Rymdhamster said:
Ponera att ni hittar ett nytt rollspel som på ett eller annat sätt utger sig för att vara ett spel som vill efterlikna gamla, gamla, hederliga mutant (Mutant 1 och kanske 2).
Då är min fråga: är systemet viktigt? Skulle ni bli besvikna om det inte var ett BRP-liknande T100-system? Skulle ni föredra om det var ett annat system?
System är alltid viktigt! Det måste vara ett bra system som passar miljön!
Ska det vara en BRP så ska det vara en
bra BRP, inte en slentrian-BRP som vem som helst slänger ihop på en kvart, eller en klåpar-BRP som inte funkar. Ska jag drämma till med lite självreklam så funderade jag på att hacka Järn till Undersidans Arvtagare, som ju hade en hel del siSvinkningar åt gamla Mutant fast i Oz, eh, Australien.
Och jag skulle inte bli det minsta besviken om det inte var en BRP (hej, Måns och Zonen). Jag ser faktiskt hellre en bra o-BRP än en slentrian-BRP eller klåpar-BRP, även i något som efterliknar gamla gamla hederliga Mutant. Här kan jag även vinka åt Sjunde Inseglets Kult-hack med AW-regler - det blev SÅÅÅÅÅ mycket bättre än originalet, gelémässigt!