Nekromanti Neogames!!

Lontryuin

Veteran
Joined
3 May 2002
Messages
189
Location
Uppsala
Re: Neogames är seriöst

Exakt. Anledningen till att jag spelar Eon är att alla moduler och relger är välgenomtänkta och bra. Vill man ha kvalité, som jag antar att de flesta vill, så får det ta lite tid...
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Sjöfarare & pirater

Okej, om vi säger så här:

"Jag lovar att Neogames inte kommer att släppa några andra Eon-böcker innan Sjöfarare & pirater." (lämnar inte mycket över för tolkning va?)

Angående innehållet i Deluxe så kan jag bara hänsvisa till Seregs inlägg (han har korrekturläst de 16 extra sidorna under dagen). Sidorna är bonusmaterial inte något direkt unikt material.

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Det tråkiga

Det tråkiga (som sagt i rubriken)...är att neogames lär sig ganska långsamt av sina upprepade erfarenheter på detta område. Man skulle kunna tro att ett företag skulle kunna snegla på vad de klarat tidigare år och justera sin releaseplan för att (med optimism) kanske klara lika mycket nästa år. Neogames håller naturligtvis inte med och framhärdar i att se varje nytt år som det nya rekordåret som spränger alla gränser av tidigare produktion. Man måste avundas dem dess optimism. /images/icons/smile.gif

Trevligt är dock att de lär sig alls. Varje år blir det litet rimligare releaseplan och varje år klarar de (därför) att få ut litet mer av den. I år klarar nog i.a.f. en fjärdedel av de aviserade produkterna sig ut i.a.f. rätt kalenderår. Vem vet... nästa år kanske det blir en tredjedel.

(om någon har bättre koll på siffrorna så rätta mig gärna. Jag är litet nyfiken :gremsmile:
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Neogames är seriöst

Som du kanske märkt har vi detta år angett ungefärliga (och PRELIMINÄRA) datum genom att ange en månad eller årstid.

Givet den genomsnittliga förseningen vore kanske decennium ett bättre mått? Naturligtvis skulle det inte funkat i det förflutna men nu är det ju i.a.f. sju år tills nästa decennieväxling så det borde ju vara mestadels säkert.

sarkastisk? vem jag?... /images/icons/smile.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Eon II Deluxe?

Sereg fick det verkligen att låta som det. Var bara lite less på skryt om allt som var "nytt".

Jag menar... jag tänker i alla fall köpa den, om jag hinner. Det som lockar för mig är just att den inte kommer falla ihop i första taget, samt att det är en samlarpryl. Bryr mig inte särskilt mycket om det så vore gamla Eon II utan något nytt alls, speciellt eftersom att mitt exemplar av det har gått av på mitten (bokryggen) /images/icons/frown.gif.

P.S. Du svarade aldrig när jag frågade förut, kan man få den signerad? /images/icons/smile.gif
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,185
Location
Lunden, Göteborg
Re: S&P + Besök

Vi funderar faktiskt på att ha ett öppet hus i början av december. Om det finns något intresse förstås. Synpunkter? Kanske kan det utvecklas på sikt till ett litet Neocon i miniatyrformat...

För min del så skulle det vara intressant att kunna köpa Neogames produkter direkt från kontoret, då man slipper fraktkostnader och postbesök, vilket är anledningen till att jag istället handlar på Tradition. Men eftersom priset är samma så borde ju Neogames tjäna på att man köper direkt från dem..?
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
387
Location
Oslo
Re: Neogames är seriöst

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag kan bara beklaga om du missat att releasedatumen är preliminära -- men det angavs faktiskt ganska tydligt.

<hr></blockquote>



Jag vet att era releasedatum är preliminära, men för mig betyder inte det att de alltid ska brytas och skjutas upp. Jag tror folk ändå antar att modulerna ska komma ungefär vid denna tid, och jag tycker inte att "preliminärt" ska rättfärdiga uppskjutningar i princip varenda gång.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Anledningen till att modulerna blir försenade är att vi är noga med kvaliten

<hr></blockquote>



<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Vidare tror jag inte du inser vidden av att "dra till ordentligt med datumen" eftersom detta bara leder till att man slöar till och inte anstränger sig för att få ut modulerna så fort det bara är möjligt.


<hr></blockquote>



Det finns många andra företag som också ger ut produkter av god kvalitet men som inte är försenade. Det ena utesluter inte det andra. Det gäller ju bara att anpassa sina datum efter detta.
Att sedan slöa till om man har avlägsna datum verkar också i min mening en aning orutinerat. Ett tips kan ju vara att behålla samma deadlines som vanligt för frilansare och skribenter och sedan låta den extra tiden helt enkelt motsvara oförutsedda tidspålägg som jag är övertygad drabbar de flesta moduler, men som ändå är något man bör ta med i beräkningen.
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Re: S&P + Besök

Ett öppet hus vore rent ut sagt skit kul, där man kan se vad ni gör och även knyta en del nya kontakter.

Ett bra initiativ
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Neogames är seriöst

Men vad bra då, ta du över Neogames så blir nog allt genast mycket bättre!

