Christoffer
It's all pig.
Det här har alltid gjort mig högst förvirrad, vad tusan menar ni med att ett spel är narrativt? Narrativa delar? Osv osv. Min förvirring uppkommer i detta, hur kan det inte vara det? För mig så producerar rollspel fiktion oavsett, det är vad de gör, det är deras unika karaktär. Dvs saker sker, tid går, utfall från ageranden osv osv. Detta helt oavsett om vi kör full on strid på karta, om vi kör stenhård räls, samberättar eller spelar mer öppet, om vi spelar i lite större skala och mer krigsfokus osv osv. Jag har svårt att se hur fiktion inte produceras genom att vi spelar.
Är inte så intresserad av en definitionsdiskussion här utan mer vill se hur olika/lika definition andra har av detta (och vill man debattera det så ta en annan tråd kanske?) och har själv mycket god koll på forgeteori och det här har uppenbarligen inget att göra med kreativ agenda (och nej den diskussionen tar vi inte heller). Så här först och främst intresserad av vad som läggs i begreppet från olika personer på forumet. Vad menar man egentligen med en narrativ del i ett rollspel? Eller att ett helt rollspel är narrativt? Eller för den delen hur är ett rollspel inte narrativt?
Är inte så intresserad av en definitionsdiskussion här utan mer vill se hur olika/lika definition andra har av detta (och vill man debattera det så ta en annan tråd kanske?) och har själv mycket god koll på forgeteori och det här har uppenbarligen inget att göra med kreativ agenda (och nej den diskussionen tar vi inte heller). Så här först och främst intresserad av vad som läggs i begreppet från olika personer på forumet. Vad menar man egentligen med en narrativ del i ett rollspel? Eller att ett helt rollspel är narrativt? Eller för den delen hur är ett rollspel inte narrativt?