Re: Neogames är seriöst
Men vad bra då, ta du över Neogames så blir nog allt genast mycket bättre!
Själv tycker jag att CJS & Co gör ett utmärkt jobb, kan mycket väl förstå att det kan vara svårt att sätta ett datum i vissa fall. Och vad jag har förstått så jobbar de flesta som jobbar med Eon gratis (rätta mej om jag har fel), vilket gör att man, med all rätt, prioriterar andra saker såsom arbete, sömn, fritid, vänner, familj etc. Detta, kombinerat med moduler som anses vara viktigare att få ut moduler man själv anser viktiga, kanske pga att de redan är sju år försenad (se Neotech Offensiv) eller att den ersätter slutsålda produkter (se Riddaren, som ersätter Krigarens Väg eller Eon II Deluxe nu när vanliga Eon II snart är slut), familjeangelägenheter (CJS blev pappa förra året, tog nog upp en del tid kan jag tänka mej) samt andra händelser (Rollspelsdistributören Top Games konkurs förra året) kan mycket väl försena en modul.
Varför då inte arbeta med en modul i taget?
Därför att det skulle kännas monotont att arbeta med samma modul hela tiden samt att alla inte arbetar med samma modul, vilket jag hoppas att du fattar.
Sedan ska man skaffa bilder, rita kartor och korrläsa och sånt. Och så kanske man kommer på nåt nytt som man vill ha med, förseningar kan ju även innebära att modulen blir fetare än först utlovat. Och sen ska allt layoutas, vilket tar sin lilla tid minst sagt...
Men, som sagt, om du nu inte kan finna dej i detta så kan vi ju alltid låta CJS dumpa över allt på dej så kommer vi nog att få ut modulerna i tid i fortsättningen. Eller hitta på nåt eget för tillfället, det kan väl inte vara så jävla svårt!