Re: Rekomendera ett julklappsrollspel.
Själv har jag haft turen att slippa umgås med sådana personer i alla fall och det är jag tacksam för (vad jag vet - det kanske finns några som smyger med sina värderingar).
Däremot, tror de att kvinnor är demoner på riktigt så skulle jag ju säga att dessa personer borde bli inspärrade. Fast det är klart. De är säkert religiösa. Dessa tenderar ju tro på allt möjligt konstigt utan något som helst belägg för det.
Hur hanterar du dessa personer? Några verkar ju gravt störda? Men bemöter du deras argument? Eller låter du dem bara hållas?
Ja men visst är världen misogyn. Herregud vi har ju tre stycken stora världsreligioner som är direkt kvinnohatande där kvinnor är orsaken till att allt är fel.Alltså, det ska sägas att jag har träffat på flera personer som verkligen har beskrivit kvinnor som själlösa demoner. En del av dem talade säkerligen bildligt, en del är jag rätt säker på talade bokstavligt. Så jag tycker att det inte ens är fråga om att monstret bygger på fördomar och strukturer, utan att det är en sån fördom tagen rakt av.
Själv har jag haft turen att slippa umgås med sådana personer i alla fall och det är jag tacksam för (vad jag vet - det kanske finns några som smyger med sina värderingar).
Däremot, tror de att kvinnor är demoner på riktigt så skulle jag ju säga att dessa personer borde bli inspärrade. Fast det är klart. De är säkert religiösa. Dessa tenderar ju tro på allt möjligt konstigt utan något som helst belägg för det.
Hur hanterar du dessa personer? Några verkar ju gravt störda? Men bemöter du deras argument? Eller låter du dem bara hållas?