Nekromanti My hat of d02 know no limit

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jamen dåså …

Precis det här finns, som jag tidigare skrev, i Unearthed Arcana: Feats, Flaws (typ, anti-feats) och Traits (särdrag som varken är bra eller dåliga – den där D&D-balansgrejen du vet).

Det bör inte vara några som helst problem att bygga om de egenskaper du listat till antingen Feats (om de uteslutande är bra), Flaws (om de uteslutande är dåliga) eller Traits (om de är varken eller).

Men tanke på vad du tycker om WotC tror jag inte att du kommer att köpa UA. Men i princip hela boken är OGC, så det är inte alls omöjligt att någon lagt upp reglerna på nätet.

Pom

Swashbuckler
Re: Du måste hata DnD!

Kan du då förklara för mig varför det är fel att ifrågasätta ett spel om någon inte gillar den åsikten men varför det är rätt att hylla ett spel när den åsikten gör någon precis lika irriterad? Som jag ser det är det precis samma sak. Två olika åsikter som respektive motståndarsida ogillar.
Men alltså:

1: Ett skäl till att ha olika fora för olika saker är ju just att folk skall ha lätt att hitta ett forum där man kan prata med likasinnade. Det förstår jag väl att man kan bli trött på att höra om fördelarna med nätfiske om man själv bara är intresserad av metspön.
Men förstår du det?

2: Det är bra att välja sina strider.
Om man är helt ensam om sin approach behöver det inte betyda att man har fel. Men det kan löna sig att tänka igenom vilka mål man vill uppnå och utvärdera hur olika metoder har fungerat tidigare.