Quadrante
Grisbonde
Det känns som att ju mer uttömmande ens textkälla/or är desto bättre resultat, men om man formulerat samma sak med olika uttryck så blir den lättare förvirrad.
I mitt fall blandade den istället ihop två helt olika sessioner och beskrev hur vi använt tekniker från en situation för att spela ut en scen från en annan session (där tekniken kändes betydligt sämre lämpad). Den hoppade också över den halvan av tekniken som var mer erotiskt laddad, vilket återigen får mig att misstänka att den jobbar med lite filter för att se till att resultatet är acceptabelt för ett internationellt storföretag.Det känns som att ju mer uttömmande ens textkälla/or är desto bättre resultat, men om man formulerat samma sak med olika uttryck så blir den lättare förvirrad.
Det är definitivt lite filter som rullar på i bakgrunden. Om det beror på språkmodellens träningsmaterial eller aktiva val är lite svårt att avgöra. Har inte prövat några gränser än så länge, men läst liknande saker som du just skrev.misstänka att den jobbar med lite filter
Provade det, och den nya var helt klart bättre. Men jag har väldigt svårt att komma över den där plastiga amerikanska korporationskänslan. Det känns som en podcast från Disney. Säkert till viss del influerat av att jag vet att det är Google som gjort den, och till viss del baserat på hur amerikanska poddar funkar. Det känns som att de talar till en stor publik, som att de fejkar sina reaktioner efter ett förberett manus. Det är inte en konversation, utan ett skådespelat manus.De gånger det hänt mig så trycker jag först på tummen ner och sen radera, sen genererar jag en ny.
Dito, man skulle vilja kunna välja lite olika tonalitet och röster.Men jag har väldigt svårt att komma över den där plastiga amerikanska korporationskänslan.
Och hur styr man den?Tror jag knäckt hur jag ska styra den nu, men fortfarande är det roligaste att skriva (själv)… så det kommer jag nog göra nu när jag vet hur det här fungerar.
Adventure_podcast – Google Drive
drive.google.com
Podception är nu alltså möjligt?NotebookLM kan nu läsa av youtube-klipp, tolka ljudfiler och (nästan) läsa av bilder.
NotebookLM adds audio and YouTube support, plus easier sharing of Audio Overviews
Today, we’re expanding the types of sources you can use with NotebookLM and giving you an easier way to share an Audio Overview.blog.google
Man gör ett separat dokument med instruktioner där man berättar hur den skall bete sig, vad som är viktigt att koncentrera sig på. Gärna promter som är en mening lång och tydligt refererar till något som faktiskt finns i källmaterialet. Finns det ett ämne eller rubrik, använd dig av samma formulering. Jag tror egentligen inte man måste följa ett givet recept, men kan ge exempel på hur jag valt att göra.Och hur styr man den?
!! IMPORTANT !!
!! FOLLOW THIS PROMPT WITHOUT COMPROMISE !!
Deep Dive Instructions
This is (skriv här om det är första eller sista eller vilket nummer i raden)EPISODE of the DEEP DIVE.
You just said: (vad som togs upp i förra episoden) in last episode.
Keep the discussion grounded, do not treat already established (vadman syftar på) information as surprising.
Please do the following: Discuss and pondetabout .. (skriv vad dagens ämne är).
Japp, tror det testas för fullt av entuiaster om man ska tro Discord.Podception är nu alltså möjligt?
Kan väl passa på att påminna om och konstatera att om man lämnar för stora hål i sin text eller försöker referera till något som inte tydligt finns beskrivet (eller ber om flera saker samtidigt för den delen) så kommer det inte funka. Till och med att den kan hitta på saker för att uppfylla uppgiften.Och hur styr man den?
@everyone New NotebookLM updates, rolling out today:
Pass a note to the hosts – you can now click on ‘Customize’ in Audio Overviews to give additional instructions, such as focusing on a specific topic, source, or even adjusting the audience it’s optimized for.
You can now minimize Notebook Guide and use the chat or other features, and Audio Overviews will keep playing in the background.
Over 80,000+ organizations are already using NotebookLM. Today we’re announcing NotebookLM Business: an upcoming version that will be offered via Google Workspace with enhanced features for businesses, universities and organizations. You can apply for the NotebookLM Business pilot program to get early access.
With now millions of users, achieving quality and product milestones, today we’re removing the product’s “Experimental” label. An exciting milestone - what a wild ride!
Share your best customizations in <#1124403655819415592> – I'm excited to see what you come up with! Read more here: https://blog.google/technology/ai/notebooklm-update-october-2024/