Möller
Hubert Hortlax
Jo, visst. Men om man nu bara har utrymme för en funktion så tycker jag det är osmakligt att låta den funktionen vara en nidbild. Om man nu vill ha just bara en funktion för ett monster; gör den funktionen mindre stötande. Och om man vill att monstret ska reproducera en nidbild, (någorlunda) fine, men ge den nått mer också. Det är inte sådär jättesvårt, åtminstone inte om man ber lite assistans och input.Blasphemy said:Nu vet jag inte hur resten av spelet ser ut. Men brukar inte de flesta D&D monster typ bara ha en funktion? Typ som att vissa bor i en Dungeon och anfaller folk som kommer in, andra bor i en skog och hoppar på folk som kommer in i skogen.De har, uttryckligen, inga andra motiv eller viljor, ingenting.
Nu kan jag ha fel. För har bara läst den sidan om monster i spelet.
Du menar att om de var mäktiga så skulle de uppfylla den tråkiga tropen med onda sex-häxor? Hm, ja. Det är mycket möjligt att det hade varit riktigt illa också.Blasphemy said:Rent retoriskt. Skulle de enligt dig bli mindre kvinnligt stereotypiska om de var jättemäktiga?De är inte ens mäktiga eller fria, deras barn överträffar dem enkelt i styrka och själva framstår de nästan som slavar under sin »kvinnlighet«. Skittrist.
Fast det hade inte behövt vara så. Om demonen hade fött fram sitt barn för att äntligen få en allierad att synka sina mäktiga krafter med så hade vi fått en intressant mor-barn-relation.
Jag vet inte riktigt, att undvika stereotyper är svårt och jag är verkligen inte duktig på det.