Nekromanti Neogames!!

Cinq Korda

Veteran
Joined
26 Sep 2002
Messages
22
Location
Göteborg
Nu får ni faktiskt svara. Vad händer med "Sjöfarare & Pirater"?? Jag har väntat i år på just denna bok, och nu verkar ni sjuta upp den än mer/images/icons/mad.gif

Borde ni inte prioritera produkter som redan blivit försenade några år!!

Sedan så undrar jag om romanerna, blir dom också försenade?

/Cinq Korda "Som börjar tappa tålamodet"
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Också irriterad

Jag håller helt med dig. Det är fruktansvärt att de sätter till och med ut ett specifikt datum för den kommande releasen. Och detta sätt att preliminära de säger, tex om de säger att en produkt ska släppas ut hösten 2002 så kan man lätt räkna med att det tar ytterligare 1 år. Det jag menar är att de borde vara lite mer rädda om sina kunder.

Det kändes skönt att få kasta lite ris.

Annars är era produkter enastående, välskrivna, genomtänkta. Men tar er i akt.

Kena
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Också irriterad

Sjöfararen ska komma i Oktober. Och än är det bara spetember. Däremot har inte Riddaren kommit ut än....
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Re: Också irriterad

Jag tror det kommer att släppas tre moduler på en gång... För att få ner kostnaderna och så de slipper väcka något tryckeri mer än en gång. Vilket brukar ta tid... Fråga bara Krille /images/icons/wink.gif
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Re: Också irriterad

De har ju gått ut med att den skulle släppas den 25 och den andra modulen den 29 och den tredje lite senare, jag kommer inte ihåg vilket datum
 

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
222
Location
Norge
Ikke irriterad

Tviler på at det hjelper å være irritert, for det går nok ikke noe fortere uansett. Hvis folk irriterer seg så veldig over sånt noe så burde kanskje NeoGames slutte med å gi så detaljerte release datoer. Hvorfor ikke bare nevne årstall, eller skrive +/- 1år? ;o)
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
det är bara att inse ...

.... att så fort en ny modul släps så tror alla att den ska släppas den första vilket leder till att sådana här frågor uppkommer.... när neogames sätter ett release datum räkna då med att den är försenad med ett ½år

(jag ber upprigtigt om ursäkt till skribenterna på neogames för jag harför mig att nån har sagt att era chefer sätter ganska orimlige releasdatum så inget ont till er =)
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Re: det är bara att inse ...

Om det är så att era chefer inte har rätt tidsperspektiv eller koll på vad som händer, ber jag också om ursäkt.

Annars står jag för vad jag tycker
 

Sall Tymbast

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
64
Re: Ikke irriterad

Vill bara passa på att hålla med. Visst är det trist att vänta men det gäller att se releasedatum som riktlinjer. Som mycket annat så hänger det på hur man tolkar det, positivt eller negativt. /images/icons/smile.gif

...jag har stora förhoppningar på de kommande produkterna. :gremsmile:
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Releaser i år

Hej alla!

Vecka 43 kommer Riddaren (96 sidor) och Eon II-deluxe (336 sidor, hårdpärmar och begränsad och numrerad upplaga 500 ex). Grejorna går på tryck på tisdag. Släpp i butik senast fredag/lördag i slutet på v.43 -- vad det gäller Tradition gäller det att grejorna hinner vända i Köpenhamn där deras lager finns nu för tiden).

Vecka 48 kommer "Vandöda & nekromantiker" (64 sidor) samt "Geografica Mundana" (160 sidor).

Vi kommer också släppa två nya pocketböcker.

Möjligen blir det också nya rollformulärsblock till Eon i år med fyrsidiga ark (ungefär som de som följer med i Eon II-deluxe).

Tyvärr ser det ut som om "Sjöfarare & pirater" dröjer tills början på 2003. Hemskt ledsen för detta, men vi var helt enkelt tvugna att avvakta med utvecklingen av S&P för att de övriga modulerna inte också skulle missa sina deadlines. Under december och januari kommer vi arbeta hårt med S&P och det kommer bli en kanon-modul!!!

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Re: Också irriterad

Jaha, men vilka månader???

Som du ser i inlägget ovan så kommer releaserna faktiskt att hållas. Även om S&P inte kommer i år.

