Re: Är sju regelböcker verkligen kompakt?
superkort om Saga: i den bästa av världar kommer vi kanske ge ut 10 böcker de nästa 10 åren... Av dom kommer kanske en vara en regelbok; den ska innehålla tips för spelledaren och liknade. Resten kommer bara vara rent kampanjmaterial. Finns massor med länder och kulturer/spelstilar att utforska.
Jag håller även på att skissa på en Sword and Sorcery-kampanj som utspelar sig i samma värld som Saga (i stort sätt samma regler, kanske annan magi bara), men 5000 år tidigare, i en fjärran epok. Ett helt annat stuk, alltså. Men det är som sagt en kampanjmodul, inte ett nytt spel.
Kanske kommer det nånstans finnas regler för hur man gör spelledarpersoner som inte är människor, men det handlar om en 4-5 sidor kanske... av kanske dryga 1500 sidor utöver grundboken. Jag är inte intresserad av att göra böcker som Vapenmästaren eller Krigsherren...
det finns fältslagsregler till Saga, men jag är osäker på om det finns intresse för dom... dessutom har dom några år på nacken så de behöver uppdateras... troligare att det blir en PDF kanske.