i mina ögon har du gått från hjälpsam för byn till allt mer osammanhängande.

damogn - jag kan inte läsa dig men tror att du är ulvvalp

BioBunkerVII - du är inte helt uträknad än. Minns alla att jag stack ut hakan och var den enda som röstade på dig i R2? Men jag är osäker på dig din filur!