Själv tycker jag att CJS & Co gör ett utmärkt jobb, kan mycket väl förstå att det kan vara svårt att sätta ett datum i vissa fall. Och vad jag har förstått så jobbar de flesta som jobbar med Eon gratis (rätta mej om jag har fel), vilket gör att man, med all rätt, prioriterar andra saker såsom arbete, sömn, fritid, vänner, familj etc. Detta, kombinerat med moduler som anses vara viktigare att få ut moduler man själv anser viktiga, kanske pga att de redan är sju år försenad (se Neotech Offensiv) eller att den ersätter slutsålda produkter (se Riddaren, som ersätter Krigarens Väg eller Eon II Deluxe nu när vanliga Eon II snart är slut), familjeangelägenheter (CJS blev pappa förra året, tog nog upp en del tid kan jag tänka mej) samt andra händelser (Rollspelsdistributören Top Games konkurs förra året) kan mycket väl försena en modul.

Varför då inte arbeta med en modul i taget?

Därför att det skulle kännas monotont att arbeta med samma modul hela tiden samt att alla inte arbetar med samma modul, vilket jag hoppas att du fattar.

Sedan ska man skaffa bilder, rita kartor och korrläsa och sånt. Och så kanske man kommer på nåt nytt som man vill ha med, förseningar kan ju även innebära att modulen blir fetare än först utlovat. Och sen ska allt layoutas, vilket tar sin lilla tid minst sagt...

Men, som sagt, om du nu inte kan finna dej i detta så kan vi ju alltid låta CJS dumpa över allt på dej så kommer vi nog att få ut modulerna i tid i fortsättningen. Eller hitta på nåt eget för tillfället, det kan väl inte vara så jävla svårt!
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
387
Location
Oslo
Re: Neogames är seriöst

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Men vad bra då, ta du över Neogames så blir nog allt genast mycket bättre!


<hr></blockquote>



Iaf releaseplanen.

I ditt inlägg räknar du upp en massa grejer som gör att moduler tar lång tid att göra, och det håller jag med om, men det ÄR NÅGOT MAN SKA ANPASSA RELEASEPLANEN EFTER. Neogames kan gärna få skriva att modul x kommer ut år november 2035, om de bara kan hålla det på ett ungefär, det skulle kännas ärligare.

Som Vindhand sade, varför kan man inte tittat på tidigare år och se hur mycket man har hunnit få ut? Det verkar härska en otrolig tidsoptimism på Neogames.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Re: Neogames är seriöst

Och vad jag har förstått så jobbar de flesta som jobbar med Eon gratis (rätta mej om jag har fel)
Korrläsning sker utan ersättning, men modulskrivande ger en liten peng (Obs, man blir inte miljonär på kuppen).

Men, som sagt, om du nu inte kan finna dej i detta så kan vi ju alltid låta CJS dumpa över allt på dej så kommer vi nog att få ut modulerna i tid i fortsättningen.
Det är nog ingenting att oroa sig över...
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Re: S&P + Besök

Om det skulle vara lägre pris från neoGames, så skulle småbtiker inte gå runt då de <big>STORA</big> rollspelsköparna köper direkt från neoGames. Då skulle de små rollspelsköparna inte upptäcka Eon i sin bokhandel/leksaksaffär.
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Neogames är seriöst

I ditt inlägg räknar du upp en massa grejer som gör att moduler tar lång tid att göra, och det håller jag med om, men det ÄR NÅGOT MAN SKA ANPASSA RELEASEPLANEN EFTER. Neogames kan gärna få skriva att modul x kommer ut år november 2035, om de bara kan hålla det på ett ungefär, det skulle kännas ärligare.

Som Vindhand sade, varför kan man inte tittat på tidigare år och se hur mycket man har hunnit få ut? Det verkar härska en otrolig tidsoptimism på Neogames.


Därför att Neogames är ett litet företag med få anställda, vilket gör saker och ting oberäkneliga. Det räcker med att en person blir pappa, någon åker på semester när det inte var avtalat, en leverantör jävlas, osv. För att saker inte ska bli som det är tänkt.

Det finns två möjligheter att välja mellan. Antingen ger Neogames inga riktlinjer alls om när deras produkter kommer what-so-ever, eller så ger de de riktlinjer som de har. Nämligen hur planeringen ser ut just då.

/Emil
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Re: S&P + Besök

Skulle vara kul att få sina sista moduler signerade...

Neocon skulle vara skitkul. Tänk att få CJS som SL!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,185
Location
Lunden, Göteborg
Re: S&P + Besök

Du uppfattade nog mitt inlägg fel, för jag ifrågasatte absolut inte Neogames priser. Det jag ville få fram var att eftersom priserna är samma i Neoshopen som på Tradition, så tjänar Neogames på att man handlar direkt från dem!! Vilket är bra, för jag vill gärna stödja Neogames så mycket jag kan. Anledningen till att jag handlar på Tradition är att jag inte vill betala fraktkostnaden.
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
387
Location
Oslo
Re: Neogames är seriöst

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Därför att Neogames är ett litet företag med få anställda, vilket gör saker och ting oberäkneliga.

<hr></blockquote>



Visst, men de flesta rollspelsföretag är små. Mig veterligen finns det inget annat som missat releaserna lika mycket och så frekvent som Neogames.

T o m jag som inte är särskilt insatt i Neogames planering kunde ju se i början av året att deras releaseplan var väldigt optimistisk med tanke på vad man gett ut tidigare år.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: Neogames är seriöst

"Visst, men de flesta rollspelsföretag är små. Mig veterligen finns det inget annat som missat releaserna lika mycket och så frekvent som Neogames."

...då har du inte tittat på många rollspelsförlag. Behöver jag ens nämna magimodulen till Hârnmaster? Eller Realms of Sorcery till WHFRP? Usagi Yojimbo RPG? Terror/Counter-terrorist Sourcebook eller vad som helst annars från Chameleon Eclectic, inklusive Babylon Project RPG?
 
Top