MVH
CJS
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Re: Också irriterad

Med tanke på att eran sida inte uppdateras allt för ofta kollade jag på traditions hemsida där det stod september men nu när jag har läst ditt inlägg ser jag att det kommer att släppas vecka 43 resp 48.
Detta ser jag verkligen fram emot.
Jag ber hemsk mycket om ursäkt för min hårda kritik men det finns många förutom jag som är trötta på detta sätt som ni lanserar era produkter.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Releaser i år

/images/icons/sad.gif S&P är ju den modulen jag sett mest fram emot men jaja..... Jag måste ju spela med de karaktärer jag har.....
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Re: Releaser i år

Hålls denna utgivningsplan så är jag jättenöjd!

Tyvärr kan det väl bli så att en uppskjutning av Drakar och S&P leder till att man får flytta fram Monsterböckerna, Atlasboxen, krigarböckerna, Jargiska Kejsardömet och modulen som borde heta Schamaner&Drömvandrare (INTE Anden&Drömmen, IMHO) och kanske även Phobia. Men man ska inte klaga, att protestspela DoD är inte aktuellt för min del /images/icons/wink.gif

Uppdatera hemsidan också, alla besöker inte forumet!

Kommer EON II deluxe kunna köpas i affärer (Bokia Alingsås, Tradition osv. eller bara från www.neogames.se?
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Förtydligande: Schamaner + deadlines

Boken kommer att heta "Schamaner & drömvandrare", något annat har aldrig varit aktuellt. Dessutom blir det bara en bok (trots vad som diskuterats på detta forum).

Räkna med 5-7 böcker till Eon nästa år.

Phobia kommer också under 2003.

Angående hemsidan har vi prioriterat deadlinen för "Riddaren" och för "Eon II-deluxe". Nästa onsdag skall jag försöka hinna med en stor uppdatering av websidorna.

MVH
CJS
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Gôtt

Om du nu håller 5-7 böcker nästa år så blir jag ännu gladare! (IOFS har ni skrivit 11 böcker (Tre monster + två krigare +två atlasböcker +drakar (som nu är REJÄLT försenad, Krille) +Jargien +Schamaner +S&P). Men 5-7 räcker väl.)

Och T A C K för att boken ska heta så. Uppdatera hemsidan, förresten. Och, jag håller med, det bör bara vara en bok.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,185
Location
Lunden, Göteborg
Re: Releaser i år

"Tyvärr ser det ut som om "Sjöfarare & pirater" dröjer tills början på 2003. Hemskt ledsen för detta, men vi var helt enkelt tvugna att avvakta med utvecklingen av S&P för att de övriga modulerna inte också skulle missa sina deadlines. Under december och januari kommer vi arbeta hårt med S&P och det kommer bli en kanon-modul!!!"

Och så kommer ni kanske skjuta fram den ett par månader, lagom till Gothcon, då ni även tänker släppa den efterlängtade "Skurkar & Ondingar". Men eftersom ni prioriterar den sistnämnda produkten, så får ni istället skjuta fram S&P till början på sommaren.. då det plötsligt är semestertider, vilket tvingar upp releasedatumet till hösten 2003...

I vilket fall så skriver ni det bästa rollspelet, vilket får mig att stå ut med de hemska förseningarna, och det är ju inte så himla långt kvar till vecka 43 :o)

En fråga.. Vad kommer de extra sidorna i "Eon2 Deluxe" innehålla?
 

Jokimmolator

Veteran
Joined
15 Feb 2002
Messages
116
Location
Skellefteå
Eon II Deluxe?

Vad kommer Eon II Deluxe att innehålla (är det fråga om en box?), vad kommer det att kosta och kan man (eller bör man på grund av stor efterfrågan) boka eller på något sätt lägga beslag på ett ex på förhand?
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: Eon II Deluxe?

Eon II Deluxe är en bok med hårda pärmar. Den innehåller dels regelboken (samma inlaga som i den vanliga utgåvan, som för övrigt är slutsåld hos Neogames, vad jag förstår), samt 16 sidor nytt material och ett 4-sidigt rollformulär. Ingen box således.

Vad gäller upplagan så är den ganska begränsad men jag vet däremot inte om det ska behöva vara nödvändigt att förhandsboka. (Deluxe-utgåvan ska trots allt ersätta den vanligare regelboken fram till nästa utgåva av Eon.) Förhandsbokning kan dock göras genom återförsäljare (exempelvis genom oss) eller via Neogames (någon gång under oktober, skulle jag gissa).

/Pauli Paananen, Eon-återförsäljare
 
Top