Nekromanti My hat of d02 know no limit

Selly

Level 5 Laser Lotus
Re: Att hantera verkligheten

Då får du nog stå ut med att fler än dina medspelare tycker att du beter dig idiotiskt, och det har faktiskt ingenting med WotC att göra; här är det snarare det sunda förnuftet som får utstå hädelse.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Du måste hata DnD!

Alltså, varför bryr du dig egentligen om att diskutera D&D? Om du nu avskyr spelet så innerligt att du till och med slänger spel från samma tillverkare så känns det inte som att vi kan få dig att gilla det - hur mycket folk än tipsar om regelmoddar.

Du vill inte att vi ska försöka lösa problemet åt dig. Du vill bara ventilera din frustration. I och med det så gör du oss andra frustrerade. Du är fullständigt oresonlig, vill inte komma fram till en slutsats (förutom att d20 suger) och måste prompt göra din åsikt hörd i alla lägen.

Kan du inte bara ge dig? Du är i skrivande stund det största trollet på hella rollspel.nu.

- Vulf

Troberg

Sinister eater

Vad du tänkt göra? Trycka upp en exakt kopia av "Dungeon Masters Guide" men med dina egna regler och hoppas att de inte märker något?
Det hade varit en kul grej att se hur lång tid det tar för dem att lista ut det...

För dig eller för alla som spelar det? Menar du att WotC lurat på världens rollspelare ett defekt rollspel och du är en av få som insett detta?
Det där är en feg fråga eftersom du vet att jag inte kommer undan med att svara på den på det här forumet.

Problemet med en att en spelare har tråkigt? Så du menar att alla spelgrupper som spelar D20-spel måste offra en gruppmedlem som ständigt måste ha tråkigt och hata spelet annars så får de inte spela det?
Nej, problemet med ett buggat system.

Troberg

Sinister eater

Du vill inte att vi ska försöka lösa problemet åt dig. Du vill bara ventilera din frustration. I och med det så gör du oss andra frustrerade. Du är fullständigt oresonlig, vill inte komma fram till en slutsats (förutom att d20 suger) och måste prompt göra din åsikt hörd i alla lägen.
Kan du inte bara ge dig? Du är i skrivande stund det största trollet på hella rollspel.nu.
Är jag? Kan du då förklara för mig varför det är fel att ifrågasätta ett spel om någon inte gillar den åsikten men varför det är rätt att hylla ett spel när den åsikten gör någon precis lika irriterad? Som jag ser det är det precis samma sak. Två olika åsikter som respektive motståndarsida ogillar.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Det hade varit en kul grej att se hur lång tid det tar för dem att lista ut det..."

Eftersom de valt att D&D till att börja med så kan de ju inte vara alltför klipska så de märker säkert ingenting...

"Det där är en feg fråga eftersom du vet att jag inte kommer undan med att svara på den på det här forumet."

Det där är ett fegt svar eftersom du inte verkar våga stå för den arrogans som dina inlägg i den här tråden har utstrålat.

"Nej, problemet med ett buggat system."

Som dina medspelare älskar? Nåja, vi konstaterade ju just att de antagligen var tämligen korkade till att börja med så deras åsikter kan inte vara värda särskilt mycket.

Troberg

Sinister eater

Då får du nog stå ut med att fler än dina medspelare tycker att du beter dig idiotiskt, och det har faktiskt ingenting med WotC att göra; här är det snarare det sunda förnuftet som får utstå hädelse.
Förklara dig.

När det gäller hårddiskarna så hade jag sex stycken identiska Western Digital, där fyra dog inom en period på några veckor. Jag slängde de två återstående eftersom jag inte ville ta risken att de också var kass.

När det gäller spelet är det precis samma sak. WotC har visat för mig att de inte är kapabla att sätta ihop ett bra spel. Varför ska jag då bry mig om det här?

Både sunt, förnuftigt och helt logiskt.

Troberg

Sinister eater

Det där är ett fegt svar eftersom du inte verkar våga stå för den arrogans som dina inlägg i den här tråden har utstrålat.
Tror du på fullt allvar att det skulle tillföra diskussionen något eller lugna den på något sätt om jag skrev att det är tydligt utifrån speldesignen i d20/D&D att utvecklarna blivit fontanellknullade lite för ofta som barn? Jag tror inte det, så därför håller jag en diplomatisk linje och låter bli att säga sånt.

