Jag går ibland och funderar på vad jag skulle vilja göra, om jag hade Mutant Chronicleslicensen. Nu vet jag att det inte kommer att hända, men jag har ändå en massa idéer och funderingar... Så nu funderar jag på: Vad skulle behöva filas bort, för att mitt icke-MC skulle vara tillräckligt olikt MC för att risken för juridiska åtgärder ska minimeras?
- Att namnet "Mutant Chronicles" inte funkar förstår jag, såklart. Preliminärt: "Den svarta solens krönikor".
- Hur är det med namn på korporationer, logotyper? Kan jag ha Imperial och Capitol eller måste de byta namn? Hur lika kan loggorna vara? Den Mörka Legionen?
- Namn på monster? Nefarit, Algeroth, Nekron, Biojätte, Pretorian Stalker?
- Namn på specifika aktörer? Mitch Hunter, Kardinal Durand, Algeroth?
Jag ska försöka kompilera en lista med alla namn och sånt som skulle kunna vara specifika nog för att behöva bytas ut, men vet nån av er vad som gäller här?
- Att namnet "Mutant Chronicles" inte funkar förstår jag, såklart. Preliminärt: "Den svarta solens krönikor".
- Hur är det med namn på korporationer, logotyper? Kan jag ha Imperial och Capitol eller måste de byta namn? Hur lika kan loggorna vara? Den Mörka Legionen?
- Namn på monster? Nefarit, Algeroth, Nekron, Biojätte, Pretorian Stalker?
- Namn på specifika aktörer? Mitch Hunter, Kardinal Durand, Algeroth?
Jag ska försöka kompilera en lista med alla namn och sånt som skulle kunna vara specifika nog för att behöva bytas ut, men vet nån av er vad som gäller här?