Som dina medspelare älskar? Nåja, vi konstaterade ju just att de antagligen var tämligen korkade till att börja med så deras åsikter kan inte vara värda särskilt mycket.
Den kommentaren får du stå för, jag har bara konstaterat att de har ett visst spelmässigt tunnelseende.

Selly

Level 5 Laser Lotus

"Förklara dig."

Sure thing. Att kassera en bok man kunnat ge bort, bara för att man själv råkar ogilla den, är IMO (och många verkar dela den åsikten) ett idiotiskt beteende. Det har alltså ingenting med WotC att göra. Jag bryr mig inte om vad det är för bok, hårddisk, w-ever. Det skulle lika gärna kunna varit World of Synnibarr, eller en tryckt version av "Hybrid : the roleplaying game" (sic!); poängen är att du hellre kastar en produkt än gör någon rollspelare glad, bara för att ni inte delar smak. Men du är ju en intelligent kille, så jag tror du visste precis vad jag menade.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Tror du på fullt allvar att det skulle tillföra diskussionen något eller lugna den på något sätt om jag skrev att det är tydligt utifrån speldesignen i d20/D&D att utvecklarna blivit fontanellknullade lite för ofta som barn? Jag tror inte det, så därför håller jag en diplomatisk linje och låter bli att säga sånt."

Hahahaha! :gremlaugh:

Hela problemet är ju just att du inte på något sätt döljer ditt D20-hat men ändå förväntar dig att folk ska slåss om att hjälpa dig förändra ett system som de själva inte har något problem med.

"Den kommentaren får du stå för, jag har bara konstaterat att de har ett visst spelmässigt tunnelseende."

Du menar att de har en annan sort tunnelseende än det som du visar upp med ditt oresonliga D20-hat?

Troberg

Sinister eater

Hela problemet är ju just att du inte på något sätt döljer ditt D20-hat men ändå förväntar dig att folk ska slåss om att hjälpa dig förändra ett system som de själva inte har något problem med.
Tja, varför inte? Jag hjälper folk att modda GURPS, jag rekommenderar GURPS-supplement till folk som spelar andra spel medveten om att de kommer att modda dem och det stör inte mig ett dugg. Jag tror att all förändring är bra, även om en del visar sig vara kortlivad och bara leda till annan förändring, så moddar är bra. Moddar är oftast folks första steg mot fullt rollspelsmakande och som sådant viktigt för hobbyn.

Can't blame a guy for trying.

Du menar att de har en annan sort tunnelseende än det som du visar upp med ditt oresonliga D20-hat?
Nope, det är mer en blind spot.

Troberg

Sinister eater

Sure thing. Att kassera en bok man kunnat ge bort, bara för att man själv råkar ogilla den, är IMO (och många verkar dela den åsikten) ett idiotiskt beteende. Det har alltså ingenting med WotC att göra. Jag bryr mig inte om vad det är för bok, hårddisk, w-ever. Det skulle lika gärna kunna varit World of Synnibarr, eller en tryckt version av "Hybrid : the roleplaying game" (sic!); poängen är att du hellre kastar en produkt än gör någon rollspelare glad, bara för att ni inte delar smak. Men du är ju en intelligent kille, så jag tror du visste precis vad jag menade.
Jupp, jag insåg vad du menade, jag ville bara få ett förtydligande för att slippa vidare slingrande.

Jag ger bort saker som jag anser vara bra. Tycker jag inte det är bra så är det en dålig present och då ger jag inte bort den.

Dessutom var det inte en bok, det var ett kortspel för en hundring eller så. Inte mer än vad en bra vanlig kortlek kostar, så det var ju inga belopp som spelar någon roll i det stora hela.

Selly

Level 5 Laser Lotus
Historien om Pelle och Claude.

"Tycker jag inte det är bra så är det en dålig present och då ger jag inte bort den."

Scenario: Pelle och Claude går i en mellanstadieskola, och just nu är det lunchrast. Pelle är inte särskilt hungrig egentligen, men Claude hann inte äta någon frukost innan han gick till plugget. I sedvanlig ordning promenerar Pelle iväg mot matsalen. Claude kommer dock inte kunna göra det på ett tag, eftersom han blivit inlåst i sitt skåp av ett gäng skithögar från en äldre årskull. Nå, det tar en stund, men till slut lyckas han (på något sätt) ta sig ut och hinna iväg till matsalen, ganska lagom i tid till att all mat skall ha hunnit ta slut. Han träffar sin vän Pelle, som sitter och petar i sin mat, och de sätter sig och snackar skit som vanligt. Pelle var som bekant inte särskilt hungrig, och dessutom avskyr han skolmaten, så därför har han inte ätit något av sin mat. Till slut får han nog och bestämmer sig för att gå kasta den istället, eftersom han ändå inte ämnar äta upp den. Naturligtvis tar Claude tillfället i akt och frågar om han inte kan få äta upp maten istället, eftersom han dels är hungrig, dels faktiskt gillar skolmaten(!!!). Pelle sez: "Nej, jag tänker inte ge dig min mat, för jag tycker inte att den är god. Eftersom jag inte tycker att den är god, så är det bättre att du inte äter något alls idag, än att du äter upp den här maten, trots att du råkar tycka om den. Jag bryr mig nämligen inte om din åsikt i det här fallet, och ser det som att jag gör mänskligheten en stor tjänst genom att tvinga dig att gå hungrig resten av dagen."

Now, show of hands: who here thinks Pelle is being an arse?

"Dessutom var det inte en bok, det var ett kortspel för en hundring eller så. Inte mer än vad en bra vanlig kortlek kostar, så det var ju inga belopp som spelar någon roll i det stora hela."

Och om 50 år kommer ingen längre bry sig om de inlägg du skriver på det här forumet idag, oavsett hur provocerande de ter sig för stunden. Doesn't really make it OK, now does it.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
SLUTA! TROLLA! NU! ...

Här skulle jag ha postat en av Krilles troll-o-metrar (trots att jag inte gillar dem i vanliga fall), men den exploderade pga. den extrema mängden trollighet i den här tråden.

Du hatar d20. Fine! Vi vet. Hela jävla världen vet.

Efter en snabb analys av dina inlägg här på d20-forumet kommer jag fram till följande: Du är inte ute efter förslag för att gör d20 »bättre«. Du vill bara fortsätta spy ut ditt oresonliga och obegripliga hat.

Guess what? Gör det någon annan stans. Rollspel.nu är inget forum för hatkampanjer eller personliga korståg.

»Tror du på fullt allvar att det skulle tillföra diskussionen något eller lugna den på något sätt om jag skrev att det är tydligt utifrån speldesignen i d20/D&D att utvecklarna blivit fontanellknullade lite för ofta som barn? Jag tror inte det, så därför håller jag en diplomatisk linje och låter bli att säga sånt.«

Och det där skulle förstås föreställa ett skämt. Jag har sagt det förut: Sakligt framförd kritik är OK – såna där dumheter är det inte!

Troberg

Sinister eater
Re: SLUTA! TROLLA! NU! ...

Efter en snabb analys av dina inlägg här på d20-forumet kommer jag fram till följande: Du är inte ute efter förslag för att gör d20 »bättre«. Du vill bara fortsätta spy ut ditt oresonliga och obegripliga hat.
Se mitt svar till Vitulv.

Du vill bara fortsätta spy ut ditt oresonliga och obegripliga hat.
Jag tycker att vi inte gör något annat än att resonera om mitt "hat" mot systemet och huruvida jag har rätt att tycka det eller inte, istället för att försöka göra en konstruktiv diskussion av det (Pom undantaget, han gjorde faktiskt en seriös insats att behandla sakfrågan).

Vad du inte begriper är faktiskt upp till dig, jag har inte som ambition att hela världen ska förstå mig. Jag lägger fram min sak och hoppas på respons från de som begriper den.

Och det där skulle förstås föreställa ett skämt.Jag har sagt det förut: Sakligt framförd kritik är OK ? såna där dumheter är det inte!
Jag försökte undivka det, men blev återigen pressad att motivera mig. För att undvika ställa till kalabalik så var jag tvungen att förklara varför jag valde att inte skriva det förut. Hur fanken skulle jag ta mig ur det utan att det skulle se ut som om jag inte visste svaret på hans fråga?

Nu ska jag fortsätta försöka få något gjort på psionics i Generica, så nu droppar jag den här diskussionen. Jag fortsätter dock gärna på ett mer kreativt spår om någon är intresserad.

Troberg

Sinister eater
Re: Historien om Pelle och Claude.

Now, show of hands: who here thinks Pelle is being an arse?
Sned liknelse. Hade maten innehållit saker som levde och mjölken varit sur så hade det vare meningsfullt.

Och om 50 år kommer ingen längre bry sig om de inlägg du skriver på det här forumet idag, oavsett hur provocerande de ter sig för stunden. Doesn't really make it OK, now does it.
Återigen, sned liknelse. Min poäng är att hundra spänn är inte pengar egentligen, det är småsummor som man utan att blinka slänger ut på andra förbrukningsartiklar, tex diskmedel, bensin, pizza, dasspapper, datorspel, spikar och så vidare. Mot den bakgrunden har jag inga som helst problem att se ett kortspel som en förbrukningsartikel.

Oldtimer

Slava Ukraini!

Jag fortsätter dock gärna på ett mer kreativt spår om någon är intresserad.
Kreativt? Det har vi faktiskt lite svårt att tro på... fast mindre kreativt är kanske svårt att åstadkomma.

/Mikael

Selly

Level 5 Laser Lotus
Konsten att provocera.

"Sned liknelse. Hade maten innehållit saker som levde och mjölken varit sur så hade det vare meningsfullt."

Det är ungefär sånt där skitsnack som får folk att bli avpissade på dig. Det inser t.o.m jag, och jag gillar inte ens d20.

"Min poäng är att hundra spänn är inte pengar egentligen[...]"

...och såna där I-landsfasoner orkar jag bara inte lyssna på.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Historien om Pelle och Claude.

"Sned liknelse. Hade maten innehållit saker som levde och mjölken varit sur så hade det vare meningsfullt."

Nej. Möjligen om Pelle och Claude råkar vara klingoner och därmed omgivna av folk som tycker om levande mat. Ditt exempel förutsätter att den slängda/bortskänkta produkten är något som nästan ingen tycker om, medan d20 och WotC faktiskt uppskattas av en hel del personer, like it or not.

Dante

Staff member

»Jag tycker att vi inte gör något annat än att resonera om mitt "hat" mot systemet och huruvida jag har rätt att tycka det eller inte, istället för att försöka göra en konstruktiv diskussion av det (Pom undantaget, han gjorde faktiskt en seriös insats att behandla sakfrågan).«

VI har väl redan slagit fast att du är i din fulla rätt att tycka vad som helst. Och när du lägger fram din kritik sakligt och väl underbyggt har jag inget att säga om det – jag har vid flera tillfällen försökt komma med förslag på lösningar till de problem du presenterar. Men allt för ofta hänfaller du till att skriva något som bottnar i din subjektiva bedömning av d20-systemet och som är omöjligt att bemöta med sakliga argument.

Du får med andra ord de svar du förtjänar. När du trollar blir du utskälld – det är inte svårare än så.

»Vad du inte begriper är faktiskt upp till dig, jag har inte som ambition att hela världen ska förstå mig. Jag lägger fram min sak och hoppas på respons från de som begriper den.«

Och vi som inte begriper måste väl ändå få tycka att det är märkligt att någon orkar lägga så mycket energi på att tycka illa om något. Det finns flera spel jag inte är speciellt förtjust i, men för den skull betraktar jag inte spelen och utvecklarna som någon sorts fiende som måste bekämpas med alla till buds stående medel. För mig framstår det som om du slåss mot väderkvarnar.

Och så länge du lägger fram din sak här (där det inte är helt orimligt att anta att det finns folk som gillar D&D och d20) får du räkna med respons även från de som inte begriper den.

»Jag försökte undivka det, men blev återigen pressad att motivera mig. För att undvika ställa till kalabalik så var jag tvungen att förklara varför jag valde att inte skriva det förut. Hur fanken skulle jag ta mig ur det utan att det skulle se ut som om jag inte visste svaret på hans fråga?«

Det var ingen som tvingade dig. Du valde att skriva det, fullt medveten om vad det skulle leda till. Alltså: Du trollade.

Dante

Staff member

»Kan du då förklara för mig varför det är fel att ifrågasätta ett spel om någon inte gillar den åsikten men varför det är rätt att hylla ett spel när den åsikten gör någon precis lika irriterad? Som jag ser det är det precis samma sak. Två olika åsikter som respektive motståndarsida ogillar.«

Brukar vi verkligen hylla D&D och d20 lika förbehållslöst som du brukar slagga det?

Nej, det gör vi inte.

Och om du verkligen irriterar dig på att vi kan ha roligt när vi lirar D&D borde du faktiskt sluta hänga på detta